Škoda Yeti (2013–2017)

Privlačan, zanimljiv, ali problematičan benzinac

Škoda Yeti je prvi SUV model češkog proizvođača, koji je brzo stekao popularnost na tržištu zbog svojih voznih karakteristika, pouzdanosti i široke palete motora...
22 Mart 2020

Privlačan, zanimljiv, ali problematičan benzinac

Škoda Yeti (2013–2017) 1.4 TSI (150 KS)

Te 2009. godine na tržište izlazi prvi kompaktni SUV model češke Škode. Platformu dijeli sa Volkswagen Tiguanom, ali je Yeti za pedesetak centimetara kraći, te ima pogon na prednju osovinu ili sva četiri točka. Već naredne godine Yeti je svojim jedinstvenim dizajnom osvojio prestižnu Red Dot nagradu. Od Tiguana osim kraće karoserije posjeduje i manji međuosovinski razmak, što prilično olakšava manevrisanje po uskim ulicama. U unutrašnjosti vozila se bez problema može smjestiti četvoro odraslih putnika, mada ima malo manje prostora za noge na prednjim sjedištima zbog robusnog centralnog tunela.

Skoda Yeti 2014 1600 18

Materijali korišteni za izradu unutrašnjosti su dosta kvalitetni i razlikuju se u zavisnosti od nivoa opreme, a komande su jasne i pregledne. Vožnja u kabini je prilično tiha i udobna, ali pri većim brzinama na otvorenoj cesti može biti bučna zbog povišene karoserije, mada to ne predstavlja nedostatak pošto se radi o SUV vozilu koje i nije prevashodno namijenjeno za vožnju pri velikim brzinama. Prtljažni prostor iznosi samo 415 litara, a preklapanjem dijelova zadnje klupe i njenim pomjeranjem po podnim šinama može se uvećavati do maksimalnih 1.665 litara. Povišen položaj vozača pruža dobru preglednost prilikom vožnje po uskim ulicama, a dobrodošli su i sistemi sigurnosti i asistencije u višim nivoima opreme. Za sigurnu vožnju po različitim podlogama i vremenskim uslovima brine se pogon na sva četiri točka.

Skoda Yeti 2014 1600 15

Savremeni 1,4-litarski turbo benzinac sa 150 KS omogućava sasvim dovoljno snage i pri malim obrtajima sa brzim odzivom gasa. Prilikom kupovine polovnog primjerka potrebno je provjeriti stanje pogonskog lanca koji traži redovno održavanje i zamjenu ulja. Ovi agregati zahtijevaju redovnu izmjenu motornog ulja u propisanim intervalima, inače dolazi do taloženja nečistoća, koje uzrokuje skupe kvarove na turbini, ventilima i cilindrima. Kod duže vožnje na malim obrtajima i kratkim relacijama dolazi do zaprljanja katalizatora, koji se uglavnom sprečava povremenim vožnjama na otvorenoj cesti u visokim obrtajima.

Skoda Yeti 2014 1600 46

Na pojedinim modelima dolazilo je do začepljenja usisne grane i manjih problema sa elektronikom. Slaba tačka ovih SUV-ova je antikorozivna zaštita, tako na mjestima sitnijih oštećenja od kamenćiča, uglovima prozora i vrata dolazi do izbijanja rđe. Modele sa DSG mjenjačem treba izbjegavati ukoliko niste sigurni u servisnu istoriju, a takođe treba provjeriti kompletno stanje vješanja kod modela, koji imaju veliku kilometražu ili su često voženi u off-road uslovima.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 TSI (150 KS)
Prosječno 7,7
Najmanje 6,2
Najviše 9,9

Prednosti

Kvalitetna izrada, preglednost, vozne karakteristike, dizajn, sigurnost, pouzdanost, prtljažni prostor

Mane

Vješanje, pogonski lanac, katalizator, elektronika, usisna grana, korozija, DSG mjenjač, visok utovarni prostor

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.395 ccm
Snaga 150 KS pri 6.000 o/min
Max obrtni momenat 250 Nm pri 1.500–3.500 o/min
Najveća brzina 195 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 8,7 s
Dimenzije DxŠxV 422,2 x 179,3 x 169,1 cm
Masa 1.396 kg
Osovinski razmak 258 cm
Prtljažnik 415–1.665  litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2009. U Ženevi je debitovao prvi Škodin SUV model Yeti

• 2010. Škoda Yeti je osvojila prestižnu nagradu Red Dot za dizajn

• 2011. Proizvedeno je 100.000 jedinica Škode Yeti

• 2013. Škoda Yeti je pretpjela facelift



⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 lanac

Pogonski lanac zahtijeva redovno servisiranje i zamjenu ulja kako bi se izbjegli skupi kvarovi

 

Slika 2 katalizator

Ukoliko se često vozi na kratkim relacijama i nižim obrtajima, dolazi do začepljenja katalizatora

 

Slika 2 hrđa

Antikorozivan zaštita je dosta slaba i dolazi do pojave korozije na uglovima vrata i prozora 

 

Više informacija o modelu Skoda Yeti pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...