Mercedes A-Klasa (2012–2020)

Premijum kompakt sa dječijim bolestima

Mada iz A-Klase stoji veliki Mercedes njena transformacija iz kompaktnog monovolumena u čistokrvnog kompakta nije prošla bez brojnih poteškoća, jer je riječ o potpuno novom modelu, sa novim tehnološkim i pogonskim rješenjima...
19 Septembar 2020

Premijum kompakt sa dječijim bolestima

Mercedes A-Klasa (2012–2020) 180 CDI (109KS)

Nakon prve i druge generacije A-Klase, koje su bile pod snažnim uticajem monovolumena treća je postala punopravan kompakt. Ne, nije to bio automobil koji je praktičnošću htio parirati Volkswagen Golfu, već čistokrvni premijum model, sa atraktivnim vanjskim dizajnom, bogato opremljenim enterijerom, snažnim i sigurnim pogonom. Primarno je usmjeren ka kupcima dubljeg džepa, koji su od Mercedesa „tražili“ da im osim luksuznih limuzina i SUV modela, skroji i jedan gradski model.

Mercedes Benz A Class 2013 1600 61

Mada to nije primarno planirao, pritisnut sve strožim ekološkim propisima, Mercedes je bio „prinuđen“ da partnerstvo sa Renault-Nissan alijansom iskoristi i za motoroziaciju početnih verzija A-Klase. Tako se iza oznake A180 CDI našao jedan od najpoznatijih, ali i najboljih dizel motora današnjice, Renaultov 1,5-litarski dCi, koji u Mercedesu raspolaže sa 109 KS. Njemački proizvođač tvrdi da je značajno preradio ovoj motor kako bi ga prilagodio upotrebi u svojim modelima. To u praksi znači da je od francuskog 1.5 dCi ostao samo blok, dok je Mercedes u svojoj elitnoj fabrici u Bremenu „ubacio“ novu radilicu, zamajac, bregasta i koljenasta vratila, elektroniku i start/stop sistem. Prema ovoj informaciji uzorna pouzdanost dCi dizelaša trebala bi biti dodatno unaprijeđena, a da je tako svjedoče i mnoge zadovoljne reakcije vlasnika A-Klase, koja je veoma tražena upravo sa ovim motorom, jer im nije pravio probleme. Ako nije on onda jesu neke druge komponente.

Mercedes Benz A Class 2013 1600 12

Tako je, primjera radi, zbog nepravilne ugradnje kutije sa osiguračima dolazilo do otkazivanja različitih funkcija poput: detektora za prisustvo suvozača, prikaza statusa vazdušnog jastuka na toj poziciji, brisača,  instrument table, pa čak i do nenajavljenog gašenja motora u vožnji. Svaki od ovih elemenata na svoj način uticao je na sigurnost vožnje. Na sigurnost su uticaj imali i pogrešno instaliran softver ESP sistema, odnosno pucanje cijevi za gorivo pod visokim pritiskom, što je dovodilo do curenja i mogućnosti zapaljenja. Problema je bilo i sa intenzitetom naduvavanja vazdušnih jastuka, u slučaju najgoreg, zbog neadekvatnog punjenja istih.

Mercedes Benz A Class 2013 1600 8c

Limitator struje startera može se pregrijati, istopiti i zapaliti elemente oko sebe. Vratilo upravljača na modelima proizvedenim od 2011. do 2017. nije bilo adekvatno uzmeljeno pa je usljed elektrostatičkog pražnjenja moguće aktiviranje vazdušnog jastuka. Problema je bilo i sa neadekvatnim učvršćivanjem donjeg dijela vjetrobranskog stakla, koje je zbog toga ispadalo prilikom jačih udara. Sve navedene mane Mercedes je ispravljao u okviru opoziva, ali postoji mogućnost da na nekom od primjeraka ipak nisu obavljene prepravke, što se može provjeriti uvidom u servisnu istoriju svakog pojedinačnog automobila. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 180 CDI (109 KS)
Prosječno 5,5
Najmanje 4,6
Najviše 7,1

Prednosti

Dinamika vožnje, kvalitet izrade i upotrebljeni materijali u enterijeru, udobnost, premijum imidž, ekonomičan motor

Mane

Brojni sitni problemi i kvarovi uzrokovani propustima u konstrukciji i proizvodnji, skučen prostor u drugom redu, skupi dijelovi i održavanje 

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.461 ccm
Snaga 109 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 260 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,3 s
Dimenzije DxŠxV 422,9 x 178,0 x 143,3 cm
Masa 1.395 kg
Osovinski razmak 269 cm
Prtljažnik 341-1.557  litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2011. Predstavljen koncept nove A-Klase na sajmu automobila u New Yorku

• 2012. Mercedes napuštasendvič konstrukciju“ i transformiše A-Klase iz MPV u kompkatni segment

• 2013. U ponudi se uvodi do tada najjači A 45 AMG model sa dvolitarskim turbobenzinskim motorom koji razvija 381 KS

• 2018. Predstavljena je 4,42 metra dugačka četvrta generacija na potpuno novoj platformi




⚠️ Obrati pažnju:

1. Vazdusni jastuk

Zbog loše izvedene kutije sa osiguračima često je dolazilo do problema sa vazdušnim jastucima i dijagnostikom istih

 

2. Starter

Limitator struje na starteru sklon je pregrijavanju što predstavlja opasnost od samopaljenja

 

3

Cijev za dovod goriva pod velikim pritiskom sklone su pucanju što može dovesti do isticaja goriva

 

Više informacija o modelu Mercedes-Benz A klasa pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...