Toyota Aygo (2005–2014)

Praktičnost zapada i mudrost istoka

Japanci su poučeni višedecenijskim problemima sa velikim gužvama u gradskom saobraćaju kreirali posebnu klasu malih gradskih automobila. Ovaj koncept su ponudili i evropskom tržištu u skladu sa njihovim potrebama...
02 Novembar 2020

Praktičnost zapada i mudrost istoka

Toyota Aygo (2005–2014) 1.0 12v VVT-i (68KS)

Japanski automobilski gigant je osluškujući potrebe evropskih kupaca za ekonomičnim, kompaktnim i praktičnim vozilom kreirao model baziran na japanskoj K klasi i evropskom A segmentu, a kao rezultat „istočnjačke mudrosti“ nastala je Toyota Aygo. Ovaj mali gradski automobil je ugledao svjetlost dana 2005. godine u hatchback varijanti sa troje i petoro vrata i za kratko vrijeme je osvojio simpatije uglavnom mlađih vozača. Toyota Aygo je najviše namijenjena vozačima kojima je na prvom mjestu ekonomičnost, praktičnost i upravljivost u gradskim uslovima vožnje, ili što bi se popularno moglo reći „od tačke A, do tačke B“.

Toyota Aygo 2009 1600 0e

Dizajn karoserije kao i unutrašnjeg dijela vozila su dosta originalni, jednostavni i praktični, a u isto vrijeme i veoma dopadljivi. Uspjeh ove koncepcije potvrđuje činjenica da istu platformu dijeli sa „bratskim“ modelima Citroenom C1 i Peugeotom 107, i razlike između ovih modela su uglavnom kozmetičke. Toyota Aygo je 2009. i 2012. godine pretrpjela facelift, a kupcima je u ponudi bilo čak sedam nivoa opreme. U ovom gradskom mališanu sve je podređeno praktičnosti i jedostavnosti, uz privlačan minimalistički izgled unutrašnjosti. Sve sve komande su pregledne i nadohvat ruke, a materijali korišteni za izradu unutrašnjosti, iako na prvi pogled djeluju jeftino, veoma su kvalitetni i izdržljivi, tako da se tragovi korištenja mogu jedva primijetiti samo na upravljaču i ručici mjenjača. Prostor za vozača i suvozača je prostran, i na prednja sjedišta sa lakoćom ulaze osobe krupnije rastom.

Toyota Aygo 2009 1600 06

U varijanti sa troje vrata zahvaljujući odlično riješenom sistemu preklapanja prednjeg sjedišta brzo i lako se ulazi na zadnju klupu, na kojoj doduše nema previše mjesta za dvije odrasle osobe, ali s obzirom na to o kakvom se segmentu vozila radi to ne predstavlja neki ozbiljan nedostatak. Aygo je osmišljen kao gradski automobil za kratke relacije i „drugo vozilo u kući“, a ne za duga i udobna putovanja. Zapremina prtljažnog prostora iznosi svega 139 litara, koji se preklapanjem može povećati na ukupno 751 litar, što je u skladu sa segmentom kome pripada, a praktično riješena peta vrata u vertikalnom položaju olakšavaju utovar tereta. Modeli iz prvih serija su imali problema sa mjehurenjem laka i pojavom korozije na spojevima i rubovima vrata, a pojedini vlasnici su prijavljivali i probleme sa gumenim kederima na vratima, što je na kasnijim modelima poboljšano.

Toyota Aygo 2009 1600 19

Pogonski agregat je trocilindarski benzinac zapremine jedan litar koji isporučuje 68 KS i sa svojim karakterističnim „frktavim“ zvukom je veoma živahan i elastičan, tako da je vožnja po gradu sa njim pravo uživanje uz malu potrošnju goriva. Veoma je pouzdan i dugovječan, i uz redovno i pravilno održavanje nekih ozbiljnijih kvarova gotovo da i nema. Pojedini vlasnici su se žalili na probleme sa anlaserom i papučicom gasa na prvim serijama, ali ti su problemi uglavnom rješavani u garantnom roku. Ovjes je veoma tvrd i na lošoj podlozi je prvi na udaru, što vožnju čini dosta neprijatnom, pogotovo putnicima na zadnjoj klupi, pa je preporučljivo pregledati njegove komponente prilikom kupovine. Petostepeni manuelni mjenjač je veoma lagan i precizan i prilikom vožnje ne smije biti poteškoća u prebacivanju stepena prenosa i bilo kakvih iritantnih zvukova. Kočioni sistem je vjerovatno najslabija tačka na ovom vozilu, jer je prema riječima vlasnika sklon brzom trošenju diskova i pločica zbog eksploatacije u gradskoj vožnji. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.0 12V VVT-i (68 KS)
Prosječno 5,2
Najmanje 3,7
Najviše 7,6

Prednosti

Kvalitet izrade, pouzdanost, praktičnost, upravljivost, preglednost, vozne karakteristike, mala potrošnja

Mane

Pojava korozije, ovjes, kočioni sistem, gumeni kederi, anlaser, papučica gasa, udobnost, prtljažni prostor

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 998 ccm
Snaga 68 KS pri 6.000 o/min
Max obrtni momenat 93 Nm pri 3.600 o/min
Najveća brzina 157 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 14,2 s
Dimenzije DxŠxV 341.5 x 161.5 x 140.5 cm
Masa 830 kg
Osovinski razmak 234 cm
Prtljažnik 139-751 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2005. Toyota Aygo je premijerno prikazana na sajmu u Ženevi

• 2009. Aygo je pretrpjela prvi facelift

• 2010. Njemački ADAC je Toyotu Aygo proglasio za najpouzdaniji mali automobil

• 2014. Predstavljena je druga generacija Toyote Aygo 




⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 korozija

Prve serije su imale problema sa mjehurenjem laka i pojavom korozije na rubovima i spojevima

 

Slika 2 kočnice

Zbog eksploatacije u gradskim uslovima vožnje diskovi i pločice se brzo troše

 

Slika 3 alternator

Pojedini vlasnici su prijavljivali probleme sa alternatorom, što je uglavnom rješavano u garantnom roku

 

Više informacija o modelu Toyota Aygo pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...