Volvo automobili

Povećana operativna dobit za osam posto

U prvom kvartalu 2024. godine kompanija Volvo automobili povećala je operativnu dobit za 8% na 6,8 milijardi švedskih Kruna. Ostvareni rezultat pratio je i rast prodaje od 12% uz sve veće interesovanje kupaca za električne modele…
18 Maj 2024

Povećana operativna dobit za osam posto

Operativni prihod kompanije Volvo automobili u prvom tromjesečju (bez zajedničkih produzeća i pridruženih društava) iznosio je 6,8 milijardi švedskih Kruna. EBIT marža u istom periodu bila je 7,2 posto (6,6 posto u istom periodu 2023.) dok je osnovna zarada po dionici u prvom iznosila 1,12 Krunu (1,21). Udio prodaje potpuno električnih automobila u prvom tromjesečju bio je čak 21 posto (18%). Tokom posmatranog perioda maloprodaja je porasla za 12% na godišnjem nivou odnosno na 182.687 automobila, s novim rekordom prodaje svih vremena za jedan mjesec koji je ostavren aprilu.

318872 Volvo EX30 Cloud Blue Exterior

Odličan rezultat ostvaren u Evropi i SAD-u pridonio je globalnom rastu prodaje. Zabilježeni su i novi prodajni rekordi za prvo tromjesečje na čak 11 tržišta, uključujući Njemačku, Francusku, Holandiju, Kanadu i Tursku. Prihod kompanije za posmatrani period iznosio je 93,9 milijardi Kruna, u poređenju s 95,7 milijardi prijavljenih u prvom tromjesečju 2023. Navedeni rezultat ostvaren je prvenstveno zbog nižih prihoda od proizvodnje po ugovoru. Osim toga, neki kursni efekti kao i prodajni miks kompanije uticali su na prihode, iako je Volvo zadržao isti nivo cijena njegovih vozila.

287388 Volvo C40 Recharge Fjord Blue

Čak 41 posto globalnog volumena prodaje Volvo automobila tokom prvog kvartala otišao je na plug-in hibridne (PHEV) i potpuno električne (EV) automobile, dok je udio EV vozila u prodaji porastao sa 18 posto s 21% u odnosu na prethodnu godinu. Ovo pokazuje da je švedska kompanija na pravom putu prema planiranom godišnjem cilju prodaje uz najmanje 15 posto rasta u 2024., s uravnoteženom strategijom premium proizvoda, koja nudi konkurentna električna vozila uz atraktivne plug-in i blage hibride. U Evropi Volvo je bio treći najveći brend u prodaji električnih vozila, dok je XC60 PHEV bio najprodavaniji plug-in hibrid u regiji tokom prvog kvartala.

289352 Car Manufacturing Underway At Luqiao Manufacturing Plant In China

Bruto marže na električna Volvo vozila porasle su sasedam na 16 posto, što je među najboljima ostvarenjima u autoindustriji. Ova činjenica potvrđuje i veliku potražnju kupaca za novim električnim SUV-om EX30, koji bi trebao donijeti bruto marže od 15 do 20 posto, a u budućem periodu očekuje se i poboljšanje marže na modelima EX40 i EC40. Volvo Cars nastavit će marljivo raditi na daljnjem smanjivanju jaza u marži s automobilima s motorom s unutarnjim izgaranjem. Na temelju ostvarenih finansijskih uspijeha u prvom kvartalu 2024. godine Volvo već sada očekuje da bi u ostatku godine mogao da obori mnoge dosadašnje prodajne i finansijske rekorde. 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...