Audi Activesphere Concept

Novi konceptni krosover nalik kupeu

Audi je izgradio koncept na arhitekturi Premium Platform Electric koju je razvio zajedno sa Porscheom. On podržava različita vozila i omogućava Activesphereu da ima oko 100 kilovata energije u bateriji. Dvomotorni pogonski sklop obezbjeđuje koncept sa 436 KS, 720 Nm obrtnog momenta i pogonom na sve točkove...
27 Januar 2023

Novi konceptni krosover nalik kupeu

Audi Activesphere je posljednji u nizu koncepta proizvođača automobila koji predstavlja viziju buduće mobilnosti kompanije. Proizvođač automobila ga naziva „luksuzni kupe koji se pretvara u pickup“. Kao i njegovi prethodnici, Activesphere je prepun tehnologije i ideja koje su vjerovatno godinama daleko od ostvarenja, ali naglašava ono što bi moglo biti moguće u sutrašnjim visokotehnološkim vozilima. Atraktivan dizajn Activesphere kombinuje stil Audijevih Sportback i Allroad modela u svestrano EV nalik SUV-u. Koncept sadrži Audijevo vazdušno vješanje s adaptivnim amortizerima, koje može povećati rastojanje od tla od 208 milimetara za 40 mm.

 

 

 


22-inčni točkovi su masivni, ali i funkcionalni, naime, kada je vozilo u off-road načinu rada, klapne na točkovima se otvaraju radi optimalne ventilacije, a zatvaraju se tokom vožnje na putu kako bi se povećala aerodinamika. Staklo čini značajan dio vozila. Koncept ima stakleni krov, staklo u vratima i staklenu rešetku koja putnicima pruža nesmetan pogled na spoljašnjost kroz prtljažnik. Zadnji stakleni prozor je takođe funkcionalan, sposoban da se kreće u ravni s krovom kako bi se stvorio nosač koji može nositi e-bicikle.

 


Unutrašnjost je minimalistički uređena. Kada je automobil u autonomnom režimu, kontrolna tabla, volan i pedale nestaju, ali velika zvučna traka i ventilacioni otvori pune širine ostaju funkcionalni.  Sjedišta izgledaju kao da lebde u kabini, pričvršćena na centralnu konzolu,  i imaju mogućnosti grijanja i hlađenja. Jedna od ključnih karakteristika koncepta su slušalice proširene stvarnosti dostupne vozačima i putnicima. Oni omogućavaju Audiju da postavi virtuelni sadržaj, kao što su kontrolne table vozila, informacioni displeji i još mnogo toga, iznad stvarnog svijeta i kabine. Ovo oslobađa unutrašnji prostor koji je nekada bio rezervisan za ekrane i kontrole, a Audi postavlja različite funkcije uz odgovarajući hardver unutar naočala. Na primjer, AC kontrola lebdi ispred otvora za ventilaciju dok „ekran“ za zvuk i zabavu lebdi iznad zvučnika.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...