Opel Corsa

Nova osnova i nova filozofija

Nakon pet generacija razvijenih u saradnji sa GM-om najnovija, šesta Opel Corsa dobila je platformu i motore od PSA grupe, ali i po prvi put dobila 100% električnu verziju...
26 Oktobar 2019

Nova osnova i nova filozofija

 

Nakon 37 godina i 16 miliona proizvedenih Corsi sa GM tehnologijom Opel je okrenuo potpuno novu stranicu u svojoj istoriji i američku tehnologiju zamijenio sa francuskom. Nova Corsa je tako i zvanično postala prvi model njemačkog proizvođača, koji je 100% proizveden pod kontrolom novog vlasnika PSA grupacije. Podsjećamo da je kao podloga za razvoj šeste generacije Opel Corse uzeta potpuno nova modularna CMP platfoma (Common Modular Platform), koja je između ostalog omogućila primjenu drugačijih dizajnerskih standarda, temeljnu redefiniciju enterijera i uvođenje potpuno nove pogonske game. Ona osim standardnih benzinskih i dizel motora, sada ima i savremenu električnu alternativu, koja je promovisana pod motom „Opel goes electric“. Standardnu pogonsku gamu čine dobro poznate PSA pogonske jedinice. Ljubiteljima benzinaca ponuđen je 1,2-litarski trocilindarski benzinac u atmosferskim i turbo izdanjima sa 75, 100 i 130 KS. Tu je i jedna 1,5-litarska dizel alternativa, koja će od starta biti dostupna u verziji sa 100 KS. Najsalabiji benzinac kombinovan je sa petostepenim ručnim mjenjačem, dok su jači upareni sa šestostepenim. Kao njihova alternativa nudi se i savremeni osmostepenim automatski mjenjač. Enterijer nove Corse je veoma moderan i elegantan, sa mnoštvom originalnih i savremenih detalja kao što su 7-inčna digitalna instrument tabla, a tu je i multimedijalni sistem sa na dodir osjetljivim ekranom, koji je dostupan u rasponu od standardnih 7 do najvećih 10 inča. Nova Opel Corsa kupcima bi trebalo da bude dostupna početkom sljedeće godine po početnoj cijeni od 13.990 eura za model sa benzinskim motorom, dok će za Corsu-e startna osnova biti 29.990 eura.

 


Električna verzija

Za pogon Opel Corse-e zadužen je jedan električni motor koji raspolaže sa 136 KS (100 kW) i 260 Nm obrtnog momenta. On bi sa jednim punjenjem 50 kWh baterije trebalo da prevali čak 330 kilometara uz napomenu da je 80% kapaciteta baterije moguće dostići za samo 30 minuta punjenja. Vozačima su na raspolaganju tri, elektronski podesiva režima vožnje: Normal, Eco i Sport. Ubrzanje od 0 do 50 km/h iznosi samo 2,8 sekundi, dok je za dostizanje 100 km/h potrebno osam. Poput redizajnirane Astre, i nova Corsa će imati GS Line paket opreme sa sportskom optikom i oku ugodnim detaljima s vana i u kabini

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...