Škoda Octavia (2013–2017)

Nije za porodične ljude

Iako Škoda Octavia važi za limuzinu namijenjenu poslovnim i porodično orijentisanim vozačima, ona ima i svoju temperamentniju verziju, za čiji pogon je namijenjen dinamični turbo benzinac...
12 Maj 2021

Nije za porodične ljude

Škoda Octavia (2013–2017) 1.8 TSI (180 KS) 

Od 2013. godine na evropskom tržištu kupcima je dostupna i treća generacija najpoznatije limuzine češkog proizvođača automobila iz Mlade Boleslav. Škoda je pametnim povećanjem dimenzija karoserije ponudila uzoran komfor u kabini koji niko nije nadmašio. Jedna od hvaljenih osobina na Octaviji je njen prtljažni prostor, koji se otvara zajedno sa zadnjim vjetrobranskim staklom. Njegova zapremina iznosi 590 litara, a preklapanjem zadnje klupe se povećava na 1.580 l. U poređenju sa prethodnom generacijom može se pohvaliti sa kvalitetnijim materijalima u unutrašnjosti, modernijom opremom i boljom završnom obradom.

Skoda Octavia 2013 1600 19

 Boravak u kabini olakšava veliki broj pretinaca i mjesta za odlaganje sitnica, što može biti veoma praktično prilikom dužih putovanja. Udobnost u trećoj generaciji Octavije nije baš zavidna, jer je njeno vješanje tradicionalno tvrdo i robustno, naročito ako se kombinuje sa naplacima većim od 17-inča i niskoprofilnim pneumaticima. U kombinaciji sa njima upravljač je prilično precizan i daje dobar, gotovo sportski odziv u krivinama. Pogonski benzinski turbo agregat zapremine 1,8-litara isporučuje 180 KS i 250 Nm, te ovom automobilu pruža sasvim dobre performanse, ili što bi se reklo „pravu mjeru“ na otvorenoj cesti.

Skoda Octavia 2013 1600 14

U gradu, a i na otvorenom, ukoliko ste teške noge na gasu, može biti prilično rastrošan, što uveliko zavisi od stila vožnje, a ugradnja TNG priključka na njega se ne preporučuje pošto može doći do brojnih problema u radu i većih kvarova. Po pravilu takve primjerke treba izbjegavati. Ovaj agregat se pokazao prilično pouzdanim i izdržljivim ako se redovno održava, ali poznat je po tome da voli da „pije“ ulje, tako da ga treba redovno i često kontrolisati. Pogonski remen takođe zahtijeva redovnu kontrolu i servisni interval kako ne bi došlo do istezanja i pucanja istog, što rezultuje doslovno uništenjem motora.

Skoda Octavia 2013 1600 2b

Prilikom kupovine obavezno obratiti pažnju na stanje mjenjača, odnosno da nema curenja ulja iz istog, kao i na stanje kartera, koji je nisko postavljen pa često „pokupi“ ivičnjak. Pojedini vlasnici su prijavljivali i probleme sa lambda sondom kada je neophodna njena zamjena. Ukoliko niste sigurni u servisnu istoriju vozila savjet je da se zaobiđe verzija sa DSG mjenjačem čiji su kvarovi preskupi. Komponente ovjesa i amortizeri su skloni oštećenjima na lošim cestama naročito kod primjeraka sa niskoprofilnim pneumaticima. U svakom slučaju, ako ste ljubitelj prostranih limuzinskih automobila i sportski orijentisane vožnje, ovaj model predstavlja pun pogodak...

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.8 TSI (180 KS) 
Prosječno 7,6
Najmanje 6,2
Najviše 10,2

Prednosti

Prostranost, veliki prtljažnik, pouzdanost, vozne karakteristike, performanse, dobra reputacija, kvalitetna izrada

Mane

Komponente ovjesa, amortizeri, udobnost sa niskoprofilnim pneumaticima, kratka sjedišta, potrošnja ulja, lambda sonda, ne podnosi TNG priključak, pogonski remen, karter, DSG mjenjač

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.798 ccm
Snaga 180 KS pri 5.100 o/min 
Max obrtni momenat 250 Nm pri 1.250 o/min 
Najveća brzina 231 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 7,3 s
Dimenzije DxŠxV 467,0 x 181,4 x 146,1 cm
Masa 1.320 kg
Osovinski razmak 268 cm
Prtljažnik 590 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2012. U muzeju Škode je predstavljena treća generacija Octavije
• 2013. Predstavljena je varijanta RS u limuzinskoj i karavanskoj varijanti
• 2017. Izvršen je restajling modela treće generacije Octavije
• 2017. Obustavljena je proizvodnja zbog izlaska četvrte generacije

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

ŠkodaOctavia18tsi  (1)

Ovaj pogonski agregat je poznat po potrošnji ulja tako da treba često provjeravati njegovu količinu.

 

ŠkodaOctavia18tsi  (2)

Pogonski remen traži redovnu kontrolu i interval zamjene, inače dolazi do pucanja i velikih oštećenja motora.

 

ŠkodaOctavia18tsi  (3)

Ova pogonska jedinica ne podnosi TNG priključak, tako da po pravilu modele sa njim treba zaobilaziti.

 

Više informacija o modelu Škoda Octavia pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...