Mazda 3 (2014-2018)

naziv za mazdu 3

U prošlim godinama, Mazda 3 se rijetko spominjala kao prvi izbor među porodičnim hečbekovima. Međutim, u svojoj trećoj generaciji, zaslužila je mnogo pažljivije razmatranje…
28 April 2023

Japanski dizajnerski biser

Mazda 3 (2014-2018) 1.5 skyactive (105 KS) 

Predstavljena 2014. godine, Mazda 3 je jedan od najboljih automobila u klasi porodičnih hečbekova, iako Volkswagen Golf, Ford Focus i, u manjoj mjeri, Opel Astra dominiraju na listi prodaje. Zaslužuje bolje, jer je Mazda 3 vjerovatno automobile koji najbolje automobil u svojoj klasi, sa nagovještajima sportskog automobila MX-5 u načinu na koji se vozi.  Dizajn je doveden do savršenstva po mišljenju mnogih obožavalaca automobila, posebno nakon redizajna krajem 2016. godine.

Mazda 3 2014 1600 51

Nema linije van mjesta, što je omogućilo Mazdi 3 da se približi premijum konkurentima poput Audija A3, BMW-a 1 serije i Mercedes-Benz A klase. Pozitivne kritike dobija i za unutrašnjost, gdje se mogu pronaći elementi sportskog automobila Mazda MX-5, a sve je završeno sa preciznošću i kvalitetom. Kabina je usmjerena na vozača, sa izvrsnom pozicijom za vožnju i osjećajem da ste zaštićeni, a da niste skučeni, iako se u zadnjem dijelu kabine putnici mogu osjećati malo klaustrofobično, čemu najviše doprinose tamni materijali, oblik zadnjih prozora i ugao krova. Praktičnost je solidna za automobile ove klase i veličine. Kvalitet vožnje nije tako dobar kao kod nekih konkurenata, niti je udobnost na nivou konkurencije, ali vozači to opraštaju Mazdi zbog načina na koji se osećaju kada su za volanom.

Mazda 3 2014 1600 33

Što se tiče agregata, nikako ne treba zaobilaziti 1.5 Skyactive dizel agregat koji proizvodi 105 KS. Ne nudi visoke performance, ali je daleko od dosadnog i tromog agregata. Mazda nije poznata po velikim i krupnim kvarovima, ali boljki i mana ima. Brisači su skloni kvarovima, što je veoma netipična neispravnost. Najčešće se radi o neispravnom električnom releju na Mazdama 3 izgrađenim između 20. jula 2015. i 11. jula 2017. godine. U svakom slučaju bi trebalo pitati prodavca da li se susretao do sada s ovim problemom. Ukoliko se javlja lampica za vazdušni jastuk i sigurnosni pojas, a sve je u redu, onda se radi o softverskom problem. Rješenje je jednostavno ažuriranje u ovlaštenom servisu.

Mazda 3 2014 1600 69

Problem sa softverom za zaštitu motora na Mazdama 3 izgrađenim između 30. aprila 2015. i 4. novembra 2017. godine može da ne spriječi prekomjerno ubrzavanje motora i stoga uzrokuje unutrašnju štetu koja može dovesti do kvara motora. Ako je automobil koji vas zanima pogođen ovim problemom, potrebno je instalirati poboljšani softver da bi se problem riješio. Većina problema proizlazi iz lošeg održavanja ili „urođenih grešaka“, ali filteri za čestice dizel goriva i problem s njima su mana gotovo svakog dizelskog motora. Dešava se da se začepi na automobilima koji se koriste samo za kratke vožnje. Neophodna je reparacija ili zamjena dijela.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.5 skyactive (105 KS)
Prosječno 3,8
Najmanje 3,5
Najviše 4,3

Prednosti

Pouzdani agregati, dobar osjećaj u vožnji, potrošnja, materijali u unutrašnjosti, neobičan i lijep izgled, praktična unutrašnjost 

Mane

Prostor na zadnjoj klupi, problemi sa DPF filterom, osjetljiv na gorivo slabijeg kvaliteta

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.498 ccm
Snaga 105 KS
Max obrtni momenat 270 Nm pri 1.600 o/min
Najveća brzina 185 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11 s
Dimenzije DxŠxV 446 x 179 x 145 cm
Masa 1.270 kg
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 364 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2013. Treća generacija predstavljena kao peterovratni kompakt i klasična četverovratna limuzina

• 2016. Napravljen mali redizajn i tehnološko unapređenje, u ponudu je uvršten i manji dizelaš 1.5 (105 KS)

• 2018. Krajem godine prestanak proizvodnje i predstavljanje aktuelnog modela

 

⚠️ Obrati pažnju:

Mazda3brisaci1

Brisači su skloni kvarovima, najčešće se radi o neispravnom električnom releju

 

Mazda3lampica2

      Ukoliko se javlja lampica za vazdušni jastuk i sigurnosni pojas, a sve je u redu, onda se radi o softverskom problemu.

 

Mazda3dpf

Filteri čestica dizel goriva su poznata mana svih dizelskih agregata. Rješenje je reparacija.

 

Više informacija o modelu Mazda 3 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...