Land Rover Defender Octa

Najmoćniji Defender ikada ima 635 KS

Najsnažniji Defender u istoriji pokreće V8 motor sa dva turbo punjača i 635 KS, omogućavajući mu brzinu do 250 km/h na svim terenima...
03 Juli 2024

Najmoćniji Defender ikada ima 635 KS

Asortiman britanskog terenskog vozila proširuje se uvođenjem novog Defender Octa, najmoćnijeg i najekskluzivnijeg Defendera u istoriji ovog modela, tako da Defender sa Supercharged V8 više nije najekskluzivnija verzija. Ime Octa referiše se na oktaedar ili dijamantni oblik: najjači i najluksuzniji materijal na svijetu. Ispod poklopca motora se nalazi V8 motor sa dva turbo punjača koji proizvodi 635 KS i 750 Nm obrtnog momenta, što modelu daje performanse pravog sportskog automobila čak i kada se vozi van asfalta, i sve to dok putnici uživaju u kvalitetnoj izradi i sa pažnjom na najsitnije detalje, gdje je glavna riječ samo jedna: luksuz.

Land rover defender octa (7)

Novi Defender Octa nudi se samo u kombinaciji sa varijantom karoserije 110, a dužina ostaje ista kao i kod svih drugih verzija, oko 5 metara, dok je ono što se zaista mijenja visina i širina. Prva je povećana za 28 milimetara, dok je druga za čak 68 milimetara što neizbježno utiče na proporcije automobila, a to je učinjeno prije svega da bi se napravilo mjesto za nove, šire točkove. Takođe, nova velika maska u centru prednjeg branika, specijalno je razvijena da zadovolji velike potrebe motora za vazduhom. Zanimljivo je da je nova zaštitna ploča postavljena na dno prednjeg dijela kod Octa napravljena od grafita i u centru ima veliku fiksnu kuku za vuču. Na zadnjem dijelu, razlike su koncentrisane u donjem dijelu branika, gdje je izduvni sistem sada integrisan u branik i karakteriše ga prisustvo četiri kvadratne izduvne cijevi.

Land rover defender octa (3)

Unutrašnjost Defender Octa prati stil i sadržaj svih drugih modela Defender u asortimanu, osim sjedišta, jer su ona razvijena specifično za ovaj model i imaju konstrukciju školjke sa ugrađenim naslonima za glavu, a naravno, opremljena su grijanjem i hlađenjem, a tu je i funkcija masaže. Jedine druge razlike su koncentrisane na volanu, jer se na donjoj prečki sada nalazi dugme koje, kada se pritisne, omogućava pristup Octa režimu vožnje, koji omogućava iskorišćavanje punog potencijala performansi automobila. Takođe su novi i poluge iza volana, čiji vrhovi svijetle crveno kada je uključen najsportskiji režim vožnje.

Land rover defender octa (2)

Pogon za Defender Octa dolazi iz potpuno novog motora. To je 4.4-litarski bi-turbo blagi hibridni V8 razvijen u saradnji sa BMW-om, sposoban da razvije 635 KS pri 5.855 obrtaja u minuti i 750 Nm obrtnog momenta već od 1.800 o/min. Brojke koje, uprkos težini od 3.230 kg, omogućavaju Octa da sprinta od 0 do 100 km/h za samo četiri sekunde i dostigne maksimalnu brzinu od 250 km/h. Pogonska jedinica je takođe opremljena blagim hibridnim sistemom koji pruža dodatnih 30 KS i 180 Nm pri vrhunskim zahtjevima za snagom.

Land rover defender octa (9)

Da bi se nosio sa novim performansama, postavka Defender Octa je temeljno revidirana pa se sada može osloniti na novi 6D Dynamics sistem, koji zamjenjuje tradicionalne anti-roll šipke i kompenzuje pokrete karoserije djelujući direktno na elektronski kontrolisano vješanje. Ovo omogućava ograničenje naginjanja i klizanja kako na putu, tako i van puta gdje Octa sada može računati na bolje uglove napada i izlaska i rekordnu sposobnost prelaska vode od 1.000 milimetara.

Land rover defender octa (4)

U svojoj „standardnoj“ konfiguraciji, Octa se nudi u kombinaciji sa 22-inčnim aluminijumskim naplacima sa sve-sezonskim gumama sa posebnim fokusom na putnu upotrebu. Sa ovim gumama automobil može dostići brzinu od 250 km/h bez ikakvih problema. A za one koji žele da iskoriste najsnažniji Defender svih vremena i van puta, Land Rover takođe nudi dva različita BF Goodrich off-road seta pneumatika za 20-inčne aluminijumske naplatke.

Land rover defender octa (8)

Defender Octa se proizvodi u malim serijama i nudi se u dva nivoa opreme. Prvi, jednostavno nazvan Octa, nudi se po cijeni od oko 168.000 eura. Za one koji traže ultimativnu ekskluzivnost, tu je Edition One, proizveden u još manjem broju jedinica i ističe se korišćenjem ugljeničnih vlakana za različite umetke na karoseriji i unutar kabine. U ovom slučaju cijena raste na 186.000 eura. Kada je riječ o ultra-luksuznim terenskim vozilima, ne može zaobići Mercedes G 63 AMG kao alternativa za novi Defender. Takođe ima V8 motor sa 585 KS, ali košta od 214.000 eura. Ko je spreman da se odrekne nekih off-road karakteristika koje definišu Defender može odabrati BMW X7 M60i sa 530 KS, koji kada je riječ o luksuzu i ekskluzivnosti nema premca, a sve to košta nešto manje od 131.000 eura.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...