Mercedes G-Klasa

Moderno brušenje izbrušenog dijamanta

Mercedes G-Klasa je u manje-više neizmijenjenom izdanju na tržištu prisutna od 1979. godine. Od spartanski opremljenog i radnog automobila sa moćnim 4x4 pogonom postala je „živa legenda“, ali i luksuzan premium automobil čije posjedovanje je danas stvar prestiža...
15 April 2024

Moderno brušenje izbrušenog dijamanta

Najnoviji redizajn ima za cilj da vizuelno i tehnološki osvježi automobil i takvog ga dovede do kraja ere motora s unutrašnjim sagorijevanjam. Naime, javna je tajna da Mercedes već ima spremnu potpuno električnu G-Klasu, ali da se za sada primat još daje tradicionalnom modelu koji je u proteklih 45 godina proizveden i prodat u više od 500.000 primjeraka. Prije nego što se dotaknemo aktuelnih promjena, vratićemo se četiri i po decenije unazad kako bi se podsjetili načina na koji je nastala G-Klasa.

24c0105 014

Naime, poslije Drugog svjetskog rata Mercedes-Benz je obustavio razvoj i proizvodnju terenskih vozila, za razliku od Jeepa i Land Rovera koji su ih nastavili proizvoditi za vojne i civilne potrebe. Inicijativu za razvoj nove, moderne G-Klase, prvi je pokazao jedan od značajnijih dioničara Mercedes-Benza, persijski šah Mohammed Reza Pahlavi. On je 1972. godine od Nijemaca tražio da konstruišu velikoserijski terenski automobil koji bi kvalitetom bio dostojan imena Mercedes-Benz.

24c0078 032

Svoju ozbiljnost Pahlavi je potvrdio narudžbom 20.000 vozila koja zbog političkih promjena u Iranu nije nikada realizovana. Uprkos tome rukovodstvo Mercedes-Benza donosi odluku o nastavku realizacije projekta „G“, što 1975. godine rezultira potpisivanjem ugovora o zajedničkom razvoju i proizvodnji terenskog vozila sa AG i Steyr-Daimler-Puchom. Ime „G“ projekat dobijeno je kao skraćenica od njemačke riječi „Gelandewagen“, što u prevodu na naš jezik znači terensko vozilo. Kao svjetski poznat i priznat proizvođač limuzina Mercedes-Benz je u novi projekat uložio svoj imidž i vrhunski luksuz, dok je drugi partner, Steyr-Daimler-Puch, iz svog asortimana izdvojio najbolji integralni pogon i diferencijale sa blokadom.

24c0105 008

Sve ostalo je legenda, u okviru koje je G-Klasa svoj vojni i radni karakter vremenom zamijenila s premijum nivoom i postala svojevrsni statusni simbol koji se kao takav prodaje odlično. Od posljednjeg redizajna prošlo je šest godina, a posljednje osvježenje može se podvesti pod diskretnija u 45-godišnjoj istoriji G-Klase. S prednje strane najuočljivija promjena je nova maska hladnjaka sa četiri umjesto dosadašnje tri horizontalne letvice. Prednja i zadnja nadzorna kamera dobile su nove pozicije s kojima prema Mercedesu omogućavaju jasniji pregled okoline.

24c0079 026

Ponuda aluminijumskih točkova osvježena je s novim dezenima standardnih 20-inčnih točkova, koji u sportskom AMG izdanju dolaze u dimenziji od 22-inča. U oči upada i nova nijansa „Sodalite“ metalik plave boje. U Mercedesu ističu i da su prilagodili aerodinamiku automobila, tačnije napravili određene izmjene na A stubu i krovnom dijelu, a sve s nastojanjem da se smanji buka na visokim brzinama. Još jedno unapređenje koje je vezano za vanjske elemente automobila je unapređivanje sistema beskontaktnog otključavanja vrata s klasičnim ručkama.

24c0106 001

U Mercedesu ističu da se vrata i dalje otvaraju po prepoznatljivom sistemu koji zahtijeva da se povuku s popriličnom snagom, koja je potrebna i kod zatvaranja. Najnoviji M-BUX sistem u enterijeru je donio najsavremeniji 12,3-inčni na dodir osjetljivi ekran koji je spojen u isti panel s instrumentima. Novi dizajn krasi i upravljač, koji u AMG izdanju ima dvostruke bočne krakove. U Mercedesu ističu da su unaprijedili i mnogobrojne sisteme asistencije vozaču, te da je standardna oprema veoma bogata i sadrži detalje poput držača za čaše s kontrolisanom temperaturom, bežičnog punjenja telefona, nadzorni sistem koji pokriva 360 stepeni, te vrhunski Burmester 3D audio sistem.

24c0106 002

Kupcima je pored standardnih sadržaja ponuđen i veliki broj personalizovanih opcija, a kao jedan od najzanimljivijih ističe se mogućnost miksanja jedinstvene boje karoserije (20.000 opcija) za koju je neophodno izdvojiti između 10 i 15.000 eura. Nova G-Klasa je već dostupna za naručivanje. Ulazni G 450 d model košta 122.808 eura, dok će za G 500 verziju trebati izdvojiti oko 135.000 eura. Najjači G63 model trebao bi koštati oko 200.000 eura, ali taj iznos još nije službeno potvrđen. 

24c0105 005

POGON 
Ponudu motora otvara 3.0-litarski dizelaš s oznakom G 450 d koji raspolaže sa 367 KS i 750 Nm (330 i 700 Nm do sada). Sve pogonske opcije sada su elektrifikovane i povezane s 48-voltnim sistemom i starter generatorom sa 20 KS i 200 Nm. G 500 je ostao bez V8 motora koji je zamijenjen šestocilindarskom jedinicom sa 449 KS i 560 Nm (V8 je imao 422 i 610 Nm). Osim bolje elastičnosti Mercedes obećava i 2,5 litara manju potrošnju za šestocilindarski motor. G 63 ostaje pokretan 4.0 V8 biturbo motorom, koji raspolaže sa 585 KS i 850 Nm. I on će imati kratkotrajnu hibridnu ispomoć sa dodatnih 20 KS i 200 Nm. To će 2.640 kilograma teškom G 63 modelu omogućiti da od 0 do 100 km/h ubrza za 4,3 sekunde i dostigne 240 km/h. 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...