Test - Renault Megane Zen 1.2 TCe 100

Kombinacija po mjeri bh. standarda

U kombinaciji sa savremenim 1,2-litarskim turbobenzinskim motorom od 100 KS, dobro odmjerenim Zen paketom opreme, nekoliko probranih dodataka i aktuelnim popustom od 8% Megane poput testnog se nameće kao dobitna kombinacija za skromno bh. tržište.
19 Februar 2018

Kombinacija po mjeri bh. standarda

Renault Megane je jedan od najpopularnijih kompaktnih automobila današnjice. Trenutno drži peto mjesto po broju prodatih jedinica u Evropi iza: Volkswagen Golfa, Opel Astre, Škode Octavie i Ford Focusa. Nikad nije bio najbolji, ali čini se nikad ni toliko blizu najboljima. Kroz svoje postojanje Megane je u segment uvijek donosio nešto novo i posebno. Sjetimo se samo hrabro dizajnirane druge generacije, koja na cesti još uvijek djeluje moderno i neobično. Četvrto izdanje francuskog kompakta do sada je možda najpotpunije, odnosno najkonkurentnije. Neko će reći da je to i očekivano. Jeste, ali nije uvijek lako nadmašiti prethodno ostvarenje, zadržati postojeće i privući nove kupce. Nakon vizuelno atraktivnih Meganea sa dizelskim 1.5 i 1.6 dCi motorima, te bogatim GT i Intens paketima opreme, na test smo dobili model koji primarno cilja na kupce plićeg džepa.

 

On je kombinovan sa Zen paketom opreme, za nijansu bogatijim od početnog Life. U slučaju testnog modela vanjski dizajn je nadograđen sa setom skladno odabranih dodataka, poput 16-inčnih alu naplataka, metalik boje, zatamnjenih bočnih i zadnjeg stakla, te prednjih LED dnevnih svjetala u C obliku. Bez toga testni Megane bi sigurno izgledao skromnije, ali bi i bio nekih 2.000 KM povoljniji. Ovako je dovoljno naočit i interesantan da u njemu vidite veoma moderan kompakt. Da Francuzi i u ekonomičnim verzijama ne škrtare kao pojedini konkurenti, s vana sugerišu hromirana ukrasna lajsna na vratima, te hrom na maski hladnjaka  i prednjem braniku. Treba dodati da su zadnja LED svjetla i LED pokazivači pravca u retrovizorima takođe rijetkost na najnižim nivoima opreme, pa i tu činjenicu treba pohvaliti.


Mada smo očekivali da će skromnost jednog od početnih paketa opreme biti izraženija u enterijeru to ipak nije slučaj. Ruku na srce, već na prvi pogled je jasno da su analogni instrumenti sa malim info displejom u sredini i osnovni radio uređaj višestruko skromniji od savremnih Renaultovih dostignuća kakva su digitalni instrumenti ili R-Link multimedija. No kada se ugnjezdite u udobna, lijepo oblikovana i svijetlim ukrasnim koncem interesantno ukrašena sjedišta vidjećete da su analogni instrumenti pregledni i oku ugodni. Za razliku od na dodir osjetljivog centralnog ekrana, koji prilikom upotrebe od vozača zahtjeva skretanje pogleda sa puta, klasični radio uređaj u testnom modelu dopušta da njegove komande napipate desnom rukom bez potrebe za fokusiranjem pogleda. Na isti način se može upravljati i ručnim klima uređajem, te ostalim klasičnim tasterima. Ta činjenica na određeni način kod vozača proizvodi mir u vožnji, koji ne možete osjetiti pri upravljanju naprednim multimedijalnim sistemima, jer stalno fokusiranje pogleda i njegovo munjevito vraćanje na put znaju biti zamorni, posebno starijim vozačima.


Za ugodan osjećaj, za po visini i dubini podesivom multifunkcionalnom upravljaču sa hromiranim i svijetlim plastičnim ukrasima zaslužna je i njegova na dodir prijatna kožna obloga. Kožom i svijetlim detaljima ukrašena je i lijepo stilizovana ručica mjenjača. Da pozitivan utisak o enterijeru bude još izraženiji zaslužni su i mekana gumirana plastika koja pokriva čitav gornji dio armature i vrata, a tu je i set veoma lijepih ukrasnih lajsni, koje su pronašle svoje mjesto na vratima i ispred suvozača. Sama završna obrada je pedantna, a tek na centralnom grebenu se može vidjeti pokoje nesavršeno nalijeganje između plastičnih elemenata. Tu je vidljivo i da sjajna plastika koja služi kao podloga za radio i klimu vijerno pamti otiske pristiju, te zbog toga izgleda musavo i neugledno. Ako vam to smeta onda ćete uvijek morati imati magičnu krpicu pri ruci. Za kraj treba dodati da je lijepo vidjeti kako u Zen paketu vozač na raspolaganju ima tempomat, odnosno da se sa eksternim uređajima automobil može povezati preko USB i Aux utičnica, te Bluetooth bežične veze.


U drugom redu sjedišta Megane nudi dovoljno slobodnog prostora za ugodan smještaj dvije odrasle osobe. Na sredinu se može sjesti, ali samo u nuždi, jer je tunel mjenjača visok, a postolje naslona za ruku ulazi duboko u putnički prostor. Treba dodati da u Zen paketu dolaze i električni podizači zadnjih prozora, dok su kod mnogih konkurenata u cjenovnom rangu oko 30.000 KM, pozadi najčešće klasični ručni podizači. Sa 384 litra osnovne zapremine prtljažnik spada u prosječna ostvarenja u klasi i trebalo bi da zadovolji većinu potreba kupaca kompaktnih automobila. Teretne mogućnosti se povećavaju preklapanjem naslona zadnje klupe u omjeru 60:40, ali je praktičnost ovog rješenja ograničena neravnim podom.

Kada se sve sabere i oduzme, može se reći da Megane poput testnog predstavlja zanimljivu kombinaciju, jer nudi spoj savremenog turbobenzinskog pogona, na oko kvalitetnih materijala, korektne izrade i uzorne udobnosti. Sa par dodataka i vanjski dizajn je daleko od spartanskog, kakav obično karakteriše najpovoljnije modele u gami. U Meganeovom slučaju najmanje para treba izdvojiti za verziju sa 1.6-litarskim benzinskim atmosferskim motorom sa 115 KS i Life opremom, koja košta 28.330 KM. Testni model, onakav kakav je na našim fotografijama zvanično košta 32.330 KM. U aktuelnom trenutku kupci od Renaulta mogu da računaju na popust od 8%, što konačnu cijenu smanjuje na 29.700 KM. S obzirom na sve što nam je ponudio testni model, možemo tvrditi da je to razuman iznos za jedan savremeno dizajniran i motorizovan francuski kompakt, koji od opreme nudi sve što je potrebno za ugodnu vožnju.

 

 

POGON
Četvrta generacija Meganea na bh. tržištu se nudi sa po četiri benzinska i dizelska motora. Osim testnog 1.2 TCe benzinca sa 100 i 130 KS, tu su i 1,6-litarski turbobenzinac sa 205 KS koji je rezervisan za GT model, te dobro poznati 1,6-litarski atmosferac sa 115 „konja“. Dizelska gama se bazira na 1.5 i 1.6 dCi jedinicama, koje pokrivaju raspon od 90 do 163 KS. Slabija verzija 1.2 TCe četverocilindarskog motora kombinovana sa ručnim šestostepenim mjenjačem je veoma uglađena, izuzetno mirna u radu, a zahvaljujući turbini i solidno srčana. Odnos snage motora i mase automobila (1.300 kg) kod testne kombinacije je 1:13. Sa vozačom u automobilu Megane od 0 do 100 km/h stiže za 12,3 sekunde i sposoban je ubrzati do 179 km/h. To su sasvim solidna ostvarenja, koja postaju skromnija kako se automobil opterećuje. Mada je 175 Nm obrtnog momenta dostupno već od 1.500 obrtaja sa četiri putnika i punim prtljažnikom, papučica gasa moraće često biti „potopljena“ do poda ukoliko želite zadržati obećanu dinamiku. U suprotnom, ugodno se može voziti i sa pola gasa, što je režim koji najbolje odgovara Meganeu poput testnog. U takvim okolnostima prosječna potrošnja se obično zadržava na nivou od 6,5 do 7,5 litara. Prateći savjete ekonometra moguće je biti i ekonomičniji od 5,5 a sa forsiranjem motora prosjek se može lako povećati i do devet, pa i više litara. Na ekonomičnu vožnju vozača stimuliše udobno vješanje, a na forsiranje uzorna stabilnost, čvrstina i veoma solidan osjećaj na upravljaču, koji dolaze do izražaja prilikom svakog bržeg prolaska kroz krivine. Megane IV je dobro uštiman automobil, koji je nadasve siguran i dinamički spreman za mnogo jače motore od testnog.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...