Jaguar Land Rover
Hidrogenske ćelije kao gorivo budućnosti
Jaguar Land Rover razmatra razvoj vozila na hidrogenske gorivne ćelije kao dio programa u automobilskom sektoru koji finansira britanska vlada u iznosu od 80,4 miliona eura kako bi se smanjila emisija štetnih gasova...
JLR je pokrenuo rad na ovoj tehnologiji sa mnogim britanskim kompanijama pod nazivom Projekat Zeus, u koji su uključeni Delta Motorsport, Marelli Automotive Systems i UKIBC. Navedeni projekat je u povoju i njegova implementacija će se odvijati niz godina, a sve četiri kompanije igraju ulogu u ocjeni, analizi i razvoju hidrogenske tehnologije. Takva metoda će omogućiti da se tehnologija plasira na tržište mnogo brže nego ako je sam JLR razvija sopstvenim kapacitetima.
U dokumentu koje je izdalo britansko Ministarstvo za poslovanje, energetiku i industrijsku strategiju navedeno je kako kompanija Jaguar Land Rover u svom zajedničkom radu sa svjetski priznatim partnerima za istraživanje i industriju azvija prototip vozila a hidrogenskim gorivim ćelijama. Projekt će ponuditi pemium SUV model sa nultom emisijom izduvnih gasova sa JLR „atributima“ kao što su velika autonomija, brzo punjenje, pogona, off road sposobnosti i performansi u zimskim uslovima.
JLR je skrenuo pažnju na vozila sa hidrogenskim ćelijama nedugo nakon lansiranja na tržište prvog električnog vozila, Jaguara I-Pace. Kompanija je u martu prošle godine imenovala Ralpha Claugea za šefa odjela za razvoj hidrogenskih i gorivih ćelija. U objavi britanske vlade se ističe kako će projekt pomoći pokretanju značajnog rasta sposobnosti u dizajniranju i proizvodnji električnih vozila sa gorivnim ćelijama, pružajući na taj način konkurentsku prednost u oblasti intelektualne svojine i lanca dobavljača u Velikoj Britaniji.
Sa obizirom da je Projekt Zeus u svojoj ranoj fazi, još nije jasno kada bi na tržište okvirno moglo biti lansirano vozilo sa gorivnim ćelijama i da li će se na tržištu prodavati pod značkom Jaguara ili Land Rovera.