Seat Ibiza (2006-2008)

Favorit iz sijenke u gradskoj klasi

Kada se precizna njemačka tehnologija oplemeni vatrenom španskom „krvlju“ dobije se gradski kompaktni automobil nadasve dopadljivog izgleda i neočekivano jakih aduta...
14 Januar 2019

Favorit iz sijenke u gradskoj klasi

Seat Ibiza (2006-2008) 1.4 (86KS)

Još od prve generacije Seatove razigrane Ibize u automobilu se našla gomila dijelova i rješenja koje je podijelila sa bratskim Polom. Praktično, sve osim limarije bilo je njemačko, ali se ta priča značajno promijenila kada su Španci odlučili napraviti ključni korak i svog gradskog mališana oplemeti sa više vlastitog stila, zbog čega je treća generacija Ibize vidno odskakala od bratskog kompakta. Ono što je ostalo isto jeste srce modela, pogonska gama.

Seat Ibiza 2006 1280 5ffabd637bd7cd57366f1871b0b3519921

Među čak 11 ponuđenih agregata jedan od najpozdanijih i najpopularnijih je onaj koji je Ibiza dobila sa redizajnom iz 2006. godine: četverocilindarski 1.4 MPI benzinac sa 86 KS. U suštini, ovaj agregat je i predstavljao najveće osvježenje budući da je kabina formalno ostala netaknuta uz nekoliko sitnih promjena u paketima opreme, dezenima presvlaka sjedišta i komandama multimedijalnog sistema na kolu upravljača. Jednako je i sa vanjskim izgledom gdje je osim novih dezena 15-inčnih aluminijskih naplataka i plastičnih poklopaca čeličnih točkova, te novog oblika prednjeg branika, sve ostalo isto.

Seat Ibiza 2006 1280 2dce210baef567f4cac317b930bada0471

Međutim, odličan dizajn Ibize toliko je odskakao od konkurenata da nikakve promjene nisu ni bile potrebne, a ovi modeli i danas, 18 godina od kako su predstavljeni svjetskoj javnosti, izgledaju kao pravljeni u skladu sa posljednjim dizajnerskim normama u automobilizmu. Ono što nije u skladu sa vremenom svakako su plastični materijali od kojih je kabina napravljena, a koji su podložni oštećenjima u slučaju nepažnje. Jednak problem i nakon redizajna predstavlja nedostatak prostora  za putnike na zadnjoj klupi, a u Volkswagenovskom stilu ostala je i krutost automobila.

Seat Ibiza 2006 1280 e7e3c32bb264ecc4197a21bfa0016170ec

Novi motor ponudio je novu agilnost uz uzornu ekonomičnost. Uz veoma jeftino redovno servisiranje i pokoju kap ulja više, kao normalna pojava, može se reći da nema većih zamjerki i bojazni od havarija. S druge strane, stara boljka Ibize ostalo je brže izgaranje prednjih sijalica, što se može riješiti jednostavnim produživanjem električne instalacije, te problem sa elektroinstalacijama zbog kojih bi „crkavali“ pojedini osigurači što bi uzrokovalo paljenje alarma ili nemogućnost centralnog daljinskog otključavanja vozila. Među veće mane ubraja se neravnomjerno trošenje prednjeg ovjesa vozila, što može biti skuplja investicija...

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 (86KS)
Prosječno 6,4
Najmanje 4,2
Najviše 9

Prednosti

Odličan dizajn, ekonomična i jeftina, kvalitet izrade na vrhunskom nivou, naprednija od konkurenata, 

Mane

Loša završna obrada, potrošnja ulja, problemi sa daljinskim centralnim zaključavanjem, česti kvarovi na prednjim amortizerima

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.390 ccm
Snaga 86 KS pri 5.000 o/min
Max obrtni momenat 130 Nm pri 3.800 o/min
Najveća brzina 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,9 s
Dimenzije DxŠxV 3.977x1.698x1.441 mm
Masa 1.035 kg
Osovinski razmak 246 cm
Prtljažnik 265 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

1984. – Predstavljena prva generacija Ibize

• 1992. - Predstavljena „Olimpijska Ibiza“ u čast Seatovog sponzorstva Olimpijskim igrama u Baraseloni

• 1993. – otkrivena druga generacija Ibize u potpunosti razvijena od strane Volkswagena.

• 1999. – Redizajnirana Ibiza Mk2

• 2002. – Treća generacija razvijena u duhu Barselone koja je 2006. redizajnirana i obogaćena boljom opremom i novim agregatima

 




⚠️ Obrati pažnju:

Kvar 1

Zbog loše instalacije sijalice u prednjim svjetlima često pregorijevaju. Rješenje je zamjena kablova.

 

Kvar 2

Benzinski 1.4 motor ima 16 ventilsku koncepciju i velikih problema sa hidopodizačima

 

Kvar 3

Zbog nešto tvrđeg vješanja amortizeri trpe dodatno opterećenje te se ubrzano troše

 

Više informacija o modelu Seat Ibiza pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...