Mini Aceman

Električni crossover u gradskom formatu

Sa Acemanom Mini pokušava naći prostor za još jedan off-road model u njegovoj ponudi, koji bi popunio prazninu nastalu rastezanjem Countrymana na više od 4,5 metra u dužinu. Potpuno električni pogon i originalan dizajn trebali bi u prvi mah privući mlađe kupce, a tek onda i one ozbiljnije...
27 Maj 2024

Električni crossover u gradskom formatu

Nakon što je Countryman toliko porastao da je već postalo čudno na njemu vidjeti logotip Minija britanski brend, pod upravom BMW procijenio je da se s novim modelom u ponudi mora vratiti izvornom konceptu malog gradskog automobila. Sa 4,07 metara dužine Acman je samo dva centimetra kraći od prve generacije Countrymana, te se kao takav puno bolje uklapa u filozofiju brenda. Vanjski dizajn je originalan i moderan s velikim brojem novih i do sada na Miniju neviđenih linija. Tradicionalna okrugla svjetla dizajneri su zamijenili s savremeniji sedmougaonim, koja prati isti takav oblik dnevnog LED svjetla.

P90545648 HighRes Mini aceman se 04 20

S obzirom na električni koncept vozila prednji dio je značajno zatvoreniji u odnosu na modele, koje pogone motori su unutrašnjim sagorijevanjem, što je detalj koji zahtijeva privikavanje. Ono što smo već imali prilike da vidimo, a što i kod Acmana odlično izgleda su kontrastni crni krov i retrovizori. Bokovi su jednostavni s specifičnim petokrakim aluminijumskim točkovima i nepravilno oblikovanim plastičnim oblogama donjeg dijela vozila i lukova točkova kao najinteresantnijim detaljima, koje ujedno nema nijedan ostali Minijev model. U centru pažnje pozadi su neobično oblikovana LED svjetla s mrežastom grafikom.

P90545642 HighRes Mini aceman se 04 20

Ovdje je off-road karakter naglašen s metaliziranom oplatom sredine branika, a da je ovaj automobil spreman za povremene silaske s asfalata poručuje i klirens veći od 150 milimetara. Enterijer predstavlja funkcionalistički minimalizam koji omogućava vozaču da se potpuno posveti dešavanjima na putu. Digitalni sadržaji svedeni su na jedan originalno oblikovani okrugli ekran ispod kojeg je integrisano nekoliko klasičnih tastera i prekidača. Dizajnerska originalnost vanjskog dijela prenesena je i na enterijer. U centru pažnje je jedinstveni 9,5-inčni okrugli na dodir osjetljivi ekran.

P90545632 HighRes Mini aceman se 04 20

 Prava je šteta što nije integrisan u instrument panel već lebdi na njemu. S jedne strane ovakvo rješenje ističe ekran, a s druge mu onemogućava da bude snažnije integrisan sa ostatkom enterijera kao što je to bio slučaj s multimedijalnom sistemom kod prve generacije Countrymana. S druge strane platnena presvalaka instrumenta panela i njen dezen oduševili su i najzahtjevnije kritičare kao veoma moderno, hrabro, ali i za Minijev premium imidž adekvatno rješenje.

P90545674 HighRes Mini aceman se 04 20

Pohvale je zaslužio i trokraki upravljač kako oblikom tako i jednostavnim sistemom daljinskog komandi, a specifičan funkcionalni stil nude i nekoliko klasičnih prekidača i tastera izdvojenih na centralnom grebenu. Jednodijelna sjedišta su bogato obložena, a skupocjenost kabine naglašena je i sa staklenim krovom. U Miniju ističu da je kabina dovoljno komforna za transport četiri odrasle osobe, uz koje je ponuđen i prtljažnik standardnih dimenzija za automobile gradskog formata.

P90545658 HighRes Mini aceman se 04 20

Osnovna zapremine iznosi 300 litara, a preklapanjem naslona zadnjih sjedišta moguće ju je povećati na 1.005 litara. Mini Acman već je dostupan na njemačkom tržištu po ulaznoj cijeni od 34.900 eura što ga čini povoljnijim od klasičnog, trovratnog električnog Mini Coopera čija ulazna cijena iznosi 36.900 eura. Podsjećamo da je trenutno najskuplji Minijev električni model Countryman za kojeg treba izdvojiti 49.500 eura.

P90545659 HighRes Mini aceman se 04 20

POGON
Kupci Acmana neće imati puno dilema oko pogona, jer su u ponudi dvije elektromotorne opcije. Prva raspolaže sa 184 KS i 42,5 kWh baterijom, koja omogućava autonomiju od 310 km. Druga, jača ima 218 KS i veću 54,2 kWh bateriju sa 406 kilometara autonomije. Slabiji model nudi uzornu dinamiku vožnje s ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi dok je najveća brzina elektronski limitirana na 160 km/h. Jači model dinamički je raskošniji sa ubrzanjem iz mjesta do 100 km/h za 7,1 sekundu i najvećom brzinom od 170 km/h. Manja baterija može se puniti na maksimalnom naponu od 75 kW koji je dovoljan da se od 0 do 80% kapaciteta stigne za 30 minuta. Isti vremenski period potreban je da je veća baterija napuni u istom obimu na 95 kW punjaču.  

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...