Toyota GR Super Sport

Drumska verzija trkačkog modela

Toyotin novi specijalni model, GR Super Sport, pojavio se prvi put u javnosti na ovogodišnjoj trci 24 sata Le Mansa...
21 Septembar 2020

Drumska verzija trkačkog modela

Toyota još uvijek nije potvrdila službeni datum pradstavljanja „civilnog“ GR Super Sporta, ali ako se uzmu u obzir propisi World Endurance Championship koji zahtijevaju da se svi homologirani automobili izrade u roku od dvije godine od početka takmičenja, ovaj model se može očekivati u prodaji do 2023. godine.

 

 

Kada konačno stigne na tržište, Toyotin hipeautomobil dijeliće određen broj svojih komponenti sa pobjedničkim trkačkim modelom TS050 LMP1, uključujući i agresivniju verziju svog benzinsko-hibridnog sklopa V6 agregata. Takođe, on će predstavljati konkurenciju najnovijoj seriji „raketa“ izvedenih iz trkačkih vozila, kao što su Mercedes-AMG One i Aston Martin Valkyrie.

 

Toyota GR Super Sport će biti opremljena 2,4-litarskim hibridnim pogonskim sklopom, koji je vaoma sličan onom iz trkačkog TS050 LMP1. Benzinskom agregatu pomaže elektromotor i svoju snagu šalje na zadnje točkove, dok se na prednjoj osovini nalaze dva odvojena elektromotora. Pored pogonskog sklopa, vjerovatno će biti opremljen istim sekvencijalnim mjenjačem kao i trkački „rođak“. Za očekivati je da ovaj novi model ponese određenu grubost i snagu iz šasije trkača, međutim ipak se nastoji da automobil bude upotrebljiviji i agilniji na cesti.

 

 

 

Jačina je ograničena na 760 KS, što je u skladu sa propisima za hiperautomobilske serije. Međutim, Toyota tvrdi kako se ukupna jačina pogonskog sklopa TS050 mođe povećati na 1.419 KS povećavanjem snage koje baterije dovode u motore, omogućavajući i „civilnoj“, drumskoj verziji da posjeduje četvorocifrene konjske snage.

 

Doduše, ovo nije prvi put da Toyota dolazi na ideju „konverzije“ trkačkog modela u serijsku varijantu. Još davne 1998. godine kada se Toyota takmičila sa modelom GT-One (TS020) u Le Mansu, kompanija je izradila koncepcijsku cestovnu varijantu i imala je planove za proizvodnju brojnih serijskih modela.

 

Na kraju priče su homologirana samo dva „civilna“ modela, od kojih je jedan danas izložen u sjedištu Toyota Motorsports u Njemačkoj.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...