Renault Megane III (2012-2016)

Čvrst kao stijena, ekonomičan i snažan

Mada je puno rjeđi sa 1.6 dCi motorom, koji je 2012. godine uveden kao zamjena za stari 1.9 dCi, Megane III je veoma poželjen u kombinaciji sa njim zbog uzorne dinamike i ekonomičnosti, ali i zbog bogate opreme koja obično ide uz ovaj motor...
19 Septembar 2020

Čvrst kao stijena, ekonomičan i snažan

Renault Megane III (2012-2016) 1.6 dCi (130 KS)

Renault Megane jedan je od najpopularnijih francuskih modela na bh. tržištu. I dok se prva generacija nametnula tradicionalnom udobnošću i veoma solidnim kvalitetom ukupne izrade, te jednostavnim benzincima, kod druge je dominacija prešla na stranu dizel motora. Najsnažniji za takav trend su svakako dCi motori, a posebno 1.5-litarski, koji je nakon početnih problema sa Delphi pumpom visokog pritiska pokazao svoj raskošan potencijal i vremenom se profilisao u jedan od najpopularnijih, ali i najpouzdanijih dizel motora srednje zapremine. Kao takav našao se u gotovo svim Renaultovim modelima, od malog Clia, do kompaktnog Meganea i Scenica, preko limuzinske Lagune, do Capura i Kadjara.

Renault Megane 2014 1600 08

Na bh. tržištu posebno omiljen je bio u limuzinskoj verziji Meganea II, koji je napravio odličan uvod za treću generaciju predstavljenu 2008. godine. Mada je i ona u svojoj motornoj gami imala odlični 1.5 dCi, ovaj put ćemo se fokusirati na nešto veći i snažniji 1.6 dCi motor sa 130 KS i 320 Nm. Mada se u Megane III ugrađivao od 2012. do kraja proizvodnje 2016. godine, puno rjeđe se sreće nego 1.5 dCi i veći 2.0 dCi. Uveden je kao zamjena za 1.9 dCi motor i riječ je o potpuno novom bloku, kojeg su zajedničkim snagama osmislili Renault i njegov partner Nissan. Najbitnija njegova tehnička karakteristika je da ima lanac umjesto zupčastog remena, pa je i njegovo teoretsko održavanje povoljnije nego kod 1.5 dCi motora. Ipak, praksa je pokazala da lanac ima nestandardan kvalitet, zbog čega je njegova zamjena kod nekih modela bila potrebna već u prvim godinama eksploatacije, a kod nekih je fabrički funkcionalna i nakon 250.000 km.

Renault Megane 2014 1600 01

Renault preporučuje provjeru na 150.000 km i zamjenu po potrebi, odnosno čim osjetite čudne, zveckajuće zvuke iz motornog prostora prilikom starta motora ili dodavanja gasa. Više od ostalih vlasnici su su kod ovog motora žalili na otkaze pojedinih senzora, zatim na lambda sondu, a bilo je i pritužbi na neuobičajeno kratak životni vijek dizni i EGR-a, posebno kod vozila koja su uglavnom vožena u gradskim sredinama. S godinama i nakon puno pređenih kilometara to mogu biti i veoma skupi kvarovi. Velika većina Meganea III sa 1.5 dCi dizel motorima na bh. tržište stiže iz inostranih renta car agencija ili kao vozila koja su koristile firme preko lizinga, dok su modeli sa 1.6 dCi motorima zbog veće snage uglavnom vozila koja su kupovala fizička lica, što je pojedinim kupcima takođe prednost kada je riječ o kupovini polovnjaka. Zbog ove činjenice i oprema koja prati modele sa 1.6 dCi motorima je po pravilu bogatija, pa su samim tim oni i naočitiji s vana, što opet treba uzeti kao pozitvnu osobinu predmetnog vozila. U evidencijama kvarova Renaultovih servisa uz Megane III se navodi jako malo serijskih grešaka, a jedna od njih je mogućnost snažnog ukrućivanja papučice kočnice zbog nedostataka uzorkovanim neispravnošću sistema pomoći pri kretanju na uzbrdici.

Renault Megane GT 2011 1600 0d

Na spisku ranjivijih tačaka nalaze se i podizači stakala, tačnije njihovi prekidači, a zabilježeno je i dosta otkazivanja kompresora klima uređaja i povremena nemogućnost aktiviranja ventilatora kabine. Na pojednim serijama dolazilo je do pucanja ručica za otvaranje vrata, a kod modela sa gumenim upravljačima do prekomjernog trošenja kontaktnog, vanjskog sloja. Kod dizel motora zabilježeno je curenje ulja na spojevima, a posebno na karteru. Na početnim serijama bilo je problema sa otkazima servo upravljača, koji je naknadno unaprijeđen. Mada je među prvima imao digitalne instrumente, oni su se pokazali veoma pouzdanim. Nažalost, to se ne bi moglo reći za lakirane plastične tastere i prekidače na upravljaču, klima i radio uređaju. Mnogi od njih su izgrebani, sa površinskim oštećenjima laka. Mada njihova funkcija nije ugrožena otpadanjem laka, estetika nakon toga je katastrofalna. Popravak je moguće kod profesionalaca za reparaciju, ali u većini slučajeva neisplativ kao investicija. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 dCi (130 KS)
Prosječno 5,8
Najmanje 4,5
Najviše 7,2

Prednosti

Udobna i čvrsta karoserija, pet Euro Ncap zvjezdica za sigurnost, snažan i ekonomičan dizel motor, te bogata serijska oprema koja ga po pravilu prati, prtljažnik zapremine 405 litara, snažno i izdržljivo vješanje, poprilično dobar imidž na bh. tržištu i laka preprodaja

Mane

Kvalitet pojedinih plastičnih materijala u enterijeru, guljenje laka sa komandi na upravljaču i radio i klima uređajima, otkazivanje kompresora klime, servu upravljača i sistema pomoći pri kočenju na uzbrdici, podizači stakala, ventilator kabine koji povremeno radi i ne radi

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 130 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 320 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 200 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 9,8 s
Dimenzije DxŠxV 4.302 x 1.808 x 1.471 cm
Masa 1.395 kg
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 405-1.164 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

•  2008. Renault predstavio značajno gabaritniju i tehnološki napredniju treću generaciju Meganea u hatchback verzijama sa troje i petoro vrata

•  2009. Na tržište se uvodi i karavanski model pod imenom Sport Tourer

•  2010. Megane III dobija i četvrtu karoserijsku verziju kupe-kabriolet

•  2012. Prvi redizjan, koji donosi kozmetičke promjene s vana i nove 1.2 TCe i 1.6 dCi motore

•  2014. Napravljen je drugi redizajna, sa značajnijim promjenama na prednjem dijelu. 1,2-litarski TCe dobija, osim verzije sa 110, i snažniju sa 130 KS




⚠️ Obrati pažnju:

1.

Zivoti vijek lanca za pogon bregastih vratila pokazao se nestandardnim.Nema pravila kada će otkazati funkciju a prva po proizvođaču preporučena provjera obavlja se na 150.000km

 

2

U češće probleme kod Megana spadaju i kvarovi povezani sa električnim podizačima stakala

 

3.

Kompresor klima uređaja takođe spada u sisteme sa kojima su vlasnici Megana imali problema češće od prosjeka

 

Više informacija o modelu Renault Megane pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...