Snovi - Ferrari California

California dream

V8 motor sa 460 konja, smješten pod dugačkim poklopcem na kojem se kočoperi propeti crni konjić, miris prestiža, karbonski umeci, prvoklasna koža i multimedijalni uređaji iz edicije „posljednja riječ tehnologije“, jednom riječju Ferrari...
27 Novembar 2008

California dream

Kad se progovori muško dijete, prva riječ koju kaže je mama ili tata. Kad poodraste, sanja da postane pilot i da jednog dana vozi automobil. Ali ne bilo kakav automobil. Kad se već osmostali i upiše fakultet, vidi da su snovi o pilotiranju iluzija i neostvareni san, ali i dalje sanja o jednom automobilu, o Ferrariju. Kažu da snovi najviše vrijede tek kad s nama osijede i ostare. Iako nas većina zna da ga nikad nećemo provozati, a kamoli posjedovati, sanjaćemo o njemu do kraja života. Californija je ime novog modela slavnog italijanskog proizvođača. Reinklarnacija modela 250GT iz 1957. godine predstavlja revoluciju u tehničkom smislu za Ferrari. Umjesto tradicionalnog motora sa 12 cilindara, Californiu pokreće osmocilindraš smješten naprijed.

 

 

 

 

Donedavno je ovaj motor ugrađivan samo u modele sa  motorom smještenim iza vozača. Takođe, ovo je prvi Ferrari sa direktnim ubrizgavanjem goriva, prvi sa dvostrukim kvačilom i prvi sa „Hardtop“ sklopivim krovom. „Ovaj Coupe-Cabrio je pravi istinski Ferrari“, riječi su Luce di Montezemola, prvog čovjeka rukovodstva slavnog italijanskog proizvođača. Snažan, moćan, brz, Italijani su prosto oduševljeni novim modelom. A kako i ne bi bili kad je pored toga što je savršen, unaprijed rasprodat za naredne dvije godine. Moderan dizajn oplemenjen diskretnim retro detaljima obradovaće istinske poznavaoce i ljubitelje Ferraria. Za vjetar u kosi zadužen je dvodjelni električni sklopivi krov, koji će ovaj sportski kupe za 14 sekundi pretvoriti u „Latino lovera“. Bez brige i tada će imati mjesta u gepeku (260 l) za golf torbu ili garderobu kupljenu u cjelodnevnom šopingu.

 

Legendin blagoslov
Ime Michaela Schumachera upisano je zlatnim slovima u istorijat Ferraria. Upravo ovaj proslavljeni automobilistički as i višestruki osvajač svjetske F1 titule pomogao je u velikoj mjeri oko razvoja modela Californija. Zajedno sa dizajnerima, inženjerima i testnim pilotima usavršavao je vozne osobine novog modela, posebno oko snage i performansi motora. Čitav proces usavršavanja odvijao se na testnoj stazi u Fioranu, gdje je Schumacher donedavno radio i na razvoju modela F430 Scuderia. On je istakao da je California,  poput ostalih modela koji nam stižu iz Maranella, konstruisana da pruži maksimalno i jedinstveno zadovoljstvo u vožnji prožetoj sportskim manirima i osobinama.

 


Unutrašnjost prestavlja spoj modernog i funkcionalnog sa upotebom vrhunskih materijala i visokim nivoom završne obrade, što je uvijek i bio zaštitni znak ovog italijanskog proizvođača. Ipak pravi dragulj predstavlja pogonska jedinica ovog 4,56 m dugog Ferraria. Radi se o 4.3-litrenom  motoru sa 460 konja pri 7.500 o/min, koji je u stanju da sprint do stotke izvedem za manje od četiri sekunde. Sve ovo je praćeno gromoglasnim horom V8 motora, koji posustaje tek kada kazaljka poljubi podiok od 310 km/h. Za prenos snage zadužen je sedmostepeni DSG mjenjač potpomognut F1-Trac sistemom protiv proklizavanja. Da bi se ova „Bella Machina“ sigurno zaustavila, zaduženi su Brembo keramički kočioni diskovi, koji korijene vuku iz moto-sporta. Generalno gledano, California objedinjuje karakteristike sportskog, luksuznog i automobila za svakodnevnu upotrebu.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...