Ford Fiesta VI (2009–2019)

Bolja i kvalitetnija od prethodnih generacija

Fordov gradski kompakt Fiesta je po tradiciji najveća konkurencija VW Polu, Opel Corsi i Renault Cliu na našem tržištu. Šesta generacija ovog automobila B-segmenta se istakla svojom pouzdanošću, kvalitetom izrade i odličnim izgledom nakon redizajna....
23 Novembar 2020

Bolja i kvalitetnija od prethodnih generacija

Ford Fiesta VI (2009–2019) 1.25 (82 KS)

Ford je predstavio šestu generaciju svog čuvenog kompakta Fieste na ženevskom sajmu automobila 2008. godine i odmah je privula veliku pažnju svojim dizajnerskim rješenjima. Šesta generacija Forda Fiesta se ujedno najduže proizvodila od svih dosadašnjih, od 2009. pa sve do 2019. godine u hatchback varijanti sa troje i petoro vrata, limuzini sa četvoro i trovratnoj kombi varijanti. Godine 2013. Fiesta VI je restilizovana i dobila je novi izgled prednjeg dijela vozila po ugledu na Aston Martin, čime je postala još privlačnija i popularnija na tržištu.

Ford Fiesta 2014 1600 0d

Unutrašnjost kabine se ističe atraktivnim izgledom i sa svojim linijama i bojama privlači pažnju mlađih vozača. Upravljač je izvanredno sportski oblikovan, sa dugmadima komandi koje podsjećaju na mobilni telefon. Instrument tabla je izrađena u dvije nijanse, a u višim nivoima opreme je presvučena mekanim materijalom prijatnim na dodir, iako na prvi utisak djeluje dosta jednostavno i jeftino. Završna obrada unutrašnjosti je vrlo dobra kao i zvučna izolacija, pa je vožnja tiha i prijatna pri većim brzinama i neravnoj podlozi. Upravljanje je izvrsno, ovjes odlično upija neravnine na cesti i pruža pravi užitak u vožnji, kako po gradu tako i na otvorenom putu. Prednja sjedišta su udobna i pružaju dobar oslonac i preglednost u toku vožnje, ali na zadnjoj klupi baš i nema previše komfora za dvoje odraslih putnika. Visokim putnicima bi moglo zafaliti prostora za noge i glavu, ali sa obzirom na segment i dimenzije vozila ovo i ne predstavlja iznenađenje. Prtljažni prostor nije baš zavidne zapremine i iznosi 295 litara, koji se preklapanjem zadnje klupe povećava na ukupno 979 litara, što je dovoljno za neke osnovne svakodnevne potrebe.

Ford Fiesta 2014 1600 0a

Završna obrada karoserije je odlična i problema sa korozijom nema ako nije bilo oštećenja iste. Pogonski agregat zapremine 1,2 litra isporučuje 82 KS sa kojima ne pruža neke impresivne performanse, ali za normalnu, svakodnevnu vožnju po gradu je sasvim dovoljan. Potrošnja u gradskim uslovima vožnje može biti dosta visoka, ali ovaj agregat dobro podnosi plinsku instalaciju koja čini vožnju rentabilnom, pa nije rijetkost vidjeti primjerke sa istom. Ako se tjera u visoke obrtaje i velike brzine postaje veoma bučan, ali za takve „egzibicije“ nije ni namijenjen. Na ovom agregatu su zabilježena curenja ulja na dihtunzima, pogotovo na vozilima koja su prešla veliki broj kilometara.

Ford Fiesta 2011 1600 11

Na pojednim primjercima su se javljali problemi sa bobinom i alternatorom, a zabilježeno je i otkazivanje servo upravljača, što je dosta skup kvar. Na primjercima sa većom kilometražom se može javiti lupkanje iz prednjeg ovjesa, u tom slučaju treba pregledati stabilizatore i homokinetičke zglobove. Prve serije su znale imati probleme sa ABS sistemom, radio uređajem i USB priključkom. Na ovom modelu se često zna javiti škripanje zadnjih amortizera, koje jednostavno rješava podmazivanje. Pojedni vlasnici su se žalili na odljepljivanje gumenih kedera, a preporučljivo je prilikom kupovine prekontrolisati stanje seta kvačila koje zna biti istrošeno od korištenja u gradskim uslovima vožnje.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.25 benzin (82 KS)
Prosječno 6,8
Najmanje 3,3
Najviše 9,4

Prednosti

Kvalitet izrade, pouzdanost, preglednost, vozne karakteristike, dizajn, udobnost, ugradnja plinskog priključka

Mane

Stabilizatori, homokinetički zglobovi, škripanje zadnjih amortizera, curenje ulja, ABS sistem, radio uređaj, mali prtljažni prostor, manjak mjesta na zadnjoj klupi, bobina, alternator, gumeni krederi

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.242 ccm
Snaga 82 KS pri 5.800 o/min
Max obrtni momenat 114 Nm pri 4.000 o/min
Najveća brzina 168 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 13,3 s
Dimenzije DxŠxV 395.0 x 172.2 x 148.1 cm
Masa 1.109 kg
Osovinski razmak 249 cm
Prtljažnik 295–979 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2008. Šesta generacija Ford Fieste je predstavljena na sajmu u Ženevi

• 2013. Ford Fiesta VI je pretrpjela facelift i dobila novu prednju masku

• 2016. Predstavljena je Ford Fiesta ST200 limitirana serija

• 2017. Premijerno je prikazan model sedme generacije




⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 homokinetički zglob

Na primjercima sa velikom kilometražom su često istrošeni homokinetički zglobovi i neophodna je njihova zamjena

 

Slika 2 amortizer

Iz zadnjih amortizera se može javiti škripanje, što se jednostavno rješava podmazivanjem

 

Slika 3 stereo

Prve serije su imale problema sa radio uređajem i USB priključkom

 

Više informacija o modelu Ford Fiesta pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...