Test – Chery FX1.6 T-GDI 7DCT

Atraktivan kroj, bogata oprema i jedan benzinac

Kineski Chery na domaće tržište stigao je krajem prošle godine i ponudio tri savremena off-road modela. Dva od njih smo već testirali, a riječ je o reprezentativnom Tiggu 8 Pro, te broj manjem Tiggu 7 Pro. Red je došao i na treći, dimenzijski najmanji, ali koncepcijski najzanimljiviji kupe-crossover FX...
17 Maj 2024

Atraktivan kroj i bogata oprema

Kupe-crossoveri danas su obavezan dio palete modela gotovo svih automobilskih proizvođača. Ono što je interesantno je da su gabaritno poprilično različiti, pa na ulazu u ovu klasu imamo modele poput Volkswagen Taiga, koji je dugačak samo 4,27 metra. U sredini je na primjer Renault Arkana sa 4,56 metara dužine, dok sam vrh klase predstavljaju petmetarski modeli uglavnom iz premium segmenta sa logotipima: BMW-a, Mercedesa i Audija.

Junak ovog testa, model FX gabaritno je pozicioniran u sredini između prve i druge navedene grupe. Sa 4,4 metra dužine, kupeovskom karoserijom, te neobično oblikovanim prednjim dijelom kojim dominira ova neobično široka i svjetlucava maska hladnjaka, FX se prije svega nameće kao idealan automobil za onu grupu kupaca kojima itekako godi pažnja okoline.

IMG 9638

Činjenica da je u dimenzijskom raskoraku između najmanjih i srednjih kupe-crossovera FX-u startu u daje određenu prednost, jer se on uživo čini kao idealna mjera vizuelno atraktivnog i porodično praktičnog automobila. Sam dizajn je originalan, s možda ponekim već viđenim detaljomkod japanskog Lexusa,uprkos kojimaFX na kraju kao cjelina djeluje naočito i zanimljivo. Težište vizuelne pažnje na sebe preuzima maska hladnjaka koja se u V obliku širi iz sredine branika sve do poklopca motora. Glavna LED svjetla u uglovima karoserije su sve popularniji detalj u SUV klasi, s tim da se ova kod FX-a čine bolje zaštićenim od fizičkih oštećenja nego što je to slučaj kod konkurenata poput Hyundai Kone. Dodatna prepoznatljivost prednjeg dijela osigurana je sa karakterističnim dnevnim LED svjetlima, međusobno spojenim ukrasnom lajsnom, što je detalj koji vizuelno proširuje prednji dio. Poklopac motora doslovnoizgleda kao poklopac, jer njegove bočne strane prelaze preko prednjih krila, što je neobičan i ne toliko omiljen vizuelni detalj.

IMG 9086

Pogled s boka otkriva nam plastične obloge rubova točkova, pragova i donjeg dijela vrata čiji zadatak je da zaštite karoseriju od fizičkih oštećenja tokom off-road vožnje. Da je ipak riječ o automobilu koji je s prednjim pogonom primarno orijentisan ka asfaltu, najbolje potvrđuje klirens od 140 milimetara, koji je na nivou standardnih kompaktnih automobila. Kontakt s podlogom ostvaruje se preko 17-inčnih točkova s pneumaticima dimenzija 215/60, koji su u našem slučaju bili u zimskoj konfiguraciji. Ta činjenica je zbog visokih temperatura u vrijeme testa rezultirala lakim proklizavanjem točkova tokom početne faze ubrzavanja, ali i blagim lelujanjem vješanja tokom vožnje, što se može pripisati mekoći zimskih pneumatika. Kao i kod svih predstavnika ove klase, kupe koncept najizraženiji je poslije centralnog B stuba kada krov počinje naglo da se spušta ka zadnjem dijelu i skladno se stapa s petim vratima. Zadnja svjetla pokrivaju čitavu širinu vozila, s tim da njihova sredina ne svijetli, već služi kao podloga za ime brenda.

IMG 9054

Izduvnih otvora nema, ali su tu hromirane imitacije koje djeluju poprilično uvjerljivo, mada su podignute nešto više nego što je to uobičajeno. Jedan od najvažnijih kvaliteta enterijera je izuzetan, a da budemo iskreni iznenađujuće visok kvalitet završne obrade, koji odabrane materijale čini uvjerljivijim nego što to jesu. Naime, svaki pa i najmanji detalj koji dodirnete rukom i pri tome snažno pritisnete čvrsto je pričvršćen za osnovu, pa imate osjećaj da će takav ostati još godinama. Da li će, pokazaće zub vremena koji tek treba da „testira“ kineske automobile, ali prvi utisak je takav da su po mnogim pitanjima ravnopravni, ako ne i ispred mnogih evropskih konkurenata. Svi ponuđeni detalji u kabinina prvi pogled djeluju barem stepen bogatije i ekskluzivnije nego što to očekujete u cjenovnom razredu kojem FX pripada. Ispred vozača je četverokraki upravljač, sa 17 daljinskih komandi od kojih su neke metalizirane i površinski stilizovane kao dijamanti. Isti ukrasni detalji nalaze se i na komandama za pokazivače pravca i brisače.

IMG 9061

Veoma moderno izgleda digitalni panel s dva 10,25-inčna ekrana na kojima se prikazuju instrumenti i multimedija. Izvučen je iz instrument panela bez ikakvih sjenila pa samim tim i podložan refleksiji svjetlosti, ali rekli bismo da je ona podnošljiva u većini situacija, dok preglednost ekrana varira od odlične do zadovoljavajuće. Ispod centralnog ekrana je 11 izdvojenih, dodirnih komandi za klima uređajem. Nisu praktične kao klasični tasteri, ali su ipak puno bolje rješenje od virtuelnih tastera klimatizacije prikazanih na ekranu multimedije, mada je njihova površina potpuno ravna bez ikakvih reljefnih ograničenja ili „pragova“ kao na vratu gitare koji bi korisniku omogućili da i bez gledanja napipa određene funkcije. Ovako svaku od njih prvo mora fiksirati pogledom i spustiti prst tačno na osvijetljenu površinu da bi komanda bila aktivirana, što u vožnji zahtijeva određenu uvježbanost i spretnost. Prostor na vrhu tunela mjenjača namijenjen je za punjenje pametnog telefona i odlaganje ključa. Iako je presvučen mekanim materijalom ugodnim na dodir, bez telefona i ključeva izgleda praznoi estetski nedorečeno.

IMG 9101

Ostatak tunela mjenjača praktično je iskorišten, a tu su komande mjenjača i pogona, dva držača za čaše i naslon za ruke s pretincem.Prednja sjedišta odlično su profilisana i uzorno udobna, dok je zapremina prtljažnika 360 litara u okviru očekivanja od automobila kupeovskogkoncepta karoserije. Dakle, enterijer je savremen, potpuno opremljen, kvalitetno sastavljen, ali ostavlja određenog prostora za napredak u funkcionalnom i estetskom smislu, što će vjerovatno biti napravljeno s prvim redizajnom. Dodatni kvalitet FX modela je činjenica da njegov atraktivni dizajn, s kupeovski spuštenim krovom ne narušava ozbiljnije unutrašnji prostor, a posebno zadnji dio vozila u kojem se sjedi za ovu klasu i gabarite uzorno udobno. Istovremeno, pristup zadnjoj klupi je lagan zahvaljujući širokim vratima i uskom pragu, što nije slučaj kod mnogih konkurenata.

IMG 0042

Koliko je siguran u kvalitet FX-a, Chery nam je potvrdio sa sedmogodišnjom garancijom kojoj je ekvivalent 150.000 pređenih kilometara. Uz sve ono što je ponuđeno s testnim modelom deklarisana je i cijena od 53.000 KM, koja po svemu viđenom itekako ima realnu protivvrijednost u praksi. Da li je to dovoljno da se Chery nametne domaćim kupcima pored već dokazane konkurencije, pokazaće vrijeme pred nama. Prostora za napredak ima, ali sve to su stvari koje je moguće riješiti u „hodu“, što Kinezi zahvaljujući specifičnom konceptu kontinuiranog razvoja automobila rade puno brže od direktnih konkurenata.

POGON

Jedan, ali vrijedan

Kao kod Tigga 7 i 8, tako i kod FX-a, za pogon se koristi kombinacija 1,6-litarskog turbobenzinca i sedmostepenog automatskog mjenjača. Motor ima četiri cilindra i raspolaže sa 186 KS, odnosno 272 Nm obrtnog momenta. To je s obzirom na masu vozila od 1.498 kilograma dovoljno da se u Sport režimu rada nadzorne elektronike od 0 do 100 km/h ubrza za respektabilnih 7,8 sekundi. I najveća brzina od 207 km/h je vrijedna pažnje. Mekani zimski pneumatici ublažili su nam dinamičke apetite, što je omogućilo da detaljno testiramo prosječnu potrošnju.

IMG 0122

 U opuštenom ritmu vožnje i Eco režimu putni računar pokazaće prosjeke i manje od šest litara. Na otvorenoj cesti najčešće se prolazi sa 6,5 do 7,5 litara, a u gradu treba računati na potrošnju u rasponu od 8 do devet litara. Podsjećamo da u Eco režimu papučica gasa osjetno omekša, odnosno da su reakcije pogona manje intenzivne, što u praksi rezultira povećanjem ekonomičnosti. Jedan od najvažnijih kvaliteta pogonskog agregata je njegov četverocilindarski koncept, odnosno odlična uravnoteženost, koja rezultira s veoma malo vibracija čineći vožnju tako ugodnijom nego što je to slučaj kod mnogih konkurenata za čije pokretanje su zaduženi trocilindarski turbobenzinci.

 

Više o modelima ovog brenda pročitajte ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...