Opel Corsa

40 godina - priča o uspjehu u šest činova

Godina 2022. godišnjica je za Opel: kompanija uvodi inovacije koje su pristupačne svima već 160 godina, a istovremeno i jedan od njegovih najvećih bestselera slavi svoj 40. rođendan...
21 April 2022

40 godina - priča o uspjehu u šest činova

Opel Corsa iz temelja je promijenila klasu malih automobila kada se pojavila 1982. godine, a danas, u svojoj šestoj generaciji, traženija je nego ikad. Prošle godine aktuelna je Corsa bila najpopularniji mali automobil u Njemačkoj i najprodavaniji automobil u Ujedinjenom Kraljevstvu. Baterijska električna Opel Corsa-e osvojila je nagradu „Zlatni volan 2020.”  i već sada čini oko jednu četvrtinu prodaje Corse.

 

 

 


Ali da bi se u potpunosti razumjela popularnost Corse od predstavljanja 1982., najprije treba pogledati drugi uspješan model s amblemom Blitz – Opel Kadet. Mali automobil zamišljen i izrađen kako bi se mobilnost približila većem broju ljudi u vrijeme kada je vožnja automobila još uvijek bila luksuz. Zatim su kroz decenije kupci brzo postali pronicljiviji kako se njihovo blagostanje povećavalo. Mali Kadet postao je veći i snažniji u drugoj polovini 20. vijeka, približavajući se kompaktnoj klasi svakom novom verzijom. Time je otvoren prostor za Rüsselsheimov klasični ulazni model.

 


Zato je bilo vrijeme za novi, zaista mali automobil – vrijeme za Corsu. Novi mali model prvi je put izišao s proizvodne trake u jesen 1982. u novoizgrađenoj fabrici automobila u Zaragozi i odmah je krenuo putem da postane bestseler za Opel. Do danas – 40 godina nakon predstavljanja – više od 14 miliona primjeraka napustilo je fabrike, od kojih je većina proizvedena u Zaragozi i Eisenachu.

 


Taj je uspjeh postignut zahvaljujući brojnim vrhunskim tehnologijama koje su predstavljene u raznim generacijama Corse i koje su prije bile dostupne samo u višim klasama vozila. To uključuje sisteme za sigurnost i pomoć vozaču poput ABS-a i vazdušnih jastuka, kao i prednje kamere s pokazateljem udaljenosti, prepoznavanja saobraćajnih znakova i pomoći za ostanak u voznoj traci te, odnedavno, prilagodljivih svjetala bez zasljepljivanja Intelli-Lux LED® Matrix. Sada u svojoj šestoj generaciji, najprodavaniji mali automobil pokazuje koliko je prikladan za budućnost. Od 2019. takođe je i prvi put bez emisija: kao baterijska električna Opel Corsa-e.

 


Priča o uspjehu u šest činova

 


Prvi čin: Opel Corsa A od 1982. do 1993.

 


Corsa A imala je male proporcije i dužinu od samo 3,62 metra. Imala je odvažne točkove poput automobila za reli i izrazito nizak koeficijent otpora od 0,36, što je vjerovatno bio rekord u toj klasi. Glavni dizajner Erhard Schnell stvorio je mali sportski automobil sa svježim, isklesanim linijama, prvenstveno namijenjen da privuče „glavu kuće”. Vrhunac je bila Corsa GSi od 100 KS, a predstavljen je i dizelski pogon. Linija modela s dvoje i četvoro vrata proširena je 1985. dodatkom popularnog modela s pet vrata. Corsa A postala je visoko cijenjeni bestseler s 3,1 milion izrađenih primjeraka.

 


Drugi čin: Opel Corsa B od 1993. do 2000.

 


Uprkos uspjehu Corse broj 1, u Rüsselsheimu je odlučeno pozicionirati njenog nasljednika kao „omiljenog među ženama”. Legenda dizajna Opela Hideo Kodama bacio se na posao i stvorio mnogo zaobljeniju, mekšu Corsu, s privlačnim prednjim svjetlima u obliku tanjira, koja su savršeno pristajala uz sladak, dječji izgled. Corsa B bila je deset centimetara duža i s mnogo prostranijom unutrašnjosti od svog prethodnika. Takođe je predstavila više sigurnosne standarde u svom segmentu, uključujući ABS sistem kočenja, zaštitu od bočnog udara i prednje vazdušne jastuke. Za posebna tržišta, pored modela s 5 vrata, Opel je ponovno ponudio i varijante limuzine kao i karavana te kamioneta. Benzinski motori već su imali tehnologiju ubrizgavanja goriva i katalizatore, dok je GSi, koji je imao 16 ventila i dizelski pogon sada dobio turbopogon. Druga je Corsa bila uspješna širom svijeta i prodaja je prešla granicu od četiri miliona.

 


Treći čin: Opel Corsa C od 2000. do 2006.

 


Vodeći se time da nikad ne treba mijenjati dobitni tim, Hideo Kodama opet je angažovan da dizajnira oblik Corse C. Stil je svjesno bio usmjeren prema uspješnom prethodniku. Corsa je ponovno narasla za deset centimetara u dužinu i dobila širi stav s dužim međuosovinskim razmakom, što je značajno povećalo unutrašnji prostor. Po prvi je put karoserija bila potpuno galvanizovana. Sofisticirani ECOTEC benzinski motor s četiri ventila i novi turbo dizelski motor s direktnim ubrizgavanjem osigurali su veću snagu, manju potrošnju goriva i najmanje vrijednosti emisija – sve varijante već su usklađene sa standardima emisija Euro 4. Corsa C takođe je postala zvijezda i prodana je u 2,5 miliona primjeraka.

 


Četvrti čin: Opel Corsa D od 2006. do 2014.

 


Odsad se verzije s troje i petoro vrata razdvajaju: Corsa s troje vrata ima jedinstveni stil coupéa namijenjen sportskim kupcima, poput originalne Corse A. Varijanta s pet vrata postaje prostran, pravi porodičan automobil. Dužina Corse D još je uvijek manja od četiri metra, odnosno iznosi tačno 3,999 metara. Uz Opelovu tehnologiju ecoFLEX, Corsa je imala sustave Start/Stop za uštedu goriva i visokoučinkovite motore. Verzija 1.3 CDTI ecoFLEX trošila je samo 3,3 l/100 km tokom kombinovanog ciklusa i ispuštala je samo 88 g/km CO2 (prema NEDC-u). Četvrta generacija Corse prodana je u više od 2,9 miliona primjeraka.

 


Peti čin: Opel Corsa E od 2014. do 2019.

 


Dinamična, praktična i moderna, Corsa E takođe je bestseler s oko 1,3 miliona prodanih primjeraka. Peta je generacija takođe izrađena u Opelovim fabrikama u Zaragozi i Eisenachu. Po prvi je put mala zvijezda premašila granicu od četiri metra, pružajući visoku udobnost i vrhunske tehnologije na dužini od 4,02 metra. U ponudi su volan koji se može grijati, grijanje sjedišta i automatska kontrola klime, kao i prednja kamera s pokazateljem udaljenosti, prepoznavanje saobraćajnih znakova i pomoć za ostanak u voznoj traci. Vozači Corse optimalno su povezani sa sistemima za informisanje i zabavu IntelliLink, uključujući ekran na dodir od sedam inča, koji su kompatibilni s aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto. Vrhunski sportski model malog automobila u početku je Corsa OPC od 152 kW (207 KS), a poslije Corsa GSi od 110 kW (150 KS).

 


Šesti čin: Električna verzija Opel Corse F predstavljena 2019.

 


Opel je optimalno opremljen za buduće izazove uz Corsu broj 6. Najnovija generacija malog automobila, koja je svoju premijeru imala na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu 2019., prvi je put za sve dostupna i u čistoj baterijsko električnoj verziji bez emisija. Vrhunac predstavljaju prilagodljiva svjetla bez zasljepljivanja Intelli-Lux LED® Matrix, koja Opel prvi put nudi u segmentu malih automobila s trenutačnom Corsom. Osim toga, postoje i brojni vrhunski sistemi za pomoć vozaču poput upozorenja na sudar prednjim krajem automatskim kočenjem u slučaju opasnosti i detekcijom pješaka, kao i prilagodljiva kontrola brzine na temelju radara, što vožnju čini još sigurnijom i opuštenijom. Uz dužinu od 4,06 metara, upravljanje Corsom s pet sjedala, njen jasan raspored i praktičnost ostaju primjerni. Linija krova poput coupéa za 48 milimetara je niža od one prethodnika – bez uticaja na prostor po visini. Vozač sjedi 28 milimetara niže. Nizak centar gravitacije pogoduje učinkovitosti vožnje i upravljanja. Najnovija je Corsa izravnija i dinamičnija – za više zabave iza volana. S ovim receptom za uspjeh, mali automobil s amblemom Blitz još je jednom postao najpopularniji mali automobil i najprodavaniji automobil uzemljama poput Njemačke i Velike Britanije.

 


Baterijski električni bestseler dokazuje svoj elektrifikujući učinak na javnost na razne načine: u Njemačkoj, serijski proizvedena Corsa-e osvojila je „Zlatni volan 2020.”1 – a kao modifikovana Corsa-e Rally u automobilizmu pokazuje kako se mogu kombinirati vrhunska učinkovitost i usklađenost s okolinom. Uz mali automobil bez emisija, Opel je prvi proizvođač koji je razvio baterijsko električno vozilo za reli koje se takmičilo na prvenstvu ADAC Opel e-Rally Cup, prvom svjetskom električnom reli prvenstvu jedne marke od 2021., pokazujući budućnost relija.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...