Kia EV9
Zlatna nagrada iF Design-a
Kia je postigla izvanredan uspjeh na dodjeli nagrada iF Design Awards 2024, gdje je stručni žiri prestižnog dizajnerskog foruma prepoznao pet elemenata iz različitih programa Kia-e...
Novi Kia EV9, višestruko nagrađivani SUV, dodatno je obogatio svoj izvanredan uspjeh osvajanjem ekskluzivnog zlatnog priznanja. Ovo dodatno priznanje, koje je dodijeljeno samo 75 vrhunskih dizajna iz cijelog svijeta, svjedoči o trajnom uticaju Kijine dizajnerske filozofije "Opposites United". Koncept Opposites United vješto koristi napetost između različitih vrijednosti prirode i savremenosti kako bi stvorio harmoničnu cjelinu. Ovaj koncept pruža okvir Kijinim dizajnerima za spajanje jedinstvene kombinacije elegantnih, oblikovanih linija i samouvjerne, odlučne geometrije, rezultirajući iznenađujuće modernim, ali istovremeno i gracioznim završnim proizvodom.
"EV9 predstavlja našu neprekidnu predanost novim dostignućima u području dizajna, povezivosti i praktičnosti, kao i našu odgovornost prema zaštiti okoliša," istaknuo je Karim Habib, izvršni potpredsjednik i lider Kijinog globalnog dizajna. "Ova nagrada je priznanje za posvećenost i naporni rad mnogih članova naše dizajnerske i inženjerske ekipe, naglašavajući našu namjeru da kroz uvjerljiv i promišljen dizajn utičemo na autoindustriju i tržište." Vanjski dizajn modela EV9 svojim uspravnim stavom, jasnim linijama i ravnom površinom odiše samopouzdanjem, jasnoćom i mirnoćom. Karakteristično "digitalno tigrovo lice" predstavlja vizionarski i futuristički izgled, naglašen maskom s digitalnim uzorkom svjetala i vertikalnim farovima.
Unutrašnjost, koja se ističe ravnim dnom i dugim međuosovinskim razmakom, iskorištava prednosti platforme E-GMP kako bi pružila izvanrednu prostranost. Elementi poput sjedišta i centralne konzole dizajnirani su s profinjenošću, dodatno naglašavajući osjećaj prostranosti. Kabina EV9 koncipirana je u skladu s Kijinom "trostepenom strategijom održivog dizajna", koja odražava brendovu predanost održivosti. Ova strategija ima za cilj postupno smanjenje upotrebe kože životinjskog porijekla, uvodeći 10 obaveznih elemenata održivosti te podržavajući istraživanja u razvoju prirodnih materijala.
Članovi žirija iF Design Awards su svoju odluku o dodjeli nagrade za model EV9 obrazložili riječima: "Kia EV9 širi estetske granice velikih SUV-ova i istovremeno unapređuje njihove funkcionalne mogućnosti. Zahvaljujući svom savremenom dizajnerskom jeziku, drugi veliki SUV-ovi izgledaju zastarjelo, dok su sjedišta u drugom redu koja se okreću i brojna druga funkcionalna rješenja tu da poboljšaju iskustvo putovanja i učine vožnju zabavnijom! Ovaj model jasno dokazuje da održivi dizajn može biti izuzetno uzbudljiv."
Informaciono-zabavni sistem "Ki" ističe se svojim grafičkim stilom koji odražava vrijednosti Opposites United i savršeno se uklapa u koncept vozila. Koristi prepoznatljive boje i grafički dizajn koji dopunjuje cjelokupno iskustvo brenda Kia, čineći ga jedinstvenim i modernim. Pobjednik u kategoriji sučelja proizvoda "Ki" temelji se na ključnom vizualnom elementu - kosi liniji koja simbolizuje rastuće težnje. Ova linija koristi se u svim dijelovima infotainment sistema, od ikona i slova do armaturne ploče, pružajući koherentno i estetski privlačno iskustvo korisnicima.
Dijagonalni rubovi dodaju prepoznatljivost i harmoniju dizajnu, istovremeno održavajući jasnoću i prepoznatljivost sučelja. Konfiguracija korisničkog sučelja posebno prilagođena ekranu osmišljena je s ciljem da nove funkcije, poput punjenja električnih vozila, budu intuitivnije i preglednije. Ovo omogućava korisnicima lakše prepoznavanje prelazaka između različitih informacija i bolje razumijevanje podataka o punjenju i pražnjenju baterije.