Cupra Tindaya
Španci konceptom odbacuju minimalizam
Ono što je ipak važno naglasiti jeste da Tindaya nije nužno direktna najava serijskog modela, već prije svega pogled u budućnost dizajnerskog jezika i tehnologije koju Cupra želi razvijati...
Cupra je još jednom pokazala da ne igra na sigurno i da joj minimalizam, koji posljednjih godina preovladava u auto-industriji, nije ni najmanje privlačan. Dok mnogi proizvođači smanjuju broj oštrih linija i preloma u dizajnu, Cupra ide u potpuno suprotnom smjeru, jer upravo izražene ivice i agresivne površine postaju njen prepoznatljiv potpis.
.webp)
Najnoviji dokaz toga je koncept pod imenom Tindaya, najveći automobil koji je španska marka ikada predstavila i vjerovatno najradikalnije oblikovan model koji je došao iz Volkswagen Grupe u posljednje vrijeme.
.webp)
S dužinom od 4,72 metra i izuzetno upadljivim proporcijama, Tindaya privlači pažnju bez obzira na ugao iz kojeg ga posmatrate. Prednji dio krasi takozvani “shark nose” koji bi se lako mogao zamisliti i na BMW-u, dok se nazad ističe dvostruki motiv sa podijeljenim krovnim spojlerom i difuzorom.
.webp)
Na bokovima dominiraju ogromni točkovi prečnika 23 inča sa komplikovanim dizajnom krakova koji će vjerovatno zadavati glavobolje svakome ko pokuša da ih očisti, ali i potvrđuju da se ovdje ne razmišlja o praktičnosti, nego o efektu i stavu.
Iako se radi prije svega o električnom vozilu, Tindaya donosi i benzinski motor koji služi kao produživač autonomije. To je u skladu sa novom SSP platformom Volkswagen Grupe koja je predviđena da podržava upravo ovakav tip pogona, pa koncept nije baziran na MEB ili PPE arhitekturama kakve poznajemo iz današnjih električnih modela.
.webp)
Sama baterija omogućava domet od 300 kilometara, što više ne predstavlja vrhunski rezultat po standardima 2025. godine, ali u kombinaciji sa 1.5-litarskim benzincem ukupan domet raste na impresivnih 1.000 kilometara.

Snagu osiguravaju dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini, sa ukupno 489 konjskih snaga, što je dovoljno da ovaj koncept do 100 km/h stigne za samo 4,1 sekundu i time postane najbrža Cupra do sada.

Ono što je ipak važno naglasiti jeste da Tindaya nije nužno direktna najava serijskog modela, već prije svega pogled u budućnost dizajnerskog jezika i tehnologije koju Cupra želi razvijati. Forma SUV-a ostaje dominantna, ali u interpretaciji koja jasno poručuje da brend želi biti drugačiji i da traži rješenja van ustaljenih okvira.