Mercedes CLA Shooting Brake
Prvi električni karavan iz Stuttgarta
Mercedes je konačno predstavio svoj prvi potpuno električni karavan koji će sa sobom donijeti elegantan dizajn, prostora i ozbiljan domet, nudeći savremenu alternativu SUV-maniji...
Mercedes-Benz nije zaboravio na sve one koji žele praktičnost karavana, ali i da voze nešto posebno, te je upravo takvoj publici stvorio CLA Shooting Brake i to u svojoj prvoj potpuno električnoj verziji. Dok SUV-ovi i crossoveri dominiraju ulicama Evrope, Mercedes nudi elegantnu alternativu s dugim krovom i izduženim linijama, koja ima i stila ali i korisnog prostora.
.webp)
CLA Shooting Brake dijeli platformu s električnim CLA Coupé modelom, a pod poklopcem motora (ili bolje reći – pod podom) skriva poznatu 85 kWh bateriju koja nudi do 761 kilometar dometa u slabijoj, 250+ varijanti, dok snažniji 300 4Matic sa dva motora i pogonom na sve točkove prelazi do 730 km. Snage su impresivne – od 268 KS do 349 KS, s ubrzanjem do 100 km/h u pet sekundi u snažnijoj verziji.

Dimenzijama je novi Shooting Brake veći od prethodnika: 4723 mm je dug, 1855 mm širok i 1469 mm visok, s međuosovinskim rastojanjem produženim na 2790 mm. Rezultat su veći prostor i bolja udobnost – više mjesta za glave i noge nazad ali i naprijed. Prtljažnik prima 455 litara (50 litara više nego coupé), a tu je i 101-litarski frunk – što je novost za moderni Mercedes.
Enterijer je prepun tehnologije a standardno dolazi s 10.25-inčnim digitalnim instrumentima i 14-inčnim centralnim ekranom, dok se kao opcija nudi i još jedan 14-inčni displej za suvozača. Panoramski stakleni krov proteže se čitavom dužinom kabine, s naprednim premazom koji ljeti reflektuje, a zimi čuva toplotu, no to nije sve jer unutra je i 158 sitnih zvjezdica koje svijetle u skladu s ambijentalnim osvjetljenjem.
.webp)
Dizajn ostaje vjeran CLA liniji – do B-stuba gotovo identičan coupé verziji, s karakterističnom svjetlosnom trakom i crnim panelom umjesto tradicionalne maske, ukrašenim s 142 svjetleća Mercedesova znaka. Mercedes najavljuje i blagi hibrid s 1.5-litarskim turbomotorom, koji stiže iduće godine, kao pristupačniju alternativu, a sve verzije će imati i varijante s prednjim ili pogonom na sve točkove.
.webp)
Cijene još nisu objavljene, ali očekuje se start iznad 50.000 eura, uz prve isporuke planirane početkom sljedeće godine.