Test – KGM Korando 1.5 T-GDI AT 4x4 Smart

Povratnik sa liste zaboravljenih asova

Uz još uvijek upečatljiva sjećanja na testove druge i treće generacije Koranda, koje su se kod nas prodavale pod logotipom SsangYonga, s velikim zanimanjem dočekali smo njihovog nasljednika – savremeni kompaktni SUV, koji se proizvodi od 2019. godine, a od prošle i prodaje uz marketinšku podršku novog vlasnika KGM-a...
03 Novembar 2025

Povratnik sa liste zaboravljenih asova




Na domaćem tržištu brend KGM možda još uvijek zvuči novo i nepoznato. Međutim, iza ove skraćenice, koja označava Korea Global Motors, krije se proizvođač automobila sa više od sedam decenija tradicije. 
Riječ je o korejskom SsangYongu, koji je od 2024. godine nakon finansijskog restrukturiranja i promjene vlasnika dobio novo ime, ali zadržao suštinu svog identiteta, koji se oduvijek bazirao na proizvodnji robustnih terenaca i 4x4 vozila. Model Korando je jedan od najdugovječnijih u aktuelnoj paleti, a kroz generacije je evoluirao iz čistokrvnog terenca u savremen SUV srednje klase, koji po želji kupaca može da bude i krosover s prednjim pogonom. 
Domaćim kupcima Korando je dostupan sa tri paketa opreme, s kojima se progresivno mijenja i njegov vanjski dizajn. Testirani model kombinovan je sa srednjim Smart paketom, koji se od ulaznog razlikuje po hromiranoj maski hladnjaka i srebrnim krovnim nosačima. Na prvi pogled KGM Korando ne pretenduje da bude ekscentričan ili prenaglašeno futuristički. 
Njegov dizajnerski nastup je više konzervativan nego avangardan, ali odmjeren i vizuelno skladan. Masivna prednja maska, visoko postavljena LED svjetla i jednostavne, čiste linije s bokova odaju utisak čvrstoće i funkcionalnosti, bez pretjerane teatralnosti, koja je tako svojstvena za mnoge savremene automobile. Uzorna čvrstina kojom na prvi pogled odiše vanjski dizajn opipljiva je i pod prstima. 
Naime, svi sastavni dijelovi od lima i plastike uklopljeni su pedantno i veoma precizno, a među njima nema uvijanja, pa stičete utisak da će tako ostati godinama. Na testnom primjerku, opremljenom srednjim paketom, vidljivi su i oku ugodni hromirani detalji, koje evropski proizvođači više ne stavljaju na svoje automobile jer su „ekološki nepoželjni”. U Smart paketu Korando dobija LED prednja i zadnja svjetla, atraktivnije 18-inčne aluminijumske felge, bočne pokazivače pravca u retrovizorima i zatamnjena stakla. 
Iako ne odiše luksuzom, djeluje ozbiljno i zrelo, baš kako se i očekuje od SUV-a pozicioniranog u srednjem segmentu. Dimenzijski je sa 4,4 metra i međuosovinskim razmakom od 2,67 m nešto kraći od prosjeka klase, koji se nezvanično najčešće kreće oko dužine od četiri i po metra. To ga čini upravljivijim u gradu, a lakše ga je i parkirati na skučenim mjestima. 
Sva tri do sada testirana KGM modela (Musso Grand, Tivoli i Actyon) prijatno su nas iznenadila kvalitetom materijala i svoje završne obrade u kabini. Kod Koranda treba istaći i uzornu zvučnu izolaciju, odnosno izuzetno čvrstu karoseriju zbog koje imate osjećaj da se vozite u vrlo sigurnom automobilu. 
Ulaskom u kabinu Smart paket otkriva pažljivo usklađen spoj korisne tehnologije i jednostavnog, ali urednog dizajna. Unutrašnjost je urađena u kombinaciji tvrdih i mekanih materijala, s nešto ukrasnih teksturnih umetaka koji vizuelno podižu ambijent. Centralna konzola je funkcionalna, komandna tabla pregledna, a sve je dostupno bez suvišnog traganja i skretanja pažnje sa puta. 
Ako bismo htjeli povući paralelu s nekim evropskim brendom, onda bismo rekli da nas KGM-ov pristup ergonomski najviše podsjeća na Škodu ili Volkswagen, ali od prije pet i više godina, jer su i njihovi savremeni modeli značajno digitalizovani. Ključne razlike u odnosu na osnovni paket opreme čine testni model ujedno i najzanimljivijim kada je riječ o omjeru uloženog i dobijenog. 
U prvom planu je dvozonski automatski klima-uređaj sa (moramo to naglasiti) jednostavnim, klasičnim načinom upravljanja. Multifunkcionalni upravljač s 12 daljinskih komandi presvučen je kožom i veoma ugodan na dodir. Prednja sjedišta su grijana, što je dobrodošao dodatak u hladnim zimskim danima. 
Dobro odmjereni devetoinčni multimedijalni sistem, koji podržava Bluetooth, te aplikacije Apple CarPlay i Android Auto, nudi i mogućnosti prikaza zadnje nadzorne kamere sa grafičkim orijentirima, koji uz parking senzore olakšavaju manevrisanje vozilom. Zvučna izolacija je na nivou, a kako svana tako iznutra treba pohvaliti uzornu čvrstinu s kojom su svi dijelovi enterijera međusobno sastavljeni i spojeni. Iako kožne presvlake podižu doživljaj svakog enterijera na viši nivo, platno je nenadmašno kada je riječ o udobnosti. 
Testni model u oba reda ponudio nam je odlično profilisana i veoma udobna sjedišta, presvučena s mekanim materijalom ugodnim na dodir, koji efikasno smanjuje znojenje tijela na ljetnim vrućinama. Osim veoma ugodnih sjedišta Korando može da se pohvali i dobro iskorištenim kabinskim prostorom, ali i velikim uglovima pod kojima se otvaraju oba para vrata.
 Takav koncept značajno olakšava pristup kabini, mada je za ulazak uvijek neophodno dobiti dozvolu vozača, jer se centralna brava automatski aktivira po kretanju vozila, dok je pri stajanju neophodno da je vozač deaktivira ručno i tako dopusti ulazak putnika. Sa 551 litrom osnovne zapremine, prtljažnik je u okvirima najčešćih ostvarenja kompaktnih SUV modela. Ono što ga čini veoma praktičnim jesu podne pregrade, u koje se može odložiti vredniji prtljag ili bilo kakav teret koji je teško fiksirati na ravnoj podlozi. 
KGM Korando u Smart paketu opreme predstavlja odličan kompromis između cijene, opreme i performansi. Dovoljno je opremljen da zadovolji potrebe savremenog vozača, a istovremeno ostaje pristupačan u poređenju s mnogim konkurentima. Uz provjereni motor, automatski mjenjač i korisni 4x4 pogon, idealan je izbor za kupce koji žele SUV za sve uslove – bez previše komplikacija, ali i bez odricanja. 
Takav paket osobina u baznom izdanju košta 51.438 KM, dok za konfiguraciju poput testne treba izdvojiti 62.587 KM. Ukoliko vam se to ne čini dovoljnom motivacijom da izaberete Koranda između brojnih konkurenata, KGM će vam tu dilemu možda olakšati sa deset godina fabričke garancije.  
Korejski benzinac
Za pogon je zadužen korejski 1,5-litarski T-GDI turbobenzinski motor, koji razvija 163 KS i 280 Nm obrtnog momenta. Radi se o elastičnom i dobro prigušenom agregatu, koji u paru s ugodnim šestostepenim automatskim mjenjačem Aisin nudi veoma glatku vožnju. Promjene stepena prenosa su tihe u većini situacija, bez trzaja, a mjenjač se prilagođava načinu vožnje – od opuštene gradske do dinamičnije vožnje magistralom. 
Performanse su sasvim dovoljne, posebno ako ste porodičan vozač, kojem su udobnost i sigurnost na prvom mjestu, pa tek onda dinamike. Ubrzanje do 100 km/h traje oko 10 sekundi, a međuubrzanja su sigurna i predvidljiva, bez naglih padova snage, mada treba biti svjestan da je prostor za pogrešne procjene puno manji nego kada pod poklopcem motora imate dvolitarske blokove. 
Korando nije trkač, ali pruža stabilan osjećaj i kod vožnje s punim opterećenjem. Elektronski kontrolisani 4x4 pogon koristi sistem s elektrohidrauličkim kvačilom koje po potrebi šalje obrtni momenat i na zadnje točkove. Standardno se kreće s prednjim točkovima, ali u slučaju proklizavanja ili potrebe za dodatnom trakcijom sistem se automatski aktivira. 
Osim toga, postoji i ručna blokada za ravnomjernu raspodjelu snage 50 : 50, što je korisno na snijegu, šljunku ili blatnjavim podlogama. Prosječna potrošnja nam se u praksi kretala između 6,5 i 9 litara. S težom nogom na gasu moguće je prebaciti i deset, dok uz malo pažnje i razumijevanja pogona 50 litara goriva može biti dovoljno za autonomiju od oko 700 kilometara. 

IZDVOJENI TEST


Test – Cupra Tavascan VZ

Stvoren da oduševljava oči i duh

I dok Volkswagen svojim električnim automobilima promoviše racionalnost, Škoda praktičnost, a ...