Hyundai Elantra (2001 – 2006)
Povoljna porodična limuzina
Elantra se udomaćila na europskim tržištima zahvaljujući solidnim voznim karakteristikama, pristupačnoj cijeni i pouzdanim motorima...
Hyundai Elantra (2001 – 2006) 1.8L V16 (126KS)
Kompaktna korejska limuzina na našem tržištu zamijenila je svog prethodnika iz devedesetih godina, Hyundai Lantru. Elantra se dokazala kao pouzdan porodični automobil, a imidž je gradila zahvaljujući solidnom kvalitetu zamjenskih dijelova, te izuzetno prihvatljivim cijenama održavanja. Prodor ovog četverotočkaša na europsko tržište nije bio nimalo lak, imajući u vidu da joj je direktni konkurent u klasi Škodin model Oktavia. Prva serija proizvodila se sa veoma prihvatljivim paketom opreme u verziji sa pet vrata.
Nakon redizajna 2003. godine, svi modeli su osvježeni, a promjene su uslijedile na zadnjim svjetlima, rešetkama hladnjaka, prednjim i zadnjim odbojnicima, prtljažniku, te nadzornim pločama. Za prvu seriju Elantre vezali su se neki standardni problemi. Naime, zbog krutih opruga i premekanih amortizera, vješanje automobila je bilo neujednačeno, što je uticalo na sigurnost vožnje. Ovaj problem otklonjen je na automobilima proizvedenim 2002. godine i kasnije. Takođe, uočeni su i problemi sa pregorijevanjem žarulja zbog previskog napona u instalacijama, kao i osjetljivost kuglastih zglobova i gumenih oslonaca. Prvi vlasnici Elantre žalili su se na ispodprosječnu izdržljivost ovih dijelova.
Na europskom, pa tako i na našem tršištu, najzastupljenije su Elantre sa 1.6 16V benzinskim i 2.0 CRDi dizelskim agregatom. Kod zamjene zupčastog remena na benzinskom agregatu, majstori skreću pažnju i na obavezno mijenjanje španera i rolera, kao i promjenu lanca i podloške lanca, koji se nalaze sa druge strane bregaste osovine. Kod velikog servisa savjetuje se i mijenjanje vodene pumpe. Tipični nedostaci benzinca, na koje su se žalili njihovi vlasnici, jesu i kablovi za svjećice i zadnji nosač motora. Sa druge strane, glavne „boljke“ dizelskog motora su regulator pritiska goriva na kraju CR magistrale, curenje pumpe goriva visokog pritiska na motoru, kao i dizne, koje se mogu reparirati.
Vozači su se žalili i na prebrzo odlaženje kugli i selen blokova, kao i na često mijenjanje gumica i sponica balans štangle. Ovi problemi se uveliko vezuju i sa kvalitetom naših puteva. U neke od standardnih kvarova ubrajaju se ležajevi točkova, te čest problem sa kvarom sajle ručne kočnice. Osim pomenuta dva, već za Elantru standardna motora, u Hyundaiu su razvili još dva benzinska agregata, i to 1.8 16V i 2.0 16V sa 126, odnosno 139 KS. Uprkos nedostacima koji su pratili prve modele ovog četvorotočkaša, Elantra ipak važi za pouzdanog kompakta, čija je jedna od značajnih prednosti solidna dostupnost rezervnih dijelova, a kod održavanja se preporučuje izbjegavanje neoriginalnih, jeftinih kineskih dijelova.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.8L V16 (126KS) |
Prosječno |
9,4 |
Najmanje |
8,9 |
Najviše |
9,9 |
Prednosti
Dizelaši imaju diskove na sva četiri točka, prostran prtljažnik, dobru preglednost, kvalitetno unutrašnje oblaganje, dosta komfora, bogatu osnovnu opremu.
Mane
Slab izbor dizelskih agregata, često strada sajla ručne kočnice, brza potrošnja selen blokova kugli, kao i samih ležajeva.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.796 ccm |
Snaga |
132 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
166 Nm pri 5.000 o/min |
Najveća brzina |
199 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
449 x 172 x 142 cm |
Masa |
1.290 kg |
Osovinski razmak |
261 cm |
Prtljažnik |
415 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2000. godine današnja Elantra je naslijedila Hyundaiev model Lantre, pa je ova, već treća generacija, proizvođena do 2006. godine.
• 2003. godine Elantra je doživjela redizajn, a na tržište je puštena tzv. XD2 serija.
• 2004. godine „izbacuju“ se i nove, pojačane varijante svih benzinskih agregata.
Iako se treća generacija Elantre prestala proizvoditi 2006, europsko tržište je na novu Elantru IV čekalo do 2011. godine.
⚠️ Obrati pažnju:
Loši kablovi za svijećice i zadnji nosač motora
Čest problem je curenje pumpe goriva na motoru
Osjetljive dizne, koje se na sreću mogu reparirati
Više informacija o modelu Hyundai Elantra pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.