Hyundai Elantra (2001 – 2006)

Povoljna porodična limuzina

Elantra se udomaćila na europskim tržištima zahvaljujući solidnim voznim karakteristikama, pristupačnoj cijeni i pouzdanim motorima...
06 Decembar 2024

Povoljna porodična limuzina

Hyundai Elantra (2001 – 2006) 1.8L V16 (126KS)

Kompaktna korejska limuzina na našem tržištu zamijenila je svog prethodnika iz devedesetih godina, Hyundai Lantru. Elantra se dokazala kao pouzdan porodični automobil, a imidž je gradila zahvaljujući solidnom kvalitetu zamjenskih dijelova, te izuzetno prihvatljivim cijenama održavanja. Prodor ovog četverotočkaša na europsko tržište nije bio nimalo lak, imajući u vidu da joj je direktni konkurent u klasi Škodin model Oktavia. Prva serija proizvodila se sa veoma prihvatljivim paketom opreme u verziji sa pet vrata.

Hyundai Elantra 2007 1280 cc7150224e371fc0ae4565b570ad715c63

Nakon redizajna 2003. godine, svi modeli su osvježeni, a promjene su uslijedile na zadnjim svjetlima, rešetkama hladnjaka, prednjim i zadnjim odbojnicima, prtljažniku, te nadzornim pločama. Za prvu seriju Elantre vezali su se neki standardni problemi. Naime, zbog krutih opruga i premekanih amortizera, vješanje automobila je bilo neujednačeno, što je uticalo na sigurnost vožnje. Ovaj problem otklonjen je na automobilima proizvedenim 2002. godine i kasnije. Takođe, uočeni su i problemi sa pregorijevanjem žarulja zbog previskog napona u instalacijama, kao i osjetljivost kuglastih zglobova i gumenih oslonaca. Prvi vlasnici Elantre žalili su se na ispodprosječnu izdržljivost ovih dijelova.

Hyundai Elantra 2007 1280 ead658b5ca0f49fb22201c3ea05cbf7791

Na europskom, pa tako i na našem tršištu, najzastupljenije su Elantre sa 1.6 16V benzinskim i 2.0 CRDi dizelskim agregatom. Kod zamjene zupčastog remena na benzinskom agregatu, majstori skreću pažnju i na obavezno mijenjanje španera i rolera, kao i promjenu lanca i podloške lanca, koji se nalaze sa druge strane bregaste osovine. Kod velikog servisa savjetuje se i mijenjanje vodene pumpe. Tipični nedostaci benzinca, na koje su se žalili njihovi vlasnici, jesu i kablovi za svjećice i zadnji nosač motora. Sa druge strane, glavne „boljke“ dizelskog motora su regulator pritiska goriva na kraju CR magistrale, curenje pumpe goriva visokog pritiska na motoru, kao i dizne, koje se mogu reparirati.

Hyundai Elantra 2007 1280 bf1c0e9f0f1346d27d2bc49361273c03ae

Vozači su se žalili i na prebrzo odlaženje kugli i selen blokova, kao i na često mijenjanje gumica i sponica balans štangle. Ovi problemi se uveliko vezuju i sa kvalitetom naših puteva. U neke od standardnih kvarova ubrajaju se ležajevi točkova, te čest problem sa kvarom sajle ručne kočnice. Osim pomenuta dva, već za Elantru standardna motora, u Hyundaiu su razvili još dva benzinska agregata, i to 1.8 16V i 2.0 16V sa 126, odnosno 139 KS. Uprkos nedostacima koji su pratili prve modele ovog četvorotočkaša, Elantra ipak važi za pouzdanog kompakta, čija je jedna od značajnih prednosti solidna dostupnost rezervnih dijelova, a kod održavanja se preporučuje izbjegavanje neoriginalnih, jeftinih kineskih dijelova.

 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.8L V16 (126KS)
Prosječno 9,4
Najmanje 8,9
Najviše 9,9

Prednosti

Dizelaši imaju diskove na sva četiri točka, prostran prtljažnik, dobru preglednost, kvalitetno unutrašnje oblaganje, dosta komfora, bogatu osnovnu opremu.

Mane

Slab izbor dizelskih agregata, često strada sajla ručne kočnice, brza potrošnja selen blokova kugli, kao i samih ležajeva.

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.796 ccm
Snaga 132 KS pri 6.000 o/min
Max obrtni momenat 166 Nm pri 5.000 o/min
Najveća brzina 199 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 9,7 s
Dimenzije DxŠxV 449 x 172 x 142 cm
Masa 1.290 kg
Osovinski razmak 261 cm
Prtljažnik 415 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2000. godine današnja Elantra je naslijedila Hyundaiev model Lantre, pa je ova, već treća generacija, proizvođena do 2006. godine.

• 2003. godine Elantra je doživjela redizajn, a na tržište je puštena tzv. XD2 serija.

• 2004. godine „izbacuju“ se i nove, pojačane varijante svih benzinskih agregata.

Iako se treća generacija Elantre prestala proizvoditi 2006, europsko tržište je na novu Elantru IV čekalo do 2011. godine.




⚠️ Obrati pažnju:

Foto1 kablovi za svjecice

Loši kablovi za svijećice i zadnji nosač motora

 

FOTO2pumpa goriva

Čest problem je curenje pumpe goriva na motoru

 

FOTO3dizne

Osjetljive dizne, koje se na sreću mogu reparirati

 

Više informacija o modelu Hyundai Elantra pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

Omiljeni izbor fizičkih lica

Hyundai je na evropskom tržištu do sada proizveo i prodao više od dva miliona Tucsona, što je ...