Nakon 18 godina

Nissan GT-R odlazi u istoriju

Od samog starta, Nissan GT-R bio je simbol japanske inženjerske preciznosti i automobil koji je uzdrmao svijet superautomobila...
04 Mart 2025

Nissan GT-R odlazi u istoriju

Nakon punih 18 godina na sceni, Nissan GT-R zvanično se povlači iz proizvodnje, a posljednji primjerci već su rasprodati na domaćem, japanskom tržištu. Ova vijest potvrđena je na zvaničnom sajtu proizvođača, čime je stavljena tačka na priču o jednom od najpoznatijih sportskih automobila u modernoj eri. GT-R se iz ponude povlači postepeno, a već od 2021. godine nestao je sa mnogih svjetskih tržišta. Proizvodnja za Sjevernu Ameriku završena je još prošle jeseni, dok je sada i Japan zatvorio knjige narudžbi. Prema saopštenju, Nissan je dobio više narudžbi nego što može isporučiti, pa je i zvanično prekinut prijem novih zahtjeva.

Nissan GT R 2015 1280 4b2bb91935e751f58f11b8be8131c4411esdgasdgasdgsdg

Evropski propisi o buci označili su početak kraja za GT-R kada je sredinom 2021. povučen sa Starog kontinenta. U Australiji su dodatni sigurnosni standardi, posebno oni vezani za bočne sudare, bili razlog da se Godzilla povuče i sa tog tržišta. Sve to nije bilo iznenađenje, jer je riječ o modelu koji datira još iz 2007. godine. Od samog starta, Nissan GT-R bio je simbol japanske inženjerske preciznosti i automobil koji je uzdrmao svijet superautomobila. Sa svojih 3.8 litara zapremine i twin-turbo tehnologijom, postavio je nova mjerila performansi, a kroz godine je dobijao samo suptilna poboljšanja i dva veća redizajna.

Nissan GT R 2024 1280 0f0932761327e4f8488fed41c0da18d814sdfsdfsdf

Prva verzija razvijala je 471 konjsku snagu, dok je najsnažnija Nismo varijanta isporučivala čak 600 KS. Iako dizajn nije pretrpio drastične promjene, GT-R je uvijek bio automobil koji stavlja vožnju ispred svega ostalog, a sada, kada odlazi u penziju, Nissan ima priliku da se u potpunosti posveti njegovom nasljedniku. Zvanične potvrde o novom modelu još nema, ali Nissanov direktor dizajna nagovijestio je da bi nasljednik mogao stići prije 2030. godine. Do tada, konkurencija će moći da odahne, jer GT-R je uvijek bio više od automobila – on je bio simbol moći, brzine i beskompromisne japanske filozofije vožnje.

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV A6 4WD Allnat Caliography

Porodični sedmosjed, bogate opreme i ekonomičnog pogona

Radikalne dizajnerske promjene na smjeni dvije generacije za ljubitelje Hyundaija postale su s...