BMW iX3
Najvažniji BMW posljednjih decenija
Originalna Neue Klasse bila je revolucija kada se pojavila, a BMW se nada da će nova, predvođena iX3, donijeti takođe novu eru za brend u 21. vijeku i još jednom preoblikovati njegovu budućnost...
BMW je na sajmu automobila u Minhenu predstavio iX3, prvi serijski model iz nove Neue Klasse porodice. Riječ je o električnoj verziji najprodavanijeg SUV-a brenda, koja označava početak nove ere za bavarskog proizvođača.
.webp)
Ime Neue Klasse nije odabrano slučajno – šezdesetih i sedamdesetih godina upravo su ti modeli, poput limuzine 1500 iz 1962. i legendarnog 2002 iz 1969, stvorili temelj modernog BMW-a. Danas, više od pola vijeka kasnije, marka ponovo oživljava to istorijsko nasljeđe, ali sada u električnoj formi. Zato se iX3 ne doživljava samo kao novi SUV, već kao najvažniji BMW u posljednjih nekoliko decenija.
.webp)
iX3 je prvi od mnogih automobila koji će koristiti Neue Klasse EV platformu. Time BMW prekida sa dosadašnjom strategijom, po kojoj su se automobili sa motorima s unutrašnjim sagorijevanjem i električni modeli gradili na istoj osnovi – kao što je slučaj sa Serijom 4, 5 i 7. Ovaj iX3 će postojati paralelno sa benzinskim X3, ali na potpuno različitim temeljima.

BMW obećava velike stvari pa će tako iX3 50 xDrive nuditi domet od oko 640 km, sa 463 KS i 642 Nm obrtnog momenta iz dva elektromotora. Automobili na Neue Klasse platformi koriste prvu BMW-ovu 800-volt arhitekturu, koja omogućava izuzetno brzo punjenje. iX3 može da se puni snagom do 400 kW, što znači da na DC punjaču tog kapaciteta može dobiti 370 km dometa za 10 minuta.
.webp)
U poređenju sa benzinskim X3, novi iX3 je malo duži u međuosovinskom rastojanju i ukupnoj dužini, ali je manji u većini drugih dimenzija. Dizajn je inspirisan i konceptima Neue Klasse i originalnim modelima šezdesetih godina. Prepoznatljive četvorostruke svjetlosne grupe ostaju zaštitni znak, a tanki i visoki bubrezi podsjećaju na one sa prvih Neue Klasse automobila. Bočno gledano, razlike u odnosu na X3 nisu drastične – oba imaju ravne blatobrane i liniju karoserije koja se uzdiže preko vrata ali iX3 dobija spuštena zadnja ramena. Pozadi ima široka zadnja svjetla, ali ona nisu povezana svjetlosnom trakom preko cijele širine, što su mnogi drugi proizvođači usvojili.
.webp)
Eksterijer je prepoznatljiv, ali ipak drugačiji od ostatka BMW game, dok unutrašnjost, međutim, donosi mnogo veći raskid sa tradicijom. Umjesto klasičnih instrumenata, tu je tanki, široki displej u podnožju vjetrobrana koji prikazuje brzinu i ostale važne podatke. Šestougaoni centralni ekran koristi najnoviji sistem „Operating System X“. Nažalost, stari dobri iDrive točkić je nestao.
.webp)
Najvažnije kod iX3 nalazi se ispod površine. To je prvi BMW-ov software-defined vehicle (SDV), po uzoru na Teslu i Rivian. Umjesto velikog broja odvojenih upravljačkih jedinica, koje svaka zasebno kontroliše funkcije od pogona do podizača stakala ovdje su sve objedinjene u četiri moćna računara, koje BMW zove “superbrains”. Jedan od njih nazvan je “Heart of Joy”, i on povezuje pogonski sistem, kočnice, upravljanje i vješanje u jedinstvenu cjelinu, a rezultat su preciznija kontrola, veći komfor i bolja efikasnost.
.webp)
Drugi “superbrain” upravlja svim sistemima asistencije u kojima standardno dolaze adaptivni tempomat i sistem za zadržavanje trake, dok je poluautonomna vožnja na autoputu dostupna kao opcija. Posebno je važno što prelaz između vozača i sistema sada djeluje mnogo prirodnije jer vozač može da interveniše, a sistem se zatim automatski i neprimjetno vraća u rad.
BMW će proizvoditi iX3 u novoj fabrici u Debrecinu u Mađarskoj, a prve isporuke kreću već narednog leta.