Nissan Micra (2011–2017)
Idealan izbor za gradsku vožnju
Iako je Micra zadržala svoju praktičnost i ekonomičnost kao i prethodne generacije, pokušaj privlačenja većeg broja kupaca jednostavnijim dizajnom doveo je do gubitka nekih karakterističnih elemenata, a ni pouzdanost se nije održala na nivou svojih slavnih prethodnika...
Nissan Micra (2011–2017) 1.2 DIG-S (98 KS)
Na sajmu automobila u Ženevi 2010. godine, Nissan je predstavio četvrtu generaciju Micre koja je razvijena na V platformi japanskog proizvođača. Cilj je bio privući širu grupu kupaca pa je dizajn vozila pojednostavljen, što je kod nekih izazvalo utisak manje modernosti u poređenju sa prethodnom generacijom koja je bila upadljivija. Proizvodnja u Nissanovoj fabrici u Sunderlandu je prekinuta, a modeli namijenjeni evropskom tržištu se proizvode u Renault-Nissanovoj fabrici u Indiji.
U BiH, četvrta generacija Micre je znatno manje zastupljena u odnosu na prethodne generacije, i veoma je rijetka pojava na ulicama, što može biti prednost ako želite jedinstven, a opet pomalo neprimjetan automobil. Dodatni prostor za noge putnika obezbijeđen je promjenom konstrukcije rezervoara za gorivo i velikim međuosovinskim rastojanjem, a ima i dovoljno prostora za glavu zahvaljujući visokoj liniji krova. Enterijer je jednostavniji u odnosu na prethodnu generaciju, sa skladno dizajniranim upravljačem i kružnim oblikom komandi klima uređaja koji se uklapaju sa ostalim elementima. Kvalitet materijala je prosječan, sa puno tvrde plastike.
Sistem multimedije je imao problema sa nestabilnom Bluetooth vezom i problematičnim unosom parametara navigacije, što je predstavljalo izazov za vlasnike. Iako nije nepouzdano vozilo, Micra četvrte generacije nije na nivou svojih slavnih prethodnika koji su bili poznati po svojoj neuništivosti. Benzinski 1.2-litarski motor je prilično ekonomičan i sa 98 KS pruža dovoljno snage za gradske vožnje ali i žustriju vožnju. Međutim, duga putovanja i vožnja na otvorenom nisu prirodno okruženje za Micru. Automatski CVT mjenjač je na papiru praktičan, ali nije dobra kombinacija sa malim benzinskim motorom, a vlasnici se često žale na kvarove, zapinjanje i neugodne zvukove, pa je bolje izbjegavati ovu opciju.
Micra ima poznate probleme sa kvačilom, čija je trajnost često manja nego kod drugih malih gradskih automobila, što je važno imati na umu prilikom kupovine. Takođe, moguće su sitne ogrebotine na karoseriji zbog česte vožnje po uskim gradskim ulicama. Nissan je 2013. godine opozvao manji broj vozila u servis zbog problema sa papučicom kočnice, dok je model takođe bio obuhvaćen skandalom sa vazdušnim jastucima japanskog proizvođača Takata koji je takođe zamijenjen u opozivu.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.2 DIG-S (98 KS) |
Prosječno |
5,4 |
Najmanje |
4,3 |
Najviše |
6,2 |
Prednosti
Prostranost, udobnost, praktičnost, ekonomičnost, mali krug okretanja, lagan za manevrisanje
Mane
Set kvačila, CVT mjenjač, nedostatak karaktera, skupi dijelovi jer se radi o rijetkom modelu
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.198 ccm |
Snaga |
98 KS |
Max obrtni momenat |
147 Nm pri 4.400 o/min |
Najveća brzina |
175 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
382 x 167 x 152 cm |
Masa |
1.055 kg |
Osovinski razmak |
245 cm |
Prtljažnik |
265 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2010. Predstavljena četvrta generacija Nissana Micre
• 2011. U paletu agregata dodat 1.2 DIG-S motor sa 98 KS i opcionim CVT automatskim mjenjačem
• 2013. Osvježen kozmetičkim izmjenama na eksterijeru i kvalitetnijim materijalima u enterijeru
• 2016. Povlačenje sa evropskog tržišta i predstavljanje pete generacije modela
⚠️ Obrati pažnju:
Infotainment sistem su mučili problemi sa Bluetooth povezivanjem
Česti kvarovi kvačila su stara dobro poznata boljka ovog modela
CVT mjenjač ne predstavlja dobru kombinaciju sa malim benzincem, pa ga je bolje izbjegavati
Više informacija o modelu Nissan Micra pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.