Mercedes-AMG GT XX
Električna budućnost s dušom V8 motora
U vremenu kada električni automobili često djeluju hladno i beživotno, AMG GT XX pokazuje da struja može imati dušu – i da budućnost može zvučati kao prošlost...
U svijetu u kojem dominira tišina električnih pogona, Mercedes-AMG GT XX Concept stiže kao grmljavina jer nova superlimuzina iz Affalterbacha donosi nevjerovatnih 1.340 konjskih snaga, maksimalnu brzinu od 360 km/h i, što je možda iznenađujuće, zvuk koji podsjeća na moćni V8 motor – iako ga ispod poklopca motora, naravno, nema.
.webp)
Nakon što je hibridni C63 s četvorocilindarskim motorom naišao na podijeljene reakcije i razočarao ljubitelje tradicionalnog AMG-a, GT XX Concept dolazi kao jasna poruka: budućnost može biti električna, ali neće biti bez emocija. AMG ne pravi više “polutane” – GT XX je prvi konkretan korak prema potpunoj elektrifikaciji visokih performansi.
.webp)
Predstavljen u napuštenoj elektrani u njemačkom Rottweilu, GT XX nije serijski model, ali tehnologija koju donosi u potpunosti je spremna za proizvodnju. Platforma AMG.EA nosi napredni 800-voltni sistem napajanja, sa baterijom koja podržava punjenje snagom do 850 kW – dovoljno da za samo pet minuta dopuni do 400 km dometa.
.webp)
Automobil koristi tri aksijalna elektromotora – dva pozadi, jedan naprijed – raspoređena u dva električna pogonska modula, a snaga se prenosi na sve točkove, dok zadnji motor preuzima glavni dio posla dok se prednji po potrebi isključuje radi efikasnosti. Posebna pažnja posvećena je hlađenju, kako bi performanse ostale stabilne čak i tokom vožnje na stazi.
Aerodinamički, GT XX je pravo čudo: koeficijent otpora vazduha iznosi svega 0,198. Uz inovativne karbonske poklopce na točkovima koji se prilagođavaju u hodu, AMG je stvorio automobil koji kombinuje snagu, brzinu i stil u jednom upečatljivom paketu.
.webp)
Unutrašnjost je futuristička, sa sjedištima izrađenim od recikliranih GT3 guma i personalizovanim jastučićima na osnovu skeniranog tijela vlasnika. Dominiraju narandžasti detalji, dvostruki ekrani i volan inspirisan trkaćim bolidima, opremljen obrtničkim prekidačima i – paddle shifterima.
.webp)
Iako bez motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, GT XX se ne odriče akustičkog užitka. Simulirani zvuk V8 motora izlazi iz specijalno dizajniranih zvučnika integrisanih u kućišta prednjih svjetala, a AMG tvrdi da je to „najbolji V8 zvuk koji su ikada razvili“ – bez ijednog cilindra.
.webp)
Hoće li GT XX doživjeti serijsku proizvodnju? Neki detalji, poput svjetlosne linije duž bokova, možda neće preživjeti regulatorna sita, no, ključna tehnologija vjerovatno će se naći u budućim AMG električnim modelima, spremna da izazove rivale poput Lucid Air Sapphire ili Porsche Taycan Turbo GT.