Ford C-Max (2003 – 2010)
Focus u porodičnom pakovanju
Kompaktni Fordov monovolumen donosi dinamičke osobine Focusa u karoseriji praktičnog porodičnog automobila...
Ford C-Max (2003 – 2010) 1.6 Duratec (100 KS)
Prva generacija Forda C-Max zasnovana je na drugoj generaciji Focusa. Iako se generalno uklapa u njegove proporcije, C-Max je iz osnove novoprojektovano vozilo. Dug je kao i konkurencija, oko 4,3 metra, čime ostaje dovoljno kompaktan za gradsku upotrebu, ali je visinom od preko 1,8 metara obezbijedio više prostora putnicima i teretu. Uz trik uspravnijeg sjedenja stvoren je zaista prostran automobil, impresivno velikog vjetrobranskog stakla, čiji koeficijent otpora vazduha predstavlja rekord u klasi.
Dizajnerski izraz očigledno koketira sa stilom koji koriste Fiesta i Focus i Mondeo, ali pritom pravi i lagani zaokret nešto ublaženijih linija, koje je predstavio „New edge“ stil, rođen sa modelom Focus. Porijeklo mehanike je od modela Focus, adaptirano da savlada veće težine C-Maxa. Pritom, dorađene su vezne tačke oslanjanja sa karoserijom, subšasija na koju se naslanja motor sa prednjim trapom i još dosta toga. Vidljive su deblje stabilizacione poluge i nešto jača zadnja polukruta osovina. C-Max raspolaže kočionim sistemom koji je preuzet od Mondea ST, a koji se u ovoj limuzini bori sa preko 200 kilometara na čas. Naravno, ABS je dio standardne opreme, a opciono Ford će ponuditi i ESP.
Prvi modeli sa 1.6 dizelskim motorima su po pravilu imali problema sa turbo punjačem, ali svakako jedna od najvećih mana ovog Forda je automatski mjenjač koji je bio nepouzdan, a i samo redovno održavanje je prilično skupo zbog cijene ulja koja zahtijeva češću zamjenu. Takođe, zbog čestih minornih problema, dešava se da računar sam ograniči perfomanse automobila, iako za to nema osnovane potrebe, a i veća potrošnja isto tako zna biti prouzrokovana samim softverom. Ova iritirajuća pojava je na sreću lako rješiva, jer se jednostavnim ažuriranjem programa računara gube ove besmislene smetnje za normalan rad.
Na dizelskim motorima od 115 KS, a i na ostalim motorima, česta su i pucanja crijeva visokog pritiska turbo punjača, gdje je osjetan gubitak snage, a uzrok ovog kvara je loš kvalitet samog crijeva, zbog čega dolazi do ubrzanog zamora materijala. Investicija koja može biti jako neprijatna je reparacija pumpe visokog pritiska i dizni. Iako su poznati slučajevi stradanja istih kod ovog Forda, krivca ipak treba tražiti u nekvalitetnom gorivu, što po automoatizmu čini ovaj problem skloniji našim prostorima.Automobil je dobio dobre ocjene u recenzijama i EuroNCAP testu na kojem je dobio 4 zvjezdice i 31 bod kod zaštite putnika. Ujedno je i prvi automobil koji je dobio 4 zvjezdice i 38 bodova za zaštitu djece.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 Duratec (100 KS) |
Prosječno |
8 |
Najmanje |
3,5 |
Najviše |
10,8 |
Prednosti
Udobna prednja sjedala, veliki prtljažnik, mala potrošnja kod dizel motora, zadovoljavajuća snaga motora
Mane
Problemi sa softverom na računaru koji jako povećavaju potrošnju, nepraktičan razmještaj sjedala nazad, često pregorijevanje sijalica
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.596 ccm |
Snaga |
105 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
150 nm pri 4.000 o/min |
Najveća brzina |
180 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
438 x 182 x 162 cm |
Masa |
1.374 kg |
Osovinski razmak |
264 cm |
Prtljažnik |
432 - 1.860 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2003. C-Max se pojavljuje sa 1.6 i 1.8 benzinskim motorom, kao i 1.6 i 2.0 TDCi dizelskim motorima.
• 2004. Predstavljanje benzinskog motora 1.6 sa 115 KS.
• 2005. Predstavljanje dizelskog motora 1.6 sa 90 KS.
• 2006. C-Max postaje bogatiji za 1.8 TDCi motor sa 113 KS.
• 2007. Redizajn sa novom prednjom maskom i LED zadnjim svjetlima.
⚠️ Obrati pažnju:
Crijevo turbo punjača je sklono pucanju
Jako nepristupačan prilaz sijalicama i mijenjanje istih
Prednji amortizeri su poslije određenog vremena neobjašnjivo počinjali da škripe
Više informacija o modelu Ford C-Max pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.