Formula 1 - Timovi 2012.
Testiranje snage i živaca
Na startu ovogodišnje sezone najbržeg cirkusa na svijetu naći će se 12 timova, od kojih su neki poput Caterhama i Marrusie imenima potpune nepoznanice za obožavaoce Formule 1. Do prve trke u Australiji svi timovi rade punim potencijalom, da bi na otvaranju sezone njihovi bolidi i vozači pokazali maksimum maksimuma...
1. Red Bull Racing
Vozači: Sebastian Fettel / Mark Webber
Dvije duple krune u protekle dvije sezone. Više ne može. Sebastian Vettel potukao je sve moguće rekorde sa predznakom „najmlađi“, a ove godine kreće u lov na ostale. Ma koliko se trudio Mark Webber, ima velike šanse da ponovo bude najbolji drugi vozač. Može se nadati ponekoj pobjedi, ali tek ako „Seb“ ne bude u prilici. Adrian Newey napravio je bolid koji se na testovima pokazao kao vrlo dobar. Sve u svemu - najozbiljniji favoriti i dalje.
2. Vodafone McLaren Mercedes
Vozači: Lewis Hamilton / Jenson Button
Tim iz Vokinga je i prošle godine bio najbliži Red Bullu, ali prekasno. McLaren ima kapacitete da vrlo brzo reaguje kada su u pitanju modifikacije i ako ove godine to bude u prvom dijelu sezone, biće uzbudljivo. Hamilton je prošle godine bio veći dio sezone u sjenci timskog kolege Buttona, koji je prosto blistao, dok je McLareneova „beba“ tonula sve niže. Nova sezona je šansa da se vrati na šampionski put, ali i za timskog kolegu da načini onaj preostali korak.
3. Scuderia Ferrari
Vozači: Fernando Alonso / Felipe Massa
Par godina unazad Ferrari izlazi sa bombastičnim najavama o napadu na titule i svake godine to se desi suviše kasno da bi bilo realno. I ove godine bilo je priče o „agresivnom“ pristupu dizajnu bolida, ali zimski testovi nisu bili toliko uvjerljivi. U Fernandu Alonsu imaju dokazanog šampiona i iskusnog vozača koji daje 110 posto, što u Scuderiji znaju da cijene. S druge strane, tu je Felipe Massa, kome je titula izmakla u pretposljednjoj krivine zadnje trke sezone. Sve poslije toga je samo blijeda senka Brazilca koji nije od velike pomoći timu. Ako žele titulu, svi u Maranellu moraju biti mnogo „agresivniji“.
4. Mercedes AMG Petronas F1
Vozači: Michael Schumacher / Nico Rosberg
Svi u timu tvrde da je ovo najzad prvi, pravi Mercedes F1 bolid. Tako je izgledalo i tokom testova, što je izmamilo osmijehe na licu Rosa Browna i Norberta Hauga. Nico Rosberg je upravo obnovio ugovor, što znači da vjeruje u napredak tima iz Brackeya, ali još više u svoju prvu pobjedu ove godine. Iskustvo Michaela Schumachera biće neprocenjivo u razvoju bolida tokom sezone, ali njegova forma na stazi biće mnogo veći izazov za najstarijeg od svih vozača.
5. Lotus F1 Team
Vozači: Kimi Raikkonen / Roman Grosjean
Poslije mnogih peripetija grupacija Lotus je povratila isto ime i svom F1 timu. Ono što je još bitnije je činjenica da su uspjeli da vrate Kimija Raikkonena u Formulu 1. Ako „hladni“ Finac uspije da vrati i motivaciju, onda se mogu očekivati solidni rezultati. Na prvom testu bili su vrlo dobri, ali već na sljedećem, u Barceloni, morali su da prekinu poslije prvog dana zbog problema sa šasijom, što nimalo nije ohrabrujuće. Roman Grosjean se već neko vrijeme „mota“ po F1, a sad je dobio pravu priliku da pokaže svoje kvalitete. U modernoj F1 drugu šansu neće dobiti.
6. Sahara Force India F1 Team
Vozači: Paul di Resta / Nico Hulkenberg
Kada je 2007. Vijay Mallya predstavio Force India tim, mnogi su mislili da je pred njima još jedno od brojnih kratkotrajnih izdanja Jordan, Midland, Spyker tima. Pet godina kasnije pred nama je VJM05 bolid, sa kojim tim iz Silverstonea očekuje da se popne stepenik više - na peto mjesto. Paul di Resta je prošle godine dokazao da mu je mjesto u najbržem cirkusu na svijetu. Povratak Nica Hulkenberga je prijatno iznenađenje, jer u Williamsu je pokazao talanat, ali bez sponzora. Tehnička saradnja sa McLarenom očigledno daje dobre rezultate i daje za pravo velikim očekivanjima.
7. Sauber F1 Team
Vozači: Kamui Kobayashi / Sergio Perez
Peter Sauber je navikao da vodi tim sa skromnim budžetom, a opet da bilježi srazmjerno dobre rezultate. Jedan od razloga je i izbor vozača (Kimi je debitovao u Sauberu). Kobayashi možda nije najbolji, ali je zasigurno najspektakularniji Japanac u F1. Zli jezici su smjestili Pereza u Formulu 1 zahvaljujući sponzorima iz domovine, ali mladi Meksikanac ih je sve razuvjerio prošle godine. Testovi za Ferrari najavili su mogući angažman umjesto Masse već sljedeće godine, a to dovoljno govori o njegovom talentu. Dugogodišnji tehnički direktor Willy Rampf je otišao prošle godine, a zamijenio ga je James Key (ex Force India). Sauber će i ove godine biti u zlatnoj sredini, ali sa tendencijom uspona.
8. Scuderia Toro Rosso
Vozači: Daniel Riccardo / Jean-Eric Vergne
Tim iz Firence nastavlja sa pripremom mladih vozača Red Bull programa za mogući angažman u prvom timu. Prošle godine Sebastian Buemi i Jaime Alguersuari nisu prošli test zrelosti, pa su ove godine Riccardo i Vergne dobili svoje prilike da se dokažu. Franz Tost je napravio solidan bolid, ako je suditi po testovima u Jerezu i Barceloni. Sedmo mjesto na kraju sezone, možda i nije toliko nerealno.
9. Williams
Vozači: Pastor Maldonado / Brunno Sena
Samo činjenica da je Williams prvi put ove godine angažovao oba vozača sa milionskom zaleđinom svojih sponzora, dovoljno govori u kakvom problemu se našao nekada neprikosnoveni tim iz Grova. Novo rukovodstvo tehničkog odjeljenja i Renaultov motor trebalo bi da obezbijede dobar bolid. Maldonado je prošle godine u par navrata pokazao da nije tu samo zahvaljujući parama, već i talentu. Isto vrijedi i za Bruna Senu. Biće interesantno pratiti interni latinoamerički duel. Prošla godina bila je najgora u istoriji tima. Sa dna, put vodi samo na gore. Krajnje je vrijeme, jer u protivnom...
10. Caterham F1 Team
Vozači: Vitaly Petrov / Heikki Kovalainen
Ex Lotus tim preuzeo je ime drugog britanskog proizvođača sportskih automobila u čijem je sada sastavu. U posljednjem trenutku promijenjen je i Jarno Truli, na čije mjesto je došao Vitaly Petrov, najvjerovatnije zahvaljujući svojim ruskim sponzorima. Heiki Kovalainen je tu na konto stare slave - i niske cijene usluga. Sredinom godine predviđeno je preseljenje fabrike iz Nortfolka u Oxforshire, nekadašnje sjedište tima Arrows i Super Auguri. Mike Gaskoyne preuzeo je tehnički aspekt cjelokupne grupacije Caterham, dok će F1 operaciju pratiti Mark Smith. Prelazak u „drugu ligu“ odnosno konstantniji plasman u drugu trećinu kvalifikacija, može se smatrati napretkom, pa još ako zaluta i koji bod...
11. HRT F1 Team
Vozači: Pedro de la Rosa / Narain Karthikeyan
Tokom zimske pauze Colin Kolles je napustio tim, a sa njim i veliki dio personala, pretežno tehničkog. Tim je preselio nazad u Španiju, jer su do sada funkcionisali iz Kollesovog prostora-fabrike u Njemačkoj. Narain Karthikeyan je ponovo za volanom zahvaljujući sponzorima. Španac u španskom timu lijepo zvuči, ali Pedro de la Rosa je davno prošao svoje najbolje dane iz McLarena. Novi bolid F112 je tek iz drugog puta prošao potrebne crash testove, ali je i pored toga bio veliki znak pitanja da li će se pojaviti na posljednjem testu u Barceloni. Samo da završe trke, biće dovoljno velik uspjeh.
12. Marussia F1 Team
Vozači: Timo Glock / Charles Pic
Puno toga se isdešavalo u ex Virgin timu. Preuzeo ih je ruski proizvođač sportskih automobila Marussia, raskinuli su saradnju sa Nikom Witrhom koji je svoju konstrukciju bazirao na kompjuterskoj simulaciji, angažovali Pata Simondsa i započeli tehničku saradnju sa McLarenom. Novi bolid trebao je da se pojavi na posljednjem testu u Barceloni, ali već je najavljeno da ove godine neće koristiti KERS. Timo Glock je sa timom od početka, ali ostavlja utisak da još nije pokazao