Donkervoort F22

Superautomobil sa Audijevim motorom od 492 KS

Proizvođač automobila je već rasprodao svoju prvobitnu planiranu seriju od 50 automobila prije nego što se ovaj debi dogodio. Napraviće se još 25 automobila, čime će ukupna serija iznositi 75 automobila i oni će biti dostupni na različitim tržištima širom svijeta. Isporuke počinju u januaru 2023...
12 Decembar 2022

Superautomobil sa Audijevim motorom od 492 KS

Najnoviji superautomobil iz Donkervoorta je stigao i zove se F22, ali nije nazvan po stelt lovcu pete generacije koji koriste Vazdušne snage Sjedinjenih Američkih Država. Zapravo je nazvan po prvorođenoj kćeri generalnog direktora Denisa Donkervoorta Filipi, koja je rođena 22. maja 2022. Iako može ličiti na brendov D8 GTO, ne postoji nijedna matica, šraf ili karoserija koja se prenosi. Status superautomobila je zaradio omjerom snage i težine od 666 KS po metričkoj toni. To je bolje od Bugatti Veyrona, a ima ih zahvaljujući Audijevom 2,5-litarskom turbopunjenom agregatu koji je podešen na 492 KS. Ta snaga ide samo na zadnje točkove na staromodan način, odnosno preko petostepenog manuelnog mjenjača koji se povezuje sa Torsen diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. U vještim rukama može postići brzinu od 100 km/h za 2,5 sekunde, dok mu je maksimalna brzina 290 km/h, ali F22 nije napravljen za čistu brzinu.

 

 

 


Gore spomenuti motor nije jedini razlog za impresivan omjer snage i težine. Održavanje mase na minimumu bilo je ključno za Donkervoort za razvoj F22, a rezultat je legalan dvosjed težak 750 kilograma. Šasija spaja tankozidni cjevasti čelik sa karbonskim vlaknima, stvarajući automobil dvostruke čvršći od odlazećeg D8 GTO.  Kada dođe vrijeme za zaustavljanje, čelične kočnice sa čeljustima sa 4 klipa nude usporavanje od 1,2 g. Nezavisno vješanje ima opciono hidraulički sistem za podizanje automobila za 35 milimetara radi neravnina, ali inače je to vrlo analogan automobil u digitalnom svijetu.

 


To važi čak i za unutrašnjost, gdje je integrisani iPad infotainment sistem opcija, a vozač ima mali digitalni displej za instrumente, a oko mjenjača postoji samo nekoliko dugmadi za upravljanje raznim sistemima. Krovne ploče od karbonskih vlakana se podižu ručno i odlažu pozadi. Recaro sjedišta imaju dostupne pojaseve u šest tačaka koji su odobreni za upotrebu na putu i na stazi. Takođe ima početnu cijenu u Evropi od 245.000 evra, a postoji i sveobuhvatan spisak opcija koje lako mogu dodati još 100.000 evra ukupnom iznosu.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...