Fiat Stilo (2001–2007)
Mnogo bolji nego što se misli
Fiat Stilo pokazao se kao vrlo dobar automobil iako ga „urbane legende“ žele svrstati u red manje pouzdanih automobila...
Fiat Stilo (2001–2007) 1.9 JTD (115 KS)
Za razliku od današnje prakse po kojoj svi modeli jednog proizvođača automobila liče jedan na drugog kao ruske lutke Babuške (sve isto, samo dimenzije različite), Fiat je modelom Stilo pokazao kako jedan te isti model može biti i te kako različit. Model sa troje vrata je ubjedljivo najljepši, dok su verzije sa petero vrata i karavan poprilično neupadljivi. Čak su i vatreni ljubitelji italijanskih automobila negodovali zbog toga.
Iskustva bivših i sadašnjih vlasnika pokazuju da Stilo, u bilo kojoj verziji, nema izraženih slabosti. Štaviše, iznatprosječno je pouzdan. Kvalitet karoserije i unutrašnjosti ni u najmanjem dijelu ne zaostaje za razvikanom njemačkom konkurencijom. Dovoljno je reći da je dobavljač armaturne ploče u to vrijeme bio isti onaj koji je radio za Audi. Pomalo neobičan problem znao je živcirati vlasnike – često pregrijavanje sijalica, kako u farovima tako i na instrument tabli. Kasnije je ustanovljeno da alternator ne daje stabilan napon što je, evidentno, pogubno za sijalice.
Otprilike poslije desetak godina može u potpunosti otkazati instrument tabla. Kao uzrok se navodi starost nekih elektronskih komponenti, ali i nizak napon akumulatora. Što se motora tiče, nema nikakvih problema bez obzira na to da li se radi o benzincima ili dizelašima. Iz ponude dizelaša, kao zlatna sredina izdvaja se 1.9 JTD sa 115 KS. U vožnji je znatno uvjerljiviji od slabije verzije sa 80 KS, a pri tome prosječna potrošnja zna biti čak i manja. Da je agregat vrlo izdržljiv potvrđuje i činjenica da čak i tjunirane verzije traju jednako dugo kao i serijske.
Tokom vremena zna popustiti crijevo intercoolera, koje jednostavno spadne. Kao logična posljedica javlja se pad snage. Popravak nije komplikovan, ali je najbolje odmah kupiti novo crijevo, jer će staro često praviti probleme. Dizel motor je teži od benzinskog, čime je prednji dio više opterećen. Grublji stil vožnje u kombinaciji sa lošom podlogom zahtijevaće nešto bržu zamjenu komponenti nego što bi pri istim uslovima vožnje bilo u slučaju da se pod prednjom haubom nalazi benzinac. Dobar kvalitet i vrlo povoljna cijena svakako su preporuka za kupovinu, tim prije jer cijene usluga servisa spadaju u razumne granice...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.9 JTD (115 KS) |
Prosječno |
5,8 |
Najmanje |
4,6 |
Najviše |
7,9 |
Prednosti
Dizajn karoserije sa troje vrata, kvalitet unutrašnjosti i završnog sloja laka, udobnost, snažni i ekonomični dizelaši
Mane
Neravnomjeran rad akumulatora, često pregorjevanje svih mogućih sijalica, otkazivanje instrument table
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.910 ccm |
Snaga |
115 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
255 nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
192 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,3 s |
Dimenzije DxŠxV |
418 x 178,5 x 147,5 cm |
Masa |
1.265 kg |
Osovinski razmak |
260 cm |
Prtljažnik |
305 - 1.000 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2001. Umjesto modela Bravo i Brava, Fiat predstavlja Stilo sa karoserijama sa troje i petero vrata
• 2003. U ponudu ulazi karavanska verzija. Očigledno je da se od dizajna više pazilo na praktičnost
• 2004. Dolazi do revizije motora, paketa opreme i boja karoserije
• 2007. Prestanak proizvodnje poslije solidnih prodajnih rezultata
⚠️ Obrati pažnju:
Instrument tabla zna zakazati zbog starosti elektronskih komponenti i lošeg akumulatora
Alternator daje neravnomjeran napon zbog čega pregorijevaju sijalice u svjetlima i na instrument tabli
Teži dizel motor u kombinaciji sa lošim cestama uzrokuje brže stvaranje zazora na prednjem ovjesu
Više informacija o modelu Fiat Stilo pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.