Test - Ford Focus ST

Vikend trkač za svaki dan

Odustajanjem od proizvodnje ultra sportske RS verzije Ford je fokus pažnje ljubitelja dinamičnih modela skrenuo na ST verziju. Ona je bila i ostala zamišljena kao uzbudljivo dizajniran kompakt, s kojim se svaki dan možete ugodno voziti od kuće do posla, a vikendom otići na sportsku stazu i spaliti mu gume...
21 August 2024

Vikend trkač za svaki dan

Ford na evropskom tržištu prolazi kroz radikalne promjene, koje su usmjerene na prestanak proizvodnje njegovih dosadašnjihi i uvođenje novih modela, te tranziciju iz klasičnih pogonskih rješenja na potpuno električna. Ako se zvanične najave obistine sljedeće godine, nakon pune dvije i po decenije biće okončana i proizvodnja Focusa. 

IMG 0155

Zbog svega toga aktuelni test smo doživjeli emotivno, jer je ovo jedna od posljednjih prilika da se nađemo za njegovim upravljačem. Iskoristili smo ju na najbolji mogući način vozeći trenutno najjaču i najdinamičniju verziju s oznakom ST.

IMG 0095

Ovu neobičnu i veoma atraktivnu zelenu boju Ford na engleskom zove „Mean Green“ ili „zlobno zelena“ kako ovaj naziv glasi u slobodnom prevodu na naš jezik. Sama nijansa uživo djeluje veoma živopisno i puno interesantnije nego što se to može zaključiti na fotografijama.

IMG 0115

Prije nego što se osvrnemo na dizajn treba podsjetiti da je sve do četvrte generacije ST model bio Fordova ulaznica u svijet sportskih performansi, na čijem vrhu se nalazio brutalni RS model koji je po svemu ponuđenom išao do najviših dinamičkih mogućnosti njegovog kompakta. Aktuelna generacija nije imala njegovo izdanje, jer je procijenjeno da bi razvoj bio preskup, a sama prodaja neperspektivna.

IMG 0210

Takva politika je sav teret dinamičkog dokazivanja prebacila na ST, koji se tu odlično snašao. U želji da dodatno iskoristi njegov atraktivan dizajn Ford je uz slabije motore kupcima ponudio i ST-Line paket pa se potencijalnim kupcima učinilo da na ulici vide puno veći broj ST modela nego što je to do sada bio slučaj.

IMG 0216

Mada sprijeda zrači agresivnošću, a na bokovima se ističe s jedinstvenim aluminijumskim točkovima Focus ST nam je najinteresantniji bio otpozadi. Razlog za to su ove dvije prave izduvne cijevi, iz kojih tokom vožnje izlaze veoma ugodni duboki, motorni tonovi.

IMG 2394

Dizajnerske razlike između potpuno novog sportskog Focusa ST-a i šminkerskog ST-Line nisu velike i čak su manje od aktuelnog redizajna nego prije, ali su dovoljne da zadovolje kupce oba modela. Naime, pravi ST poput testnog uvijek ima 19-inčne aluminijumske točkove specifičnog dizajna. Na maski hladnjaka je upečatljivi crveni ST logotip, a isti takav krasi i peta vrata. Maska je minimalno drugačija,odnosno svjetlija u odnosu na ST-Line paket, a u istom stilu su istaknuti bočni usmjerivači vazduha.

IMG 2063

U zadnjem braniku su ugrađena dva izduvna „topa“, a sam difuzor vazduha je aerodinamički i stilski naglašeniji, te istaknut sivim umetkom. Krovni spojler je već i podijeljen u dva segmenta. Atraktivnosti vanjskog dizajna kod testnog automobila svoj doprinos dao je i stakleni panoramski krov, koji je bio kontarstno crn i odlično se uklopio s zelenom bojom.

IMG 2051

Focus ST u kabini uspješno pravi balans između sportskih elemenata i savremene opreme, koja je neophodna da bi imao svakodnevnu upotrebljivost. Mada je rekordno veliki centralni ekran tokom testa ostao nam je u drugom planu, pored odličnog trokrakog upravljača i snažno profilisanih sportskih sjedišta.

IMG 2784

Enterijer je sportski stilizovan, a u prvom planu su Ford Performance kožom i alkantarom obložena sjedišta, koja odlično drže tijelo u dinamičnoj vožnji po krivinama. Trokraki upravljač je blago zatupljen. Lijepo leži u rukama i pruža sasvim dovoljno realnih informacija sa podloge što vozaču uliva prijeko potrebnu sigurnost u dinamičnoj vožnji.

IMG 2855

Među daljinskim komandama sa desne strane ugrađena su dva mala za vozače „čarobna“ crvena tastera sa S i Mode oznakama, koja omogućavaju da se aktivira jedan od četiri standardna režima rada upravljačke elektronike: Normal, Sllipery, Sport i Track s kojim vas ista lišava asistencije elektronskog sistema stabilnosti i proklizavanja točkova.

IMG 2876

U bogatoj ST opremi standardno dolaze novi, i značajno veći 13,4-inčni na dodir osjetljivi ekran sa najnovijom Fordovom Sync 4 multimedijom, u koju je integrisan i automatski klima uređaj. Osjećaj iznadprosječne prostranosti, koji je dominantan kod standardnog Focusa prisutan je i kod ST-a, mada pozadi zbog masivnih prednjih sjedišta nema toliko prostora za noge.

IMG 2863

Sa 358 litara zapremine prtljažnik Focusa spada u prosjek klase. Utovarni prag mu je poprilično visok, a njegova praktičnost može se unaprijediti obaranjem naslona zadnjih sjedišta kada se dobija 1.320 litara slobodnog prostora što je više nego dovoljno da s njim obavite i neke porodične zadatke.

IMG 2890

Ono što ST čini interesantnijim od ostalih Focusa nalazi se ispod prednjeg poklopca gdje je ugrađen četverocilindarski 2,3 EcoBoost benzinac sa 280 KS, koji je inače i ulazni motor u aktuelnom Mustangu. U testnom modelu povezan je sa sedmostepnim automatskim mjenjačem i standardnim prednjim pogonom. Ko to želi može ga dobiti i sa šestostepnim ručnim mjenjačem.

IMG 2839

Riječ je o jednom od najboljih preostalih Fordovih benzinaca na evropskom tržištu, koji je veoma ugodan u svakodnevnoj vožnji, a po potrebi može da bude i veoma uzbudljiv u dinamičnim oklonostima. Do najveće snage dolazi pri relativno niskih 5.500 obrtaja dok je najveći obrtni momenat od  420 Nm dostupan u rasponu od tri do četiri hiljade obrtaja. Sa 1.512 kilograma osnovne mase Focus ST nije naročito lagan, ali su njegove performanse i pored toga više nego uzbudljive.

IMG 2826

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je samo 5,7 sekundi dok je najveća brzina limitirana na 250 km/h. Deklarisano u praksi izgleda još impresivnije, jer Focus tada pokazuje raskošan potencijal Brembovih kočnica, te njegovog odlično podešenog upravljačkog sistema koji vozaču omogućava da s puno sigurnosti vodi automobil kroz krivine kada je užitak vožnje ST-a i najveći.

IMG 2846

Deklarisana potrošnja o osam litara benzina u praksi je lako dostižna na otvorenoj cesti. Po gradu treba računati s desetak litara, a forsiranjem lako je potrošiti 15 litara što je i očekivano od automobila ovog tipa.

IMG 2895

Najpovoljniji Focus ST s ručnim mjenjačem na domaćem tržištu košta 74.500 KM dok je za primjerak poput testnog potrebno u startu izdvojiti 77.990 KM, odnosno 79.900 KM koliko isti košta s par dodataka. 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...