Test – Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid

Modernija, komfornija i tehnološki naprednija

S novom Konom, Hyundai je po ko zna koji put do sada napravio veliki dizajnerski zaokret čiji osnovni cilj je da se naglase korjenite promjene napravljene ispod lima. Ako je nekada i bila čudna, Kona je sada postala futuristična ponajviše zahvaljujući prednjem dijelu s ovim linijskim dnevnim svjetlom i glavnim svjetlima u uglovima branika...
11 Septembar 2024

Modernija, komfornija i tehnološki naprednija

Hyundai je po ko zna koji put ostao dosljedan sebi, tako što je hrabro i potpuno promijenio dizajnerski koncept jednog od njegovih do juče najpopularnijih automobila. Zahvaljujući toj činjenici, osim modernijim izgledom, Kona sada može da se pohvali i s raskošnijim dimenzijama, te potpuno novim komfornim konceptom, koji nudi njena kabina. 

IMG 5059

Sa 4,35 metara dužine i čak 266 centimetara međuosovinskog razmaka, Kona se pozicionirala tačno na pola klase između gradskih crossovera kojima je do sada pripadala i broj većih kompaktnih SUV modela, kojima pripada njen stariji brat Tucson, od kojeg bi sada mogla preoteti i pokojeg kupca.

DJI 0025

Novi stil s izraženim zaobljenim linijama, koje su kod testne, hibridne verzije još dominantnije nego kod ostalih, rezultirao je sa odličnom aerodinamikom od samo 0,27. Podsjećamo da su takvim rezultatom do juče mogle da se pohvale samo rijetke premium limuzine, dok je većina off-road modela bila i ostala značajno slabija. 

Na korejskim premium limuzinama prvi put smo vidjeli i aktivne otvore za dovod svježeg vazduha do motornog prostora, koje od sada ima i hibridna Kona. To u praksi znači da je njena aerodinamika prilagodljiva, odnosno da će u situacijama kada pogonskom sklopu treba bolje hlađenje elektronski nadzorni sistem otvoriti klapne i pustiti slobodan protok vazduha, odnosno zatvoriće ih kada za to nema potrebe, a to je najčešće pri većim brzinama. 

IMG 5381

Off-road karakter naglašen je sa za ovu klasu prosječnim klirensom od 173 mm i s velikim brojem plastičnih oplata donjeg dijela karoserije, koje zbog velikog broja nepravilnih početaka i krajeva, ali i dvobrojnih sivih kombinacija djeluju i pomalo predizajnirano. Fokus pažnje na bokovima najlakše je zadržati na interesantnim 18-inčnim alu točkovima, te hromiranoj ukrasnoj lasni koja opasava ivice prozora i stapa se s krovnim spojlerom. 

IMG 4880

Do maksimuma u bočne strane branika povučena prednja i zadnja LED svjetla dizajnerski su originalan detalj. Međutim, tu gdje jesu djeluju veoma ranjiva, posebno u kombinaciji s automobilom koji većinu svog radnog vijeka treba da provede u urbanim sredinama, gdje su kontakti s ostalim vozilima, preprekama ili barijerama često neizbježni. Dinamika je s prednje strane dizajnerski istaknuta imitacijama bočnih usisnika vazduha, a od pozadi visokom metaliziranom sivom oplatom. Kada je u pitanju vanjski izgled, treba dodati da na njega kupci mogu uticati izborom jedne od devet ponuđenih boja, te jednog od pet dostupnih paketa opreme.

IMG 4848

Zahvaljujući novoj arhitekturi enterijera s veoma uskim instrument panelom, koji je puno bliži vjetrobranskom staklu nego do sada, nova Kona u kabini nudi raskošan prostor za noge, glavu i ramena u oba reda sjedišta, zbog čega se čini značajno većom od prethodne.  Novi model razvijen je na savremenoj, modularnoj platformi koja je duža za 15 centimetara od prethodne. U kabini se čini da je ta razlika i duplo veća, jer je subjektivni osjećaj da tu sada ima više prostora nego u broj većem Tucsonu.

IMG 4865

Ispred vozača je potpuno novi i sportski oblikovani trokraki upravljač na kojem više nema Hyundaijevog logotipa. S njegove desne strane integrisana je ručica automatskog mjenjača, sličnog koncepta kao u električnim Ioniq modelima. Ova pozicija nije loša, ali nije ni idealna jer trokraki upravljač samo u početnom položaju ne zaklanja pogled na ručicu. Srećom, vizuelnu potvrdu odabranog režima vožnje moguće je potvrditi i pogledom na odgovarajući segment instrument table na kojem se ispisuju slova D, N, R i P.

IMG 5600

Srce multimedije predstavlja digitalni panel nastao spajanjem dva 13,2-inčna ekrana visoke rezolucije od kojih je srednji osjetljiv na dodir. Virtuelni instrumenti su jasni i pregledni, a u njihov ekran integrisan je i prikaz bočnih kamera, koji se aktivira zajedno s pokazivačima pravca. Digitalni sistem Hyundai je osmislio i uredio bez previše šarenila, s oku ugodnim pozadinskim osvjetljenjem, dok je grafika instrumenta u velikoj mjeri zasnovana na simulaciji klasičnih rješenja.

IMG 5615

Hyundai se odlučio da u Koni zadrži veliki broj fizičkih komandi. Osim što lijepo izgledaju u praksi, one i perfektno obavljaju različite funkcije, pa upravljanje klima uređajem, audio sistemom, navigacijom i raznim podešavanjima spada u krajnje jednostavne operacije. Kabina nudi i mnoštvo praktičnih odlagališta za sitnice, bežične i klasične USB punjače, a tu je i 180 Watna klasična utičnica. Lijep, savremen i istovremeno moderan detalj predstavlja i ambijentalno osvjetljenje, s kojim je unutrašnjost automobila funkcionalno i estetski podignuta na viši nivo.

IMG 5620

Platnom i eko kožom obložena sjedišta ugodna su na dodir, ali i uzorno udobna u oba reda, s tim da treba naglasiti kako se pozadi komforno mogu smjestiti tri odrasle osobe, dok će dvije baš uživati. Podsjećamo da je već od trećeg Premium paketa opreme Kona opremljena sa grijačima sjedišta u oba reda, odnosno da se u Prestige kombinaciji poput testne može računati i na novi Bose audio sistem s Premium zvučnicima i pojačalom, koji su zaslužni za jedinstveni audio doživljaj.

IMG 5616

Za kombinaciju s dvije osobe pozadi namijenjen je i centralni naslon za ruke, a svaku pohvalu iz ugla putnika koji će tu da sjede zaslužuju i centralni ventilacioni otvori, velike bočne staklene površine, te dva USB punjača na sredini. Koliko je novi model komforno iskoračio ispred prethodnog, najbolje svjedoči i činjenica da je kapacitet njegovog prtljažnika povećan za čak 92 litra. On sada u osnovnom izdanju iznosi punih 466 litara, te kao takav predstavlja jedno od najboljih ostvarenja u klasi. Kvalitet više su i ravne bočne strane, te činjenica da se nasloni zadnje klupe mogu preklopiti u potpunosti i formirati ravnu površinu s ostatkom poda, što omogućava prevoz kabastog tereta.

IMG 5716

Kada se sjedišta preklope, postaje primjetan i jedini detalj površnosti u završnoj obradi enterijera, koji se ogleda u poprilično lagavo zategnutoj i namrežanoj oblozi naslona. Za funkcionalnost vozila nebitan detalj, ali s obzirom na kompletno odličan utisak koji smo stekli o kvalitetu izrade, možda detalj koji bi trebalo ispraviti s redizajnom, a možda i prije jer djeluje kao da mu treba samo malo pedantnosti da bi se dostigao visok nivo ostatka enterijera.

IMG 5745

Domaćim kupcima nova Kona dostupna je od 48.990 KM, koliko košta ulazna verzija s 1.0 T-GDI benzincem, dok za testni model s četvrtim od pet ponuđenih paketa opreme u okviru aktuelne promotivne akcije treba izdvojti 64.990 KM. To je već novac za koji se može razmišljati o Tucsonu, ali je i iznos koji je značajno dalje od segmenta u kojem egzistira domaćim kupcima sve zanimljiviji Hyundaijev crossover Bayon čija pogonska tehnologija je manje skupa, a opet dovoljna da zadovolji potreba većine prosječnih kupaca. Nova Kona podigla je sve automobilske standarde osjetno više iznad dosadašnjeg nivoa, pa bi i njen rast cijena vremenom trebao naići na razumijevanje domaćih kupaca, jer djeluje opravdano. 


Hibridna ekonomičnost


Nova Kona se na domaćem tržištu nudi u tri pogonske kombinacije. Ljubiteljima turbobenzinskih agregata ponuđene su 1.0 i 1.6 T-GDI opcije sa 120 i 198 KS, dok je testni model bio pokretan hibridnom kombinacijom 1,6-litarskog benzinskog atmosferca i elektromotora. Benzinac u ovom duetu raspolaže sa 105 KS, dok mu elektromotor pomaže s 43,5 KS. Na papiru vozač pod papučicom gasa ima na raspolaganju 141 KS i 265 Nm obrtnog momenta, namijenjenih pokretanju 1.485 kilograma teškog automobila. Podsjećamo da pogonski sklop koristi 1,65 kWh bateriju isključivo za pokretanje elektromotora, koji stalno radi u hibridnom režimu bez mogućnosti samostalnog pokretanja vozila, što sugerišu i tri ponuđena režima vožnje: Eco, Sport i Snow, u okviru Drive mode sistema.

IMG 5632

Sam pogon nije primarno dinamički orijentisan, što najbolje potvrđuju solidno ubrzanje iz mjesta do 100 km/h za 11 sekundi i najveća brzina od 161 km/h. Najveći njegov kvalitet u paru s uzorno udobnim i ugodno podešenim vješanjem jeste skromna potrošnja koja se s malo truda lako održava ispod pet litara, koliko zapravo i obećava sam Hyundai. U potrazi za performansama, koja ima solidno dinamičko opravdanje u praksi, povećaće se do šest, a više od toga spada u domen forsiranja hibridnog pogona da bude ono za šta nije namijenjen. 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...