Fiat Panda (2003-2012)

Mali automobil velike unutrašnjosti

Druga generacija Pande pruža prostor, 4x4 pogon i nisku potrošnju, ali i razočaravajuće nizak izbor prateće opreme...
28 Novembar 2024

Mali automobil velike unutrašnjosti

Fiat Panda (2003-2012) 1.3 16V 4x4 (75KS)

Panda II generacije, kodnog naziva Model 169, donosi moderan dizajn koji je i danas estetski prihvatljiv, kao i brojna tehnološka unapređenja. Za razliku od prve generacije, značajno je povećan unutrašnji prostor, tako da nova generacija može bez problema da preveze petoro putnika. Sve njene varijante su u hatchback karoserijskoj verziji, sa troje ili petoro vrata. Kvalitetan vanjski i unutrašnji dizajn, ogroman napredak u odnosu na prvobitni model u smislu tehnologije, aerodinamike i komfora, kao i širok izbor motora, opravdali su nagradu za najbolji Evropski automobil 2004. godine.

Wallpapers Fiat Panda 2003 5 B

Najveću zamjerku ovom modelu kupci su upućivali na račun skromne opreme. Osnovni model u svojoj ponudi nema ni klima uređaj, što je neprihvatljivo za današnje standarde, a za dodatnu opremu, poput parking senzora, ESP-a, ili djelimično kožnih sjedišta, kupci su morali dublje da zavuku ruku u svoje džepove. Nezadovoljstvo bukom i vibracijama koje je proizvodio dizel motor mnogima je takođe bio problem, a dolazilo je i do mehaničkih oštećenja kućišta vazdušnih jastuka, korozije nosača brisača stakla, kao i do odvrtanja šarafa na izduvnoj grani. Što se tiče elektronike, neki vozači su prijavili otvaranje zadnjih vrata nakon  isključivanja prednjih svjetala, a elektronski prekidač brave volana prouzrokuje probleme tokom paljenja motora.

Fiat Panda 2003 Wallpapers 6 B

U mnogim slučajevima dolazi do oštećenja dihtunga glave, prouzrokovanog visokom temperaturom, što dovodi do curenja rashladne tečnosti i problema sa pritiskom u rashladnom sistemu. Mnogi vozači su se žalili na buku u zadnjim amortizerima, kao i na curenje tečnosti iz prednjih. Nerijetko je dolazilo do kondenzacije u prednjim svjetlima i pokazivačima pravca kretanja. Standardna boljka kod Fiata, kvačilo, kod Pande se manifestovala savijanjem viljuške kvačila. Panda se nije naročito istakla ni u sigurnosnom aspektu, pa su inženjeri u Fiatu tri puta revidirali dizajn ovog četverotočkaša.

Fiat Panda 2003 1280 e81cace134ba6eadfa7067cb42f1f1c735

U okviru ovih poboljšanja riješeni su problemi sa bukom i vibracijama, unapređena je aerodinamičnost, uvedeni su ABS i vazdušni jastuk za suvozača kao standardna oprema. Unapređena je i estetika. Takođe su uvedena dva nova modela Active Eco i Dinamic Eco, sa 1.1, odnosno 1.2-litarskim benzinskim motorom, kod kojih je naglasak stavljen na nisku potrošnju i emisiju CO2. Osim ova dva motora, Panda nudi širok izbor pogonskih agregata. Benzinski gamu čine 1.1 8V motor (54KS), zatim 1.2 8V (52 i 60KS), te 1.4 16V od 100K. Svi oni se odlikuju niskom potrošnjom goriva i uglađenim radom, dok je dizelski 1.3 Multijet od 69 do 75KS znatano bučniji. Jači se kombinovao sa 4x4 pogon.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.3 16V 4x4 (75KS)
Prosječno 5,6
Najmanje 4,9
Najviše 7,2

Prednosti

Niska cijena održavanja i potrošnja svih agregata, prostranost, 4x4 pogon,

Mane

Bučni dizelski motori, nizak nivo sigurnosti, česti problemi sa rashladnim uređajem i vješanjem

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.251 ccm
Snaga 70 KS pri 4.000 o/min 
Max obrtni momenat 180 Nm pri 1.750 o/min 
Najveća brzina 160 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 13 s
Dimenzije DxŠxV 353 x 157 x 154 cm
Masa 935 kg
Osovinski razmak 229 cm
Prtljažnik 206–775 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2003. predstavljena Panda u trovratnoj i petovratnoj hatchback verziji

• 2005. svi modeli Pande opremljeni ABS sistemom i vazdušnim jastukom za suvozača

• 2007. predstavljen sportski model Pande sa 1.4-litarskim 16V benzinskim motorom snage 100KS

• 2009. ponuda je bogatija za Active Eco i Dynamic Eco modele sa 1.1 i 1.2-litarskim benzinskim motorima sa naglaskom na ekologiju

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

1. dihtung glave

Oštećenje dihtunga glave motora je dovodilo do curenja rashladne tečnosti

 

2. lafeta

Labave lafete na zadnjim amortizerima proizvodile su buku tokom vožnje

 

3. kondenzacija farova

Kondenzacija u farovima i pokazivačima pravca kretanja su čest problem

 

Više informacija o modelu Fiat Panda pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...