Fiat Panda (2003-2012)
Mali automobil velike unutrašnjosti
Druga generacija Pande pruža prostor, 4x4 pogon i nisku potrošnju, ali i razočaravajuće nizak izbor prateće opreme...
Fiat Panda (2003-2012) 1.3 16V 4x4 (75KS)
Panda II generacije, kodnog naziva Model 169, donosi moderan dizajn koji je i danas estetski prihvatljiv, kao i brojna tehnološka unapređenja. Za razliku od prve generacije, značajno je povećan unutrašnji prostor, tako da nova generacija može bez problema da preveze petoro putnika. Sve njene varijante su u hatchback karoserijskoj verziji, sa troje ili petoro vrata. Kvalitetan vanjski i unutrašnji dizajn, ogroman napredak u odnosu na prvobitni model u smislu tehnologije, aerodinamike i komfora, kao i širok izbor motora, opravdali su nagradu za najbolji Evropski automobil 2004. godine.
Najveću zamjerku ovom modelu kupci su upućivali na račun skromne opreme. Osnovni model u svojoj ponudi nema ni klima uređaj, što je neprihvatljivo za današnje standarde, a za dodatnu opremu, poput parking senzora, ESP-a, ili djelimično kožnih sjedišta, kupci su morali dublje da zavuku ruku u svoje džepove. Nezadovoljstvo bukom i vibracijama koje je proizvodio dizel motor mnogima je takođe bio problem, a dolazilo je i do mehaničkih oštećenja kućišta vazdušnih jastuka, korozije nosača brisača stakla, kao i do odvrtanja šarafa na izduvnoj grani. Što se tiče elektronike, neki vozači su prijavili otvaranje zadnjih vrata nakon isključivanja prednjih svjetala, a elektronski prekidač brave volana prouzrokuje probleme tokom paljenja motora.
U mnogim slučajevima dolazi do oštećenja dihtunga glave, prouzrokovanog visokom temperaturom, što dovodi do curenja rashladne tečnosti i problema sa pritiskom u rashladnom sistemu. Mnogi vozači su se žalili na buku u zadnjim amortizerima, kao i na curenje tečnosti iz prednjih. Nerijetko je dolazilo do kondenzacije u prednjim svjetlima i pokazivačima pravca kretanja. Standardna boljka kod Fiata, kvačilo, kod Pande se manifestovala savijanjem viljuške kvačila. Panda se nije naročito istakla ni u sigurnosnom aspektu, pa su inženjeri u Fiatu tri puta revidirali dizajn ovog četverotočkaša.
U okviru ovih poboljšanja riješeni su problemi sa bukom i vibracijama, unapređena je aerodinamičnost, uvedeni su ABS i vazdušni jastuk za suvozača kao standardna oprema. Unapređena je i estetika. Takođe su uvedena dva nova modela Active Eco i Dinamic Eco, sa 1.1, odnosno 1.2-litarskim benzinskim motorom, kod kojih je naglasak stavljen na nisku potrošnju i emisiju CO2. Osim ova dva motora, Panda nudi širok izbor pogonskih agregata. Benzinski gamu čine 1.1 8V motor (54KS), zatim 1.2 8V (52 i 60KS), te 1.4 16V od 100K. Svi oni se odlikuju niskom potrošnjom goriva i uglađenim radom, dok je dizelski 1.3 Multijet od 69 do 75KS znatano bučniji. Jači se kombinovao sa 4x4 pogon.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.3 16V 4x4 (75KS) |
Prosječno |
5,6 |
Najmanje |
4,9 |
Najviše |
7,2 |
Prednosti
Niska cijena održavanja i potrošnja svih agregata, prostranost, 4x4 pogon,
Mane
Bučni dizelski motori, nizak nivo sigurnosti, česti problemi sa rashladnim uređajem i vješanjem
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.251 ccm |
Snaga |
70 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
180 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
160 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13 s |
Dimenzije DxŠxV |
353 x 157 x 154 cm |
Masa |
935 kg |
Osovinski razmak |
229 cm |
Prtljažnik |
206–775 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2003. predstavljena Panda u trovratnoj i petovratnoj hatchback verziji
• 2005. svi modeli Pande opremljeni ABS sistemom i vazdušnim jastukom za suvozača
• 2007. predstavljen sportski model Pande sa 1.4-litarskim 16V benzinskim motorom snage 100KS
• 2009. ponuda je bogatija za Active Eco i Dynamic Eco modele sa 1.1 i 1.2-litarskim benzinskim motorima sa naglaskom na ekologiju
⚠️ Obrati pažnju:
Oštećenje dihtunga glave motora je dovodilo do curenja rashladne tečnosti
Labave lafete na zadnjim amortizerima proizvodile su buku tokom vožnje
Kondenzacija u farovima i pokazivačima pravca kretanja su čest problem
Više informacija o modelu Fiat Panda pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.