Fiat Multipla (1998 – 2010)

Dizajn odbio mnoge kupce

Podijeljena osjećanja vozača prema ovom automobilu zbog njegovog dizajna navela je Fiat da odustane od nove generacije prostranog mini-monovolumena
03 Decembar 2024

Dizajn odbio mnoge kupce

Fiat Multipla (1998 – 2010) 1.6 100 16V (103 KS)

Rijetkost je da neki vozač nema šta da kaže za ovaj automobil – ili ga hvale zbog njegove prostranosti i udobnosti, ili ga kude zbog neobičnog dizajna koji je prouzrokovao mnogo kontroverzi na tržištu automobila. Britanski magazin Top Gear proglasio je ovaj automobil najboljim porodičnim automobilom četiri godine zaredom – od 2001. do 2004, ali istovremeno i najružnijim automobilom 1999. godine.

Fiat Multipla 2002 1280 2a7f4f33dc26b6bc48ca073660799c5524

Unutrašnji dizajn nije ništa manje neobičan od vanjskog; Multipla nudi sjedišta za tri osobe i naprijed i nazad, instrument tabla i mjenjač pomjereni su na centralni dio, a ručna kočnica se nalazi sa lijeve strane vozačevog sjedišta.  Zapremina prtljažnika bi mogla biti malo veća, ali s obzirom da je ovaj mini-monovolumen dug samo 4 metra, zapremina prtljažnika pada u drugi plan. Na Milbruk testu brzine, Multipla opremljena 1.9JTD motorom snage 115KS razvila je brzinu od 185 kilometara na čas, što obara mit o nedostatku aerodinamičnosti.

Fiat Multipla 2002 1280 1453c5b403989251bb1e1ba4b1902bf755

Nažalost, dizajn ovog automobila nije jedini nedostatak, jer su vozači prijavljivali česte i uporne kvarove. U jednom testu 2007. godine, utvrđeno je da je od 100 testiranih Multipli 52 imalo neki kvar. Na sreću vozača, dijelovi za ovaj automobil su mnogo jeftiniji od konkurencije, tako da manji kvarovi nisu prouzrokovali veće udare na finansije vozača. Pravi primjer toga su glavni cilindri kvačila, čiji je radni vijek veoma kratak, ali se većinom radi o oštećenjima njihove opruge, koja se lako i jeftino zamijeni u ovlaštenim servisima.

Fiat Multipla 2002 1280 c0bfba4661c4293a7b0709ade172bce0c5

Zupčasti kaiševi i zatezači su takođe kratkog vijeka, pa je poslije svakih 60 hiljada pređenih kilometara obavezna njihova zamjena. Vodena pumpa je propratni problem oštećenja zupčastih kaiševa, jer ih ti kaiševi pokreću, pa dolazi do vezanog kvara na tim dijelovima. Dvomaseni zamajac često otkazuje kod Multipli sa dizelskim motorom, a mjenjač se u pojedinim slučajevima zaglavljivao na četvrtom stepenu, za šta su odgovorni metalne čestice koje se vremenom nakupljaju u njemu. Benzinski motori su pouzdaniji od dizelskih, a najčešći problem u BiH vozači su imali sa nakupljanjem nečistoća u ubrizgavačima goriva usljed konstantnog korištenja autogasa.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 100 16V (103 KS)
Prosječno 8,4
Najmanje 7,7
Najviše 9,1

Prednosti

Ekstremna prostranost, ekonomičnost dizelaša, niska cijena popravaka, 6 sjedišta

Mane

Česti kvarovi, ekonomičnost benzinaca, dvomaseni zamajac, zupčasti kaiševi

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.581 ccm
Snaga 103 KS pri 5.750 o/min
Max obrtni momenat 145 nm pri 4.000 o/min
Najveća brzina 170 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12,6 s
Dimenzije DxŠxV 399 x 187 x 169  cm
Masa 1.375 kg
Osovinski razmak 266 cm
Prtljažnik 430 - 1.850 litara

 

🕙 Kratak istorijat: 

 

1998. Predstavljen mini-monovolumen nesvakidašnjeg dizajna

1999. Izložen u MOMA muzeju u odjeljenje „Automobili za sljedeći vijek“

2001. Proglašen za porodični automobil godine u magazinu Top Gear

2004. Iz korijena promijenjen vanjski izgled kako bi se privukli novi kupci

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

1. dvomaseni zamajac

Dvomaseni zamajac zadavao je muke velikom broju vozača

 

2. Zupčasti kaiš

Kvar na zupčastim kaiševima prouzrokovao je zastoj rada vodene pumpe

 

3. prednji amortizeri

Prednji amortizer kod Multipli sa dizelaškim motorima su skloni oštećenjima

 

Više informacija o modelu Fiat Multipla pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...