Fiat Multipla (1998 – 2010)
Dizajn odbio mnoge kupce
Podijeljena osjećanja vozača prema ovom automobilu zbog njegovog dizajna navela je Fiat da odustane od nove generacije prostranog mini-monovolumena
Fiat Multipla (1998 – 2010) 1.6 100 16V (103 KS)
Rijetkost je da neki vozač nema šta da kaže za ovaj automobil – ili ga hvale zbog njegove prostranosti i udobnosti, ili ga kude zbog neobičnog dizajna koji je prouzrokovao mnogo kontroverzi na tržištu automobila. Britanski magazin Top Gear proglasio je ovaj automobil najboljim porodičnim automobilom četiri godine zaredom – od 2001. do 2004, ali istovremeno i najružnijim automobilom 1999. godine.
Unutrašnji dizajn nije ništa manje neobičan od vanjskog; Multipla nudi sjedišta za tri osobe i naprijed i nazad, instrument tabla i mjenjač pomjereni su na centralni dio, a ručna kočnica se nalazi sa lijeve strane vozačevog sjedišta. Zapremina prtljažnika bi mogla biti malo veća, ali s obzirom da je ovaj mini-monovolumen dug samo 4 metra, zapremina prtljažnika pada u drugi plan. Na Milbruk testu brzine, Multipla opremljena 1.9JTD motorom snage 115KS razvila je brzinu od 185 kilometara na čas, što obara mit o nedostatku aerodinamičnosti.
Nažalost, dizajn ovog automobila nije jedini nedostatak, jer su vozači prijavljivali česte i uporne kvarove. U jednom testu 2007. godine, utvrđeno je da je od 100 testiranih Multipli 52 imalo neki kvar. Na sreću vozača, dijelovi za ovaj automobil su mnogo jeftiniji od konkurencije, tako da manji kvarovi nisu prouzrokovali veće udare na finansije vozača. Pravi primjer toga su glavni cilindri kvačila, čiji je radni vijek veoma kratak, ali se većinom radi o oštećenjima njihove opruge, koja se lako i jeftino zamijeni u ovlaštenim servisima.
Zupčasti kaiševi i zatezači su takođe kratkog vijeka, pa je poslije svakih 60 hiljada pređenih kilometara obavezna njihova zamjena. Vodena pumpa je propratni problem oštećenja zupčastih kaiševa, jer ih ti kaiševi pokreću, pa dolazi do vezanog kvara na tim dijelovima. Dvomaseni zamajac često otkazuje kod Multipli sa dizelskim motorom, a mjenjač se u pojedinim slučajevima zaglavljivao na četvrtom stepenu, za šta su odgovorni metalne čestice koje se vremenom nakupljaju u njemu. Benzinski motori su pouzdaniji od dizelskih, a najčešći problem u BiH vozači su imali sa nakupljanjem nečistoća u ubrizgavačima goriva usljed konstantnog korištenja autogasa.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 100 16V (103 KS) |
Prosječno |
8,4 |
Najmanje |
7,7 |
Najviše |
9,1 |
Prednosti
Ekstremna prostranost, ekonomičnost dizelaša, niska cijena popravaka, 6 sjedišta
Mane
Česti kvarovi, ekonomičnost benzinaca, dvomaseni zamajac, zupčasti kaiševi
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.581 ccm |
Snaga |
103 KS pri 5.750 o/min |
Max obrtni momenat |
145 nm pri 4.000 o/min |
Najveća brzina |
170 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
399 x 187 x 169 cm |
Masa |
1.375 kg |
Osovinski razmak |
266 cm |
Prtljažnik |
430 - 1.850 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1998. Predstavljen mini-monovolumen nesvakidašnjeg dizajna
• 1999. Izložen u MOMA muzeju u odjeljenje „Automobili za sljedeći vijek“
• 2001. Proglašen za porodični automobil godine u magazinu Top Gear
• 2004. Iz korijena promijenjen vanjski izgled kako bi se privukli novi kupci
⚠️ Obrati pažnju:
Dvomaseni zamajac zadavao je muke velikom broju vozača
Kvar na zupčastim kaiševima prouzrokovao je zastoj rada vodene pumpe
Prednji amortizer kod Multipli sa dizelaškim motorima su skloni oštećenjima
Više informacija o modelu Fiat Multipla pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.