Mazda RX7
“Praotac” japanskih sportskih automobila
Prva generacija prodata je u preko 470.000 primjeraka do 1985. godine, kada ju je naslijedila druga generacija "FC" s unaprijeđenim performansama i turbo motorima...
Mazda RX-7 predstavljena je 1978. godine u vrijeme globalne naftne krize koja je drastično promijenila autoindustriju. Mazda je odgovorila izazovima kreiranjem kompaktnog, laganog i efikasnog sportskog automobila, pokretanog Wankel rotacionim motorom. Ova tehnologija omogućila je niže poreze u Japanu zbog manje kubikaže i zadržala pristupačnost, dok je automobil pružao vrhunske performanse.
Po prvi put nakon dugo vremena, tržištu je ponuđen mali sportski automobil sa zadnjim pogonom i agregatom dovoljno moćnim da konkuriše značajno skupljim modelima. U osnovnoj verziji agregat je razvijao 105 KS, dok su neke male izmjene omogućavale povećanje snage na tada za narodni automobil impresivnih 135 KS.
Pokretan kompaktnim 1,1-litarskim rotacionim agregatom od 105 KS, RX-7 je bio sposoban za ubrzanje do 100 km/h za samo 8,5 sekundi, što je oduševilo automobilsku javnost, a mogao je dostići brzinu od gotovo 200 km/h, pružajući uzbudljivo vozačko iskustvo.
U poređenju s glavnim rivalom, Datsunom 280Z, isticao se agresivnijim karakterom, posebno pri nižim brzinama, S vještim vozačem za volanom, nadmašivao je čak i skuplje modele poput Porschea 924, čemu je doprinosila i težina od samo 1045 kg. Početna cijena tada je činila RX-7 dostupnijim od rivala poput Porschea 924 i Datsuna 280Z, pa je i u tome dio ključa njene popularnosti.
Dizajn je bio moderan i aerodinamičan, sa klinastim prednjim dijelom i karakterističnim zakrivljenim zadnjim staklom na hatchback karoseriji. Aerodinamičan izgled bio je ispred svog vremena, a unutrašnjost je hvaljena zbog kvaliteta i stila, pored toga što je bila jednostavna, sa sportskim sjedištima i fokusom na vozača. Već u prvoj godini prodano je nevjerovatnih 72.692 primjerka, a uspjeh se nastavio i 1979. godine, s dodatnih 71.617 prodanih jedinica.
Prva generacija prodata je u preko 470.000 primjeraka do 1985. godine, kada ju je naslijedila druga generacija "FC" s unaprijeđenim performansama i turbo motorima. Njena kombinacija inovativne tehnologije, pristupačne cijene i vrhunskog vozačkog iskustva postavila je Mazdu među vodeće proizvođače sportskih automobila, a osim toga postala je i ikona koja je oblikovala buduće Mazdine modele poput RX-8 i MX-5.