Fiat Grande Punto (2005 - 2012)
Fiat koji ne odustaje
Mada sa svojim prethodnicima dijeli mnoštvo sitnih elektronskih problema, Punto se ipak nameće pouzdanim i ekonomičnim agregatima, te solidnom mehanikom...
Fiat Grande Punto (2005 - 2012) 1.3 (89KS)
Treća generacija Punta pokazuje da Fiat zna šta radi, posebno ako dodamo činjenicu da je 2006. godine, više i ne tako mali Punto bio najprodavaniji automobil u Evropi. Novi Grande je veći od svog prethodnika za 23 cm, a međuosovinsko rastojanje je povećano za 50 mm, čime i zaslužuje svoje prošireno ime. Za svog prethodnika ga još samo veže motor, dok je sve ostalo kompletno redizajnirano i s pravom možemo reći da iako predstavnik B klase, ovaj četverotočkaš je već postojano i hrabro zakoračio u C segment. Redizajn je posebno evidentan i poprima oblike Alfa Romea sa svojom novom „njuškom“ i zasigurno oduzima dah. Enterijer iako nije na nivou njemačke autoindustrije, ipak zaslužuje visoke ocjene, posebno položaj upravljačkog sjedišta.
Takođe, pedigre gradskog automobila je ostao neupitan, što je i dokazano „City“ modom na servo upravljaču, koji je jako efikasan i lagan za urbane sredine, a ne kaska ni na otvorenoj cesti, gdje se njegovim isključenjem dobija veoma direktan i precizan upravljač kojim vozač osjeti pravo stanje ispod točkova. Trajnost ovog automobila još od 1993. pokazuje da nisu toliko nepouzdani i nepredvidivi, a neki serviseri tvrde da im je mehnika neuništiva, a jednostavna za održavanje. Ipak imaju svoje mane, a u novijim modelima to su i elektronski kvarovi, koji su uglavnom prouzrokovani lošim kontaktima uzemljenja, dotrajalim konektorima, lošom izolacijom i sličnim problemima. Vremenom se mogu očekivati određena škriputanja i lupkanja i izvjesni problemi sa vratima, koja spadaju sa šarki, te se teže zatvaraju. Još jedna uobičajena stvar za Fiatove male motore jeste curenje ulja, što je uglavnom posljedica loših fabričkih dihtunga.
Sumnja se da je potrošnja ulja povećana i zbog pregrijavanja motora, dok najpouzdaniji MultiJet dizel motori imaju problema sa turbopunjačem, plivajućim zamajcem i protokomjerom. Posebno kod 1.6 dizel motora dolazi do začepljenja filtera čestica i treba često provjeravati nivo ulja, međutim ipak su se pokazali kao najjeftiniji za održavanje. Vozači se povremeno žale i na probleme izbora brzina manuelnog mjenjača, što je uglavnom posljedica istrošenih poluga. Najveća prijetnja Puntu je svakako letva volana, preciznije njen kardan-zglob. Pucanje istog je bilo masovno kod prvih serija, pa je Fiat odreagovao opozivom i o svom trošku vršio neophodne izmjene. Dešavalo se da zbog fabričkih grešaka nastrada senzor na servo-upravljaču, što dovodi do slabljenja i teže vožnje. Međutim, prostom zamjenom senzora problem nestaje.
Amortizeri su još jedna boljka koja proizvodi mnogo buke, a usko vezano uz njih idu i kvarovi kugli i poprečnih stablizatora, koji nisu najboljeg kvaliteta. Voda je često pronalazila svoj put do unutrašnjosti malog Fiata, posebno do kutije sa elektroinstalacijom i izazivala je kratak spoj, nakon čega elektronika počne da pravi probleme i prijavljuje nepostojeće kvarove. Takođe su loši i kontakti prednjih vazdušnih jastuka, nakon čega sistem ponovo prijavljuje grešku. Zapaženi su i kvarovi senzora pojasa i unutrašnjeg osvjetljenja, a i klima zbog često začepljenog odvoda je stvarala kondenz u unutrašnjosti kabine. Na samoj karoseriji blatobrani su propuštali pijesak i blato u motorni prostor, a poznat je i ulazak vode kroz zadnja vrata i prozore koji ne dihtuju dobro. Ipak, Fiat i pored svojih mana ima veoma povoljan odnos cijene i dobijenog, a to mu je osnovna prednost. Trenutni razvojni put mu predviđa finu budućnost.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.3 (89 KS) |
Prosječno |
5,5 |
Najmanje |
4 |
Najviše |
7,2 |
Prednosti
5 zvjezdica na EuroNCAP testu, pouzdanost benzinskog agregata, prijanjanje na putu odlično, auto dobro leži u krivinama, jeftini dijelovi, preglednost instrument table, kvalitetno vješanje
Mane
kvalitet plastike u enterijeru, nepouzdanost elektronike, potrošnja ulja, loše dihtovanje vrata, nepouzdanost Fiat Dual Drive sistema za gradsku vožnju
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.248 ccm |
Snaga |
90 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
200 nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
175 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
406 x 168 x 149 cm |
Masa |
1.130 kg |
Osovinski razmak |
251 cm |
Prtljažnik |
275 - 1.030 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2005. premijera Fiata Grande Punto.
• 2006. prezentacija modela Linea (limuzina na osnovu Fiata Grande Punto).
• 2007. kraj proizvodnje za Fiat Punto II FL; Abarth Punto (ponuđen kao poseban brend).
• 2009. lansiranje Fiata Punto Evo ili Fiata Grande Punto nakon zatezanja lica.
• 2012. predstavljen Fiat Punto (redizajnirani Fiat Punto Evo).
⚠️ Obrati pažnju:
Problemi sa elektronikom su česti, a uzrok je uglavnom lak dolazak vode do kutije
Čest i skup nedostatak je letva volana, pucanje je bilo učestalo kod prvih modela
Negativna iskustva su i sa plivajućim zamajcem, a uzrok su uglavnom oštre promjene brzine kretanja
Više informacija o modelu Fiat Grande Punto pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.