Fiat Grande Punto (2005 - 2012)

Fiat koji ne odustaje

Mada sa svojim prethodnicima dijeli mnoštvo sitnih elektronskih problema, Punto se ipak nameće pouzdanim i ekonomičnim agregatima, te solidnom mehanikom...
03 Decembar 2024

Fiat koji ne odustaje

Fiat Grande Punto (2005 - 2012) 1.3 (89KS)

Treća generacija Punta pokazuje da Fiat zna šta radi, posebno ako dodamo činjenicu da je 2006. godine, više i ne tako mali Punto bio najprodavaniji automobil u Evropi. Novi Grande je veći od svog prethodnika za 23 cm, a međuosovinsko rastojanje je povećano za 50 mm, čime i zaslužuje svoje prošireno ime. Za svog prethodnika ga još samo veže motor, dok je sve ostalo kompletno redizajnirano i s pravom možemo reći da iako predstavnik B klase, ovaj četverotočkaš je već postojano i hrabro zakoračio u C segment. Redizajn je posebno evidentan i poprima oblike Alfa Romea sa svojom novom „njuškom“ i zasigurno oduzima dah. Enterijer iako nije na nivou njemačke autoindustrije, ipak zaslužuje visoke ocjene, posebno položaj upravljačkog sjedišta.

Fiat Grande Punto 2005 1280 f600a4b2f7fbfd6b78ccea9c31d8e139e2

Takođe, pedigre gradskog automobila je ostao neupitan, što je i dokazano „City“ modom na servo upravljaču, koji je jako efikasan i lagan za urbane sredine, a ne kaska ni na otvorenoj cesti, gdje se njegovim isključenjem dobija veoma direktan i precizan upravljač kojim vozač osjeti pravo stanje ispod točkova. Trajnost ovog automobila još od 1993. pokazuje da nisu toliko nepouzdani i nepredvidivi, a neki serviseri tvrde da im je mehnika neuništiva, a jednostavna za održavanje. Ipak imaju svoje mane, a u novijim modelima to su i elektronski kvarovi, koji su uglavnom prouzrokovani lošim kontaktima uzemljenja, dotrajalim konektorima, lošom izolacijom i sličnim problemima. Vremenom se mogu očekivati određena škriputanja i lupkanja i izvjesni problemi sa vratima, koja spadaju sa šarki, te se teže zatvaraju. Još jedna uobičajena stvar za Fiatove male motore jeste curenje ulja, što je uglavnom posljedica loših fabričkih dihtunga.

Fiat Grande Punto 2005 1280 f42d759ae94c992b6efda1f541840a2f6e

Sumnja se da je potrošnja ulja povećana i zbog pregrijavanja motora, dok najpouzdaniji MultiJet dizel motori imaju problema sa turbopunjačem, plivajućim zamajcem i protokomjerom. Posebno kod 1.6 dizel motora dolazi do začepljenja filtera čestica i treba često provjeravati nivo ulja, međutim ipak su se pokazali kao najjeftiniji za održavanje. Vozači se povremeno žale i na probleme izbora brzina manuelnog mjenjača, što je uglavnom posljedica istrošenih poluga. Najveća prijetnja Puntu je svakako letva volana, preciznije njen kardan-zglob. Pucanje istog je bilo masovno kod prvih serija, pa je Fiat odreagovao opozivom i o svom trošku vršio neophodne izmjene. Dešavalo se da zbog fabričkih grešaka nastrada senzor na servo-upravljaču, što dovodi do slabljenja i teže vožnje. Međutim, prostom zamjenom senzora problem nestaje.

Fiat Grande Punto 2005 1280 5b3a796ca7a09a2b840db99c42445e8968

Amortizeri su još jedna boljka koja proizvodi mnogo buke, a usko vezano uz njih idu i kvarovi kugli i poprečnih stablizatora, koji nisu najboljeg kvaliteta. Voda je često pronalazila svoj put do unutrašnjosti malog Fiata, posebno do kutije sa elektroinstalacijom i izazivala je kratak spoj, nakon čega elektronika počne da pravi probleme i prijavljuje nepostojeće kvarove. Takođe su loši i kontakti prednjih vazdušnih jastuka, nakon čega sistem ponovo prijavljuje grešku. Zapaženi su i kvarovi senzora pojasa i unutrašnjeg osvjetljenja, a i klima zbog često začepljenog odvoda je stvarala kondenz u unutrašnjosti kabine. Na samoj karoseriji blatobrani su propuštali pijesak i blato u motorni prostor, a  poznat je i ulazak vode kroz zadnja vrata i prozore koji ne dihtuju dobro. Ipak, Fiat i pored svojih mana ima veoma povoljan odnos cijene i dobijenog, a to mu je osnovna prednost. Trenutni razvojni put mu predviđa finu budućnost.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.3 (89 KS)
Prosječno 5,5
Najmanje 4
Najviše 7,2

Prednosti

5 zvjezdica na EuroNCAP testu, pouzdanost benzinskog agregata, prijanjanje na putu odlično, auto dobro leži u krivinama, jeftini dijelovi, preglednost instrument table, kvalitetno vješanje

Mane

kvalitet plastike u enterijeru, nepouzdanost elektronike, potrošnja ulja, loše dihtovanje vrata, nepouzdanost Fiat Dual Drive sistema za gradsku vožnju

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.248 ccm
Snaga 90 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 200 nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 175 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,9 s
Dimenzije DxŠxV 406 x 168 x 149  cm
Masa 1.130 kg
Osovinski razmak 251 cm
Prtljažnik 275 - 1.030 litara

 

🕙 Kratak istorijat: 

 

2005. premijera Fiata Grande Punto.
• 2006. prezentacija modela Linea (limuzina na osnovu Fiata Grande Punto).
• 2007. kraj proizvodnje za Fiat Punto II FL; Abarth Punto (ponuđen kao poseban brend).
• 2009. lansiranje Fiata Punto Evo ili Fiata Grande Punto nakon zatezanja lica.
• 2012. predstavljen Fiat Punto (redizajnirani Fiat Punto Evo).

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

1. Fotografija Punto   eletronika

Problemi sa elektronikom su česti, a uzrok je uglavnom lak dolazak vode do kutije 

 

2. fotografija

Čest i skup nedostatak je letva volana, pucanje je bilo učestalo kod prvih modela

 

3. Fotgrafijaplivajuci set kvacila lamela

Negativna iskustva su i sa plivajućim zamajcem, a uzrok su uglavnom oštre promjene brzine kretanja

 

Više informacija o modelu Fiat Grande Punto pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...