Citroen Xsara Picasso (1999-2010)

Multipraktik sa lošim kvačilom

Problemi sa elektronikom bili su aktuelni i zbog rezervoara tečnosti za servo volan, iz kojeg je na elektroniku curila tečnost, što je prekomjerno trošilo akumulator zbog kratkih spojeva
22 Novembar 2024

Multipraktik sa lošim kvačilom

Citroen Xsara Picasso (1999-2010) 1.6 HDi (110 KS)

Xsara Picasso je bio Citroenov odgovor na veoma popularni Renaultov kompakt monovolumen Scenic koji je na tržište stigao krajem 1999. godine. Nedugo zatim, Xsara je postala najprodavaniji automobil svog segmenta u Francuskoj, Velikoj Britaniji i većem dijelu Evrope. Osim evropskog tržišta, veliku popularnost dostigla je i na južnoameričkom tržištu, za čije potrebe se proizvodila u Brazilu. Svoju popularnost duguje pristupačnoj cijeni, kompaktnosti, kao i pouzdanosti koju vozači nerijetko ističu.

Citroen Xsara Picasso 2004 1280 6ce715db645bb34576a9914311bf7ad618

Nažalost, još jedna stvar koju su nerijetko isticali su kvarovi na kvačilu i zamajcu kod prvobitnih modela. Prekomjerno habanje zamajca, „propadanje“ kvačila, poteškoće pri prebacivanju brzina – sve je to mučilo vozače koji su vozili Picassoe proizvedene prije 2004. godine. Na svu sreću, taj problem je riješen redizajnom iste godine. Siemensovi ubrizgavači goriva pokazali su se lošijim izborom od Boschevih, jer su kod pojedinih automobila neravnomjerno ubrizgivali gorivo, a često se dešavalo i njihovo otkazivanje.

Citroen Xsara Picasso 2004 1280 bc980ed52862d973d0323f1661e2a9687b

Na motoru 1.6 HDi koji je uvršten u ponudu 2004. godine česti su bili problemi sa turbinom koji su bili prouzrokovani oštećenjima na ventilima za dovod ulja. Zbog toga su vozači morali mijenjati i turbinu i ventile, a u ekstremnim slučajevima dolazilo je do havarije kompletnog motora. Antikorozivna zaštita je odlična, sa izuzetkom konektora kablova za centralnu jedinicu, koji su pokazivali znakove rđe usljed vlage. Problemi sa elektronikom bili su aktuelni i zbog rezervoara tečnosti za servo volan, iz kojeg je na elektroniku curila tečnost, što je prekomjerno trošilo akumulator zbog kratkih spojeva.

Citroen Xsara Picasso 2004 1280 5a94ae7ee60ce0f755da608f4125bc6539

Od sitnijih problema sa elektronikom da se izdvojiti prekidač za ventilaciju koji je često otkazivao, ali na sreću, Citroen je nudio njegovu besplatnu zamjenu. Rezervne gume montiraju se na na donji dio automobila, što povećava šansu krađe. Karakterističan dizajn daje mu vrhunsku aerodinamiku, ali i nešto teže upravljanje na krivudavim cestama. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 HDi (110 KS)
Prosječno 6,1
Najmanje 5,1
Najviše 7,5

Prednosti

Cijena, ekonomičnost dizelaša, aerodinamičnost, pouzdanost

Mane

Kvačilo i zamajac, sitniji problemi sa elektronikom, dovod ulja turbine, Siemens ubrizgavači

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.560 ccm
Snaga 109 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 245 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 183 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,9 s
Dimenzije DxŠxV 427 x 175 x 163 cm
Masa 1.313 kg
Osovinski razmak 276 cm
Prtljažnik 550-2.128 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

1999. Najavljen Xsara Picasso kao direktna konkurencija veoma popularnom Renault Scenicu

2001. U Brazilu počela proizvodnja istoimenog modela za južnoameričko tržište

2004. Obavljen redizajn vanjskog izgleda, a dodana su i dva 1.6 litarska benzinska i dizelska motora

2007. Predstavljen nasljednik ovog modela, Citroen C4 Picasso




⚠️ Obrati pažnju:

1. Kvačilo

Kvačilo zajedno sa dvomasenim zamajcem bio je najveći problem ovog modela 

 

2. ventil

Zapušeni ventili za dovod ulja turbine predstavljali su veliku opasnost po funkcionalost motora 

 

3. ubrizgavač

Siemens ubrizgivači pokazali su se kao lošiji izbor od Boschevi

 

Više informacija o modelu Citroen Xsara pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...