Citroen Xsara Picasso (1999-2010)
Multipraktik sa lošim kvačilom
Problemi sa elektronikom bili su aktuelni i zbog rezervoara tečnosti za servo volan, iz kojeg je na elektroniku curila tečnost, što je prekomjerno trošilo akumulator zbog kratkih spojeva
Citroen Xsara Picasso (1999-2010) 1.6 HDi (110 KS)
Xsara Picasso je bio Citroenov odgovor na veoma popularni Renaultov kompakt monovolumen Scenic koji je na tržište stigao krajem 1999. godine. Nedugo zatim, Xsara je postala najprodavaniji automobil svog segmenta u Francuskoj, Velikoj Britaniji i većem dijelu Evrope. Osim evropskog tržišta, veliku popularnost dostigla je i na južnoameričkom tržištu, za čije potrebe se proizvodila u Brazilu. Svoju popularnost duguje pristupačnoj cijeni, kompaktnosti, kao i pouzdanosti koju vozači nerijetko ističu.
Nažalost, još jedna stvar koju su nerijetko isticali su kvarovi na kvačilu i zamajcu kod prvobitnih modela. Prekomjerno habanje zamajca, „propadanje“ kvačila, poteškoće pri prebacivanju brzina – sve je to mučilo vozače koji su vozili Picassoe proizvedene prije 2004. godine. Na svu sreću, taj problem je riješen redizajnom iste godine. Siemensovi ubrizgavači goriva pokazali su se lošijim izborom od Boschevih, jer su kod pojedinih automobila neravnomjerno ubrizgivali gorivo, a često se dešavalo i njihovo otkazivanje.
Na motoru 1.6 HDi koji je uvršten u ponudu 2004. godine česti su bili problemi sa turbinom koji su bili prouzrokovani oštećenjima na ventilima za dovod ulja. Zbog toga su vozači morali mijenjati i turbinu i ventile, a u ekstremnim slučajevima dolazilo je do havarije kompletnog motora. Antikorozivna zaštita je odlična, sa izuzetkom konektora kablova za centralnu jedinicu, koji su pokazivali znakove rđe usljed vlage. Problemi sa elektronikom bili su aktuelni i zbog rezervoara tečnosti za servo volan, iz kojeg je na elektroniku curila tečnost, što je prekomjerno trošilo akumulator zbog kratkih spojeva.
Od sitnijih problema sa elektronikom da se izdvojiti prekidač za ventilaciju koji je često otkazivao, ali na sreću, Citroen je nudio njegovu besplatnu zamjenu. Rezervne gume montiraju se na na donji dio automobila, što povećava šansu krađe. Karakterističan dizajn daje mu vrhunsku aerodinamiku, ali i nešto teže upravljanje na krivudavim cestama.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 HDi (110 KS) |
Prosječno |
6,1 |
Najmanje |
5,1 |
Najviše |
7,5 |
Prednosti
Cijena, ekonomičnost dizelaša, aerodinamičnost, pouzdanost
Mane
Kvačilo i zamajac, sitniji problemi sa elektronikom, dovod ulja turbine, Siemens ubrizgavači
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.560 ccm |
Snaga |
109 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
245 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
183 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
427 x 175 x 163 cm |
Masa |
1.313 kg |
Osovinski razmak |
276 cm |
Prtljažnik |
550-2.128 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1999. Najavljen Xsara Picasso kao direktna konkurencija veoma popularnom Renault Scenicu
• 2001. U Brazilu počela proizvodnja istoimenog modela za južnoameričko tržište
• 2004. Obavljen redizajn vanjskog izgleda, a dodana su i dva 1.6 litarska benzinska i dizelska motora
• 2007. Predstavljen nasljednik ovog modela, Citroen C4 Picasso
⚠️ Obrati pažnju:
Kvačilo zajedno sa dvomasenim zamajcem bio je najveći problem ovog modela
Zapušeni ventili za dovod ulja turbine predstavljali su veliku opasnost po funkcionalost motora
Siemens ubrizgivači pokazali su se kao lošiji izbor od Boschevi
Više informacija o modelu Citroen Xsara pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.