BMW dobio nagradu za inovacije
Sportska sjedišta od ekoloških materijala
Bavarski brend silno je motivisan da u budućnosti na sve moguće načine smanji zagađenje životne sredine i emisiju štetnih gasova koji su povezani s proizvodnjom automobila…
Američka multinacionalna informatičko-tehnološka kompanija Altair Engeneering dodijelila je BMW Grupi ovogodišnju prestižnu nagradu Enlighten u kategoriji održivog procesa, priznajući tako njegov veliki napredak na polju inovacija. Podsjećamo da godišnja nagrada koju uručuje Centar za istraživanje automobila 2024. odaje priznanje inovativnoj laganoj konstrukciji i rješenjima održivosti u cijeloj globalnoj automobilskoj industriji, koja smanjuju emisije karbon dioksida, potrošnju vode i energije, te promovišu ponovljenu upotrebu i recikliranje materijala.
BMW Grupa je primila nagradu za koncept BMW M sjedišta, koje je izrađeno od inovativnih materijala. Riječ je o istraživačkom projektu, koji dolazi kao preteča budućeg proizvoda za kojeg u BMW ističu da ima ekološki koncept. Tu se prije svega misli na činjenicu da je samo sjedište izrađeno od recikliranih materijala, odnosno da će se isto u potpunosti moći reciklirati kada se završi njegov upotrebni vijek.
Uz BMW M GmbH kao nosioca projekta u razvoju novog sjedišta učestvovao je i BMW Group Designworks odjel, koji je bio odgovoran za dizajn, koncept boja i materijala. Projekt je realizovan u suradnji s još nekoliko nezavisnih partnera kao što su kompanije: Automotive Management Consulting GmbH, Bcomp Ltd, Gradel Lightweight Sàrl i Lasso Ingenieurgesellschaft mbH.
Kao platforma za istraživanje i razvoj novih materijala koji će se upotrebljavati u budućnosti, nagrađeno sjedište vezano je za sledeće ključne teme. Prva od njih je afirmacija upotrebe biljnih materijala. Druga je povećanje upotrebe sekundardnih sirovina, te dovođenje mogućnosti recikliranja do maksimuma, koji u praksi znači da će svaka pojedinačna komponenta sjedišta moći da se reciklira i koristi u nekom narednom proizvodnom procesu.
Razvojni tim je osim o ekologiji i reciklaži morao da razmišlja i o izgledu, kvalitetu, laganoj konstrukciji i funkcionalnosti. Dizajn je minimalistički, a sam finalni izgled se mijenjao nekoliko puta u okviru razvojnog ciklusa jer se neki obliku nisu mogli zadržati u izvornom obliku zbog specifične strukture kombinovanih materijala, među kojima dominiraju prirodne sirovine. U samo sjedište ugrađeni su elementi od prirodnih i kompozitnih vlakana, alternativnih kožnih materijala i polimera na bazi morskih algi.
U odnosu na klasična BMW M sjedišta s novim je “karbonski otisak” odnosno zagađenje životne sredine po osnovu energije utrošene za proizvodnju svake pojedinačne sirovine smanjen za nevjerovatnih 90%. To je veliki uspijeh i misao vodilja za sve buduće BMW-ove razvojne projekte koji će biti ekološki motivisani.