Suzuki eVitara
Prvi električni model brenda
Suzuki je novu platformu nazvao Heartect-e, a eVitara će u Evropi biti dostupna sa tri različite pogonske opcije: prednji pogon sa 144 ili 174 konjske snage, ili pogon na sva četiri točka sa 184 KS...
Suzuki je predstavio svoju prvu električnu eVitaru, kompaktni SUV dug skoro 4,3 metra, koja će biti ozbiljan konkurent modelima kao što su Kia EV3, Peugeot E-2008 i Smart #1. Serijska proizvodnja eVitare počeće u fabrici Suzuki Motor Gujarat u Indiji na proljeće 2025. godine, dok se lansiranje na tržištima Evrope, Indije i Japana očekuje tokom ljeta iste godine.
Iako su otkrili izgled automobila kroz nekoliko fotografija, Suzuki još uvijek nije objavio sve tehničke specifikacije i cijene. Ono što je poznato jeste da će i Toyota dobiti svoju verziju ovog modela, baziranu na konceptu Suzuki eVX. Prvi put prikazan u Indiji na sajmu Auto Expo 2023, a zatim i na Japan Mobility Show u oktobru iste godine, ovaj model će nositi gotovo identične dimenzije kao konkurenti, sa dužinom od 4,28 metara i visinom od 1,64 metra, što ga čini kompaktnim i pogodnim za gradsku vožnju.
Dizajn eVitare inspirisan je Toyotinim konceptom Urban SUV, a izgled automobila odiše robustnošću i modernim, uglastim linijama. Masivni lukovi točkova i crne zaštitne trake na donjem dijelu karoserije dodatno naglašavaju njegovu čvrstinu. Unutrašnjost nudi dva horizontalna displeja smještena jedan pored drugog, uz upečatljive ventilacione otvore i brojne fizičke komande, što enterijeru daje dinamičan izgled. U centralnoj konzoli nalazi se rotacioni prekidač za modove transmisije (P, N, R, D), kao i dugme za modove vožnje i elektronsku parkirnu kočnicu.
Suzuki je novu platformu nazvao Heartect-e, a eVitara će u Evropi biti dostupna sa tri različite pogonske opcije: prednji pogon sa 144 ili 174 konjske snage, ili pogon na sva četiri točka sa 184 KS. Pored glavnog motora naprijed od 128 kW, verzija sa pogonom na sva četiri točka ima dodatni zadnji motor od 48 kW, iako je ukupna snaga ograničena baterijom ili softverom. Model sa pogonom na sve točkove nudi i poseban "trail" mod koji koristi kočenje proklizavajućeg točka kako bi prenio obrtni momenat na suprotni točak, čime se olakšava vožnja u teškim uslovima.
Što se tiče baterija, eVitara koristi litijum-gvožđe-fosfatne (LFP) baterije kapaciteta od 49 i 61 kWh, što omogućava dobre performanse. Iako Suzuki još nije precizirao kapacitete u bruto ili neto vrijednostima, LFP baterije obično nemaju veliku razliku između tih vrijednosti. Detalji o mogućnostima punjenja i dometu su još nepoznati, ali se može porediti sa konkurencijom: EV3 sa 58 kWh prelazi do 438 km, E-2008 sa 54 kWh oko 409 km, a Smart #1 sa 66 kWh čak do 439 km prema WLTP standardima.