Fiat Panda (2003–2012)
Praktičan i okretan gradski mališa
Druga generacija Pande ugledala je svjetlost dana 2003. godine kao mali gradski automobil A-segmenta. Kao i njegov prethodnik prve generacije, ovaj model je brzo stekao veliku popularnost na tržištu....
Fiat Panda (2003–2012) 1.3 Multijet (70 KS)
Većina malih Fiatovih gradskih modela kao što su Cinquecento i Seicento imaju prilično skučen enterijer i nizak stepen udobnosti za duža putovanja. Panda je po tom pitanju sasvim drugačija, četiri odrasle osobe mogu se prilično udobno smjestiti u njoj. Sa dovoljno prostora za četvoro putnika i živahnim pogonom, laka za manevrisanje i korisna zbog svog četvrtastog oblika i velikih prtljažnih vrata, Panda II je gotovo idealna za gradske zadatke. Prtljažni prostor je zadovoljavajuće veličine, jer ovo je ipak mali gradski automobil.
Osnovna zapremina iznosi 206 litara i može se povećati sklapanjem zadnje klupe na 775 litara. Dizajn enterijera je dosta dobro isplaniran, prekidači su jasno raspoređeni, a visoko postavljena ručica mjenjača se nalazi na dohvat ruke. Kvalitet materijala izrade je sasvim zadovoljavajući za ovu klasu vozila i nije pretjerano kvalitetan i luksuzan, ali je dosta praktičan. Prilikom vožnje po neravnim putevima može doći do škripanja i krckanja plastike, a na plastici slabijeg kvaliteta se mogu primijetiti tragovi duže eksploatacije kao i na modelima Punto. Zadnji vjetrobran je postavljen gotovo vertikalno, što omogućava odličnu preglednost prilikom vožnje unazad, a upravljački sistem je prilično precizan.
Antikorozivna zaštita je odlično odrađena, i ukoliko karoserija nije imala oštećenja, o koroziji ne treba brinuti. Kao gradski autić Panda je izuzetno živahna i upravljiva, te nije predviđena za velike brzine na auto putevima. Zbog svog kutijastog dizajna i gotovo vertikalno postavljenih vjetrobranskih stakala je prilično bučna pri većim brzinama. Prema svim anketama Panda je na visokom prvom mjestu po pouzdanosti kada je Fiat u pitanju. Veoma malo problema se prijavljuje kod ovog modela, ali naravno da ima stvari na koje treba da se obrati pažnja prilikom kupovine. Poznati su problemi sa mjenjačem koji se prebrzo trošio, a pojedini primjerci su prijavljivali problem sa otkazivanjem mehanizma ručne kočnice. Izduvni sistem na starijim modelima je sklon koroziji, a treba obratiti pažnju na stanje amortizera i ovjes koji je sklon oštećenju pojedinih komponenti na našim lošim putevima.
Elektronika je najslabija tačka ovih, inače dosta pouzdanih automobila, naročito termostat i alternator, a prijavljeni su problemi i sa podizačima stakala. Pogonski dizel agregat 1,3 Multijet jačine 70 KS je prilično jednostavan, pouzdan i štedljiv uz minimum redovnog održavanja, ali je osjetljiv na gorivo lošeg kvaliteta. Na ovom agregatu je potrebna redovna kontrola ulja, jer njegov nedostatak dovodi ne samo do oštećenja samog agregata već i do skraćenja radnog vijeka turbine. Zbog lošeg kvaliteta goriva dolazi do oštećenja EGR ventila i dizni, na šta treba obratiti pažnju prilikom kupovine. Fiat Panda ima slabo grijanje zimi, jer agregat zbog visoke iskoristivosti ne proizvodi dovoljno toplote.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1,3 M-Jet (70 KS) |
Prosječno |
4,9 |
Najmanje |
3,8 |
Najviše |
7,1 |
Prednosti
Mala potrošnja, upravljivost, pouzdanost, komfor, jeftino održavanje, preglednost
Mane
Problemi sa elektronikom, osjetljivost na loše gorivo, loše grijanje kabine, buka prilikom vožnje na otvorenoj cesti, EGR i turbina
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.251 ccm |
Snaga |
70 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
170 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
160 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13 s |
Dimenzije DxŠxV |
353,8 x 157,8 x 154,0 cm |
Masa |
935 kg |
Osovinski razmak |
230 cm |
Prtljažnik |
206-665 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1980. Lansiran je originalni Fiat Panda, uvodeći jednostavan, kutijasti dizajn koji je privukao široku publiku. Postavio je standard za pristupačne, kompaktne automobile i odmah postao uspjeh.
• 2003. Izašla je druga generacija Fiat Pande. Ovaj model je bio dobro prihvaćen zbog svog modernog dizajna, poboljšanih sigurnosnih karakteristika i svestranosti. Iste godine je osvojio nagradu za Evropski automobil godine.
• 2012. Treća generacija Pande je debitovala, dodatno pojačavajući njenu privlačnost modernijim dizajnom, ažuriranom tehnologijom i boljom potrošnjom goriva. Ova generacija nastavila je da gradi na Pandinoj reputaciji za praktičnost i zabavnu dinamiku vožnje.
⚠️ Obrati pažnju:
Zbog česte gradske vožnje i lošeg kvaliteta goriva dolazi do oštećenja EGR ventila
Na starijim modelima izduvni sistem je često nagrižen korozijom
Obratiti pažnju na komponente ovjesa koje često stradaju na našim lošim cestama
Više informacija o modelu Fiat Panda pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.