Fiat Panda (2003–2012)

Praktičan i okretan gradski mališa

Druga generacija Pande ugledala je svjetlost dana 2003. godine kao mali gradski automobil A-segmenta. Kao i njegov prethodnik prve generacije, ovaj model je brzo stekao veliku popularnost na tržištu....
29 Maj 2018

Praktičan i okretan gradski mališa

Fiat Panda (2003–2012) 1.3 Multijet (70 KS)

Većina malih Fiatovih gradskih modela kao što su Cinquecento i Seicento imaju prilično skučen enterijer i nizak stepen udobnosti za duža putovanja. Panda je po tom pitanju sasvim drugačija, četiri odrasle osobe mogu se prilično udobno smjestiti u njoj. Sa dovoljno prostora za četvoro putnika i živahnim pogonom, laka za manevrisanje i korisna zbog svog četvrtastog oblika i velikih prtljažnih vrata, Panda II je gotovo idealna za gradske zadatke. Prtljažni prostor je zadovoljavajuće veličine, jer ovo je ipak mali gradski automobil.

061025 F Pandapanda MY07 07

Osnovna zapremina iznosi 206 litara i može se povećati sklapanjem zadnje klupe na 775 litara. Dizajn enterijera je dosta dobro isplaniran, prekidači su jasno raspoređeni, a visoko postavljena ručica mjenjača se nalazi na dohvat ruke. Kvalitet materijala izrade je sasvim zadovoljavajući za ovu klasu vozila i nije pretjerano kvalitetan i luksuzan, ali je dosta praktičan. Prilikom vožnje po neravnim putevima može doći do škripanja i krckanja plastike, a na plastici slabijeg kvaliteta se mogu primijetiti tragovi duže eksploatacije kao i na modelima Punto. Zadnji vjetrobran je postavljen gotovo vertikalno, što omogućava odličnu preglednost prilikom vožnje unazad, a upravljački sistem je prilično precizan.

Fiat Panda 2003 1280 5050364d0fb91a18cc6d5054a26d7faec9

Antikorozivna zaštita je odlično odrađena, i ukoliko karoserija nije imala oštećenja, o koroziji ne treba brinuti. Kao gradski autić Panda je izuzetno živahna i upravljiva, te nije predviđena za velike brzine na auto putevima. Zbog svog kutijastog dizajna i gotovo vertikalno postavljenih vjetrobranskih stakala je prilično bučna pri većim brzinama. Prema svim anketama Panda je na visokom prvom mjestu po pouzdanosti kada je Fiat u pitanju. Veoma  malo problema se prijavljuje kod ovog modela, ali naravno da ima stvari na koje treba da se obrati pažnja prilikom kupovine. Poznati su problemi sa mjenjačem koji se prebrzo trošio, a pojedini primjerci su prijavljivali problem sa otkazivanjem mehanizma ručne kočnice. Izduvni sistem na starijim modelima je sklon koroziji, a treba obratiti pažnju na stanje amortizera i ovjes koji je sklon oštećenju pojedinih komponenti na našim lošim putevima.

Fiat Panda 2003 1280 e81cace134ba6eadfa7067cb42f1f1c735

Elektronika je najslabija tačka ovih, inače dosta pouzdanih automobila, naročito termostat i alternator, a prijavljeni su problemi i sa podizačima stakala. Pogonski dizel agregat 1,3 Multijet jačine 70 KS je prilično jednostavan, pouzdan i štedljiv uz minimum redovnog održavanja, ali je osjetljiv na gorivo lošeg kvaliteta. Na ovom agregatu  je potrebna redovna kontrola ulja, jer njegov nedostatak dovodi ne samo do oštećenja samog agregata već i do skraćenja radnog vijeka turbine. Zbog lošeg kvaliteta goriva dolazi do oštećenja EGR ventila i dizni, na šta treba obratiti pažnju prilikom kupovine. Fiat Panda ima slabo grijanje zimi, jer agregat zbog visoke iskoristivosti ne proizvodi dovoljno toplote.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1,3 M-Jet (70 KS)
Prosječno 4,9
Najmanje 3,8
Najviše 7,1

Prednosti

Mala potrošnja, upravljivost, pouzdanost, komfor, jeftino održavanje, preglednost

Mane

Problemi sa elektronikom, osjetljivost na loše gorivo, loše grijanje kabine, buka prilikom vožnje na otvorenoj cesti, EGR i turbina

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.251 ccm
Snaga 70 KS pri 4.000 o/min 
Max obrtni momenat 170 Nm pri 1.750 o/min 
Najveća brzina 160 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 13 s
Dimenzije DxŠxV 353,8 x 157,8 x 154,0 cm
Masa 935 kg
Osovinski razmak 230 cm
Prtljažnik 206-665 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

1980. Lansiran je originalni Fiat Panda, uvodeći jednostavan, kutijasti dizajn koji je privukao široku publiku. Postavio je standard za pristupačne, kompaktne automobile i odmah postao uspjeh.

2003. Izašla je druga generacija Fiat Pande. Ovaj model je bio dobro prihvaćen zbog svog modernog dizajna, poboljšanih sigurnosnih karakteristika i svestranosti. Iste godine je osvojio nagradu za Evropski automobil godine.

2012. Treća generacija Pande je debitovala, dodatno pojačavajući njenu privlačnost modernijim dizajnom, ažuriranom tehnologijom i boljom potrošnjom goriva. Ova generacija nastavila je da gradi na Pandinoj reputaciji za praktičnost i zabavnu dinamiku vožnje.

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 egr ventil

Zbog česte gradske vožnje i lošeg kvaliteta goriva dolazi do oštećenja EGR ventila

 

Slika 2 izduvni sistem

Na starijim modelima izduvni sistem je često nagrižen korozijom

 

Slika 3 ovjes

Obratiti pažnju na komponente ovjesa koje često stradaju na našim lošim cestama

 

Više informacija o modelu Fiat Panda pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid

Hibrid koji prednost daje struji

U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenj...