Dacia Duster (2010–2014)
Povoljan, robustan i sposoban terenac
S pojavom Dacie Duster dolaze nova vremena, koja pokazuju da sposoban i savremen terenac više ne mora biti i đavolski skup. S predstavljanjem redizajnirane verzije cijene prve generacije postale su još povoljnije...
Dacia Duster (2010–2014) 1.6 benzin (105 KS) 4WD
Od kada je Renault preuzeo potpuno vlasništvo nad rumunskim proizvođačem automobila Dacia doživljava pravi procvat. Kada je na tržište uveden Duster, koji je po svim karakteristikama moderno SUV vozilo, nastala je prava pometnja u kategoriji 4x4 vozila. Po cijeni je jedino mogla parirati tehnološki zastarjela Lada Niva... Duster se nudi sa dizel i benzinskim motorima, te pogonom na prednje ili sva četiri točka.
Naš izbor je u milionima automobila Alijanse Renault-Nissan dokazani 1,6-litarski benzinac. Nije posebno štedljiv ni pretjerano snažan, ali je izuzetno pouzdan, što je valjda svakom vlasniku automobila najvažniji podatak. One koji prelaze mnogo kilometara raduje činjenica da pomenuti benzinac bez problema podnosi LPG instalaciju s kojom postaje ekonomičniji od dizelaša. S obzirom na to da Duster nema klasični reduktor, prva brzina je izuzetno kratka pa kao takva uspješno mijenja redukciju. Zbog toga se bez problema kreće iz druge brzine.
Već iz ovoga je jasno da su i svi ostali stepeni prenosa kratki, što je na običnim i off-road cestama prednost, dok je na autoputu mana koja se manifestuje u obliku (pre)velike buke i iste takve potrošnje... Kao najveća mana prve serije Dustera navodi se korozija na svim šavovima karoserije. Ako se reaguje na vrijeme, izuzev ružnog izgleda drugih posljedica neće biti. Kod verzija sa 4x4 pogonom moguće je da dođe do propuštanja izduvnih gasova prije zadnjeg lonca. Problem lako može riješiti svaka radionica koja se bavi popravkom izduvnih sistema.
Dosta se vlasnika žalilo na loš rad ručne kočnice zbog čega je uslijedio i službeni poziv na vanredni servis. Od ostalih mana mogu se izdvojiti osjetljiv završni sloj laka i buka iz kućišta volana. Duster, baš kao i sve Dacije, pati od mekanog završnog sloja laka zbog čega se poslije svakog pranja primijete nova oštećenja. Buka iz upravljačkog mehanizma je možda neugodna, ali nije opasna. Da je zvučna izolacija bolja, možda je niko ne bi ni primijetio. Kada se realno sagledaju sve vrline i mane dolazi se do zaključka da Dacia Duster 4x4 jednostavno nema pravu konkurenciju...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 benzin (105 KS) |
Prosječno |
8,5 |
Najmanje |
7,1 |
Najviše |
11,5 |
Prednosti
Najbolji odnos uloženo/dobijeno u klasi 4x4 vozila, off-road sposobnosti, praktična i komforna putnička kabina, moderan dizajn
Mane
Antikorozivna zaštita, osjetljiv zaštitni sloj laka, mehanizam ručne kočnice, skromna akustična izolacija, tvrda plastika u unutrašnjosti
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
105 KS pri 5.750 o/min |
Max obrtni momenat |
148 nm pri 3.750 o/min |
Najveća brzina |
160 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
431,5 x 182,2 x 182,5 cm |
Masa |
1.250 kg |
Osovinski razmak |
267 cm |
Prtljažnik |
475–1.636 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2009. Dacia službeno predstavila svoj prvi SUV, Duster
• 2010. Počinju proizvodnja i prve isporuke na većini tržišta
• 2012. Dacia sa svim modelima dolazi na zahtjevno tržište Velike Britanije. Uspjeh je veći od očekivanog
• 2015. Izveden redizajn sa određenim novim tehnološkim i stilskm detaljima
⚠️ Obrati pažnju:
Najveća mana Dacia Duster jeste površinska korozija na rubovima karoserije i dijelovima šasije
Zadnji dio izduvnog sistema nije baš najkvalitetniji pa su često potrebne sitnije intervencije
Mnogi vlasnici su se žalili na loš rad ručne kočnice. Zbog toga je bio organizovan vandredni odlazak u servis
Više informacija o modelu Dacia Duster pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.