Test – Fiat Tipo 1.4 Street

Osjeti ritam ulice sa novim Fiat Tipom ,,Street”

Sa akcijskim Street paketom, koji se s vana prepoznaje po 16-inčnim alu točkovima i zatamnjenim staklima, a iznutra po potpunoj i za ugodnu vožnju neophodnoj opremi, Fiat je Tipa promovisao kao jednog od trenutno najpovoljnijih i najopremljenijih kompakta na bh. tržištu, koji pri tome izgleda veoma zanimljivo…
17 Februar 2020

Osjeti ritam ulice sa novim Fiat Tipom ,,Street”

 

Mnogi domaći vozači već generacijama emotivno su vezani za Fiatove kompakte, jer su oni uvijek nudili odličan kompromis u odnosu između uloženog i dobijenog. Zbog te činjenice na našim ulicama danas viđamo još uvijek popriličan broj Brava i Stila, koji su svoju uzornu izdržljivost najbolje dokazali tamo gdje je to realno i najteže, u praksi. Zbog navedenih kvaliteta, ali i činjenice da sve Fiatove automobile odlikuje jedan specifičan „vozački karakter“ koji nudi jedinstvenu dozu uživanja u vožnji, mnoge ljubitelje italijanskog proizvođača veoma je obradovao povratak kompaktnog Tipa na scenu, na kojoj ga pod ovim imenom nije bilo od 1989. godine. Podsjećamo da je savremeni Tipo „oživljen“ 2015. godine i to prvo u limuzinskom izdanju, da bi godinu dana kasnije svjetlo dana ugledali i karavanski, odnosno petovratni hečbek model, kojeg smo imali priliku testirati u jednoj od trenutno najzanimljivijih verzija sa akcijskim paketom opreme Street. Za razliku od kompaktnih prethodnika Brava i Stila, koji su u svakom pogledu „koplja ukrštali“ direktno sa najpopularnijim predstavnicima u klasi, Fiat je sa novim Tipom redefinisao svoju tržišnu orijentaciju ponudivši automobil sa jako zanimljivim i za većinu konkurenata nedodirljivim ulaznim cijenama. Tako je danas na bh. tržištu za najpovoljniju verziju karavanskog Tipa potrebno izdvojiti 23.980 KM. Bazna limuzina košta 20.980 KM, dok je za testni petovratni kompakt sa bogatim Street paketom opreme u okviru aktuelne akcije potrebno izdvojiti 22.380 KM. Svi navedeni modeli dolaze u kombinaciji sa 1.4-litarskim četverocilindarskim atmosferskim benzincem sa 95 KS, dok su kod cjenovno uporedivih konkurenata ulazni modeli uglavnom opremljeni sa trocilindarskim benzincima.

 

 

 

Dizajn Tipa potpisuje Fiatov kreativni centar Centro Stile iz Torina, što u praksi znači da su sve tri karoserijske verzije veoma slične i vizuelno jednako interesantne. Zbog specifičnog petovratnog oblika karoserije karavanski i testni model imaju identične prednje i zadnje dijelove, dok je limuzina ipak nešto drugačija. Veoma korektno odrađen dizajnerski posao u slučaju testnog modela do dodatnog izražaja došao je zahvaljujući vizuelno atraktivnim detaljima poput zatamnjenih zadnjih stakala i crnih 16-inčnih aluminijumskih točkova. Oni su se odlično uklopili sa serijskom crvenom pastelnom bojom, crnom maskom hladnjaka i plastičnim maskama u prostoru predviđenom za ugradnju svjetala za maglu, koja nisu bila uključena u opremu testnog modela, ali ih je moguće dobiti uz doplatu. U kontrastnoj crnoj boji su i nelakirani poklopci retrovizora i ručke na vratima. Svoj doprinos skladnom vizuelnom nastupu testnog Tipa dala su i LED dnevna svjetla, te krovni spojler na vratima prtljažnika. Mada je kroz dodatne opcije ili sadržajnije pakete opreme Tipo moguće značajno vizuelno nadograditi, teško se oteti utisku da odavno nismo vidjeli atraktivniji bazni model u kompaktnoj klasi. Taj utisak je još snažniji ako se prisjetimo akcijske cijene italijanskog kompakta, koja je veoma bitna kako bismo realno prosudili sve kvalitete kombinacije poput testne, jer je ona po svemu što nudi za korak ispred konkurencije.

 

Mada Tipo dijeli istu platformu sa modelom 500L, uzorna prostranost njegove kabine prijatno nas je iznenadila. Sa 4,36 metara petovratni kompakt savršeno se uklapa u okvire klase čije prosjeke nadmašuje raskošnim prtljažnikom sa osnovnom zapreminom, koja iznosi čak 440 litara, što je za 60 litara više od aktuelnog Volkswagen Golfa. Ova činjenica je tim značajnija ako se zna da Tipo i Golf imaju gotovo u milimetar identičan međuosovinski razmak. Pri osmišljavanju enterijera Fiatovi dizajneri imali su motiv da on bude prostran, racionalan, sadržajan i praktičan. Skupocjeni detalji su gurnuti u drugi plan kako bi cijena bila što povoljnija i pristupačnija što većem broju kupaca. Rezultat je udobna kabina, sa preglednom i sadržajnom instrument tablom i uzornom završnom obradom. Činjenica da je kompletna kabina obložena ne baš vizuelno atraktivnom, tvrdom i na mehaničke udarce i grebanje poprilično imunom plastikom lakše se podnosi kada ispred sebe imate multifunkcionalni upravljač obložen kožom. Na krakovima upravljača integrisane su komande za upravljanje tempomatom, telefonom i putnim računarom, dok su na njihovoj poleđini sa obje strane dodate skrivene komande za daljinsko upravljanje audio sistemom sa 5-inčnim na dodir osjetljivim ekranom. Klima uređaj je ručni, a njegove komande i dizajn su krajnje jednostavni, što u praksi znači da ih je moguće podesiti i na „slijepo“ bez skretanja pogleda s puta. Na dodir ugodna koža nalazi se i na od prosjeka nešto većoj ručici mjenjača. U serijsku opremu uključen je i odlično podešen start/stop sistem koji se po želji može deaktivirati, a ista mogućnot ponuđena je i za ESP sistem. U oba reda sjedišta ima dovoljno prostora za ugodan smještaj i osoba košarkaškog rasta. Ono što posebno iznenađuje je prostranost zadnje klupe na kojoj ostaje dovoljno prostora za komforno pozicioniranje nogu putnika čak i kada su prednja sjedišta maksimalno povučena prema nazad. Ovako nešto u kompaktnoj klasi do sada smo imali slučaj da vidimo samo kod novog Forda Focusa, koji ima 6,2 centimetra duži međusovinski razmak od Tipa. Da street oprema nije škrta već potpuna, potvrđuju i električni podizači svih prozora. Električno podesivi su i retrovizori sa funkcijom odmrzavanja. Upravljač je podesiv po visini i dubini, a tu je i prednji naslon za ruke koji se u mnogim modelima i niže klase obično doplaćuje. Testni model je još imao zadnje parking senzore, koji su dolaćeni 500 KM. Mada su bočni retrovizori pregledni, doplatu senzora bismo preporučili, jer kroz usko staklo na petim vratima nije uvijek lako dokučiti gdje su krajnje granice zadnjeg branika.

 

 

Prema Fiatovim projekcijama kompaktna karoserija Tipa pokriva više od 50% ukupne prodaje ovog modela, što je i razumljivo s obzirom na to da nudi prostranost i udobnost limuzine, a zahvaljujući petim vratima i preklopivoj zadnjoj klupi u omjeru 60:40 i praktičnost karavana, od kojeg je kraća čak 20 centimetara. Koliko Fiat ima povjerenja u Tipa, najbolje potvrđuje činjenica da uz ovaj model daje garanciju od četiri godine ili 120.000 pređenih kilometara, odnosno tri godine na kvalitet laka i osam protiv korozije. Nakon svega navedenog akcijska cijena od 22.980 KM za Street model dobija dodatno značenje, jer je sa njom Fiat napravio jednu od najpovoljnijih i najsadržajnijih ponuda u komapktnoj klasi na bh. tržištu.

 

 

POGON

Fiat je uz Tipa ponudio istu pogonsku gamu kao i za 500L model, a osim testnog 1,4-litarskog atmosferca čine ju još i 1.4 T-Jet turbobenzinac sa 120 KS, te dva dizel Multijet motora 1.3 sa 95 i 1.6 sa 120 KS. Podsjećamo da se benzinski turbobenzinac nudi i sa fabričkom plinskom instalacijom. Naknadna ugradnja LPG sistema moguća je i uz 1.4 atmosferski motor, što je ovlašteni prodavac i serviser brendova Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Lancia i Jeep, kompanija Marketauto iz Laktaša, i uradio u slučaju testnog modela. Osnovni 1.4-litarski benzinac kombinovan je sa šestostepenim ručnim mjenjačem, koji omogućava maksimalno rasterećivanje motora, što u praksi znači da je u četvrtoj brzini moguće voziti 30, ali i 100 km/h. Da bi angažovanije pokrenuo 1.345 kilograma težak Tipo, atmosferski benzinac sa 127 Nm obrtnog momenta mora se potjerati do 4.500 o/min. U takvim uslovima vožnje motor postaje bučniji od prosjeka, koji u opuštenom ritmu podrazumijeva potpuno odsustvo bilo kakvog neugodnog zvuka. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su 12,4 sekunde, dok je najveća brzina deklarisana na 182 km/h. Ona je i više nego dovoljno veća od zakonski dozvoljenog maksimuma od 130 km/h, koliko se može voziti po autoputu u BiH i većini zemalja okruženja. Fabrički prosjek od 6,9 litara u praksi nije teško postići kako na benzinu tako i na plinu, koji omogućava da se 100 kilometara prevali uz trošak od samo sedam konvertibilnih maraka. Sa forsiranjem potrošnja raste, ali to ne prate performance, pa se vozač brzo prilagođava opuštenom ritmu vožnje koji je i najprimjereniji za ulazni motor u gami. Kome trebe više dinamike i snage uz Tipo su, podsjećamo, na raspolaganju još tri turbomotora i DDCT automatski mjenjač sa dva kvačila, koji je rezervisan za isključivo 1.6-litarski dizel motor.

 

 

 

 

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...