Test – Škoda Scala 1.0 TSI DSG7 Selection
Oličenje skromnosti u skupocjenom izdanju
Kada je 2019. godine predstavila Scalu, Škoda je ponudila punopravan kompakt, koji je primarno namijenjen kupcima praktičnih porodičnih modela. Nedavnim redizajnom uvršteni su i raznovrsni opcioni sadržaji čija maksimalna je koncentracija promijenila karakter testnog modela iz skromnog u skupocjen...
Kada su iz Škode, na temelju odličnih prodajnih rezultata većine njenih modela, predložili njemačkoj VAG grupaciji da im dopuste uvođenje punopravnog kompakta, najveća dilema bila je koju platformu bi on trebalo da koristi. Veća Golfova MQB osnova već je podijeljena s Octavijom, a njeno „kraćenje” nije dolazilo u obzir.
Pozitivan odgovor dobila je ideja da Scala bude razvijena na MQB A0 osnovi, koju su tada koristili Škoda Fabia i Kamiq. Mada je mali broj Škodinih kupaca bio upoznat s tom činjenicom, ona je, uz specifičan dizajn, vjerovatno kumovala da Scala bude najmanje popularan model u gami češkog brenda.
Mada je bila najavljena kao ozbiljna prijetnja Golfu, ona zapravo nijednog trenutka nije uspjela da mu konkuriše, što je donekle i bio cilj njenih kreatora. No, puno veći problem jeste što nije uspjela da se nametne kao alternativa ostatku konkurencije. To je baš šteta, jer je riječ o zanimljivom i svestranom automobilu koji, po svemu prikazanom na testu, ima puno veći potencijal nego što bi se to dalo zaključiti gledajući njegovu dosadašnju tržišnu poziciju.
Najveća mana prethodnika u pogledu dizajna bila su trougaona glavna svjetla kao potpuna suprotnost mnogobrojnim klasičnim, uglavnom pravougaonim rješenjima na koja su Škodini kupci već dugi niz godina bili navikli. Mada je riječ o jednom od ranih radova njemačkog kreativca Oliviera Stefanija, koji je i danas prvi čovjek Škodinog dizajna, od trouglastih svjetala brzo se odustalo pod pritiskom javnosti. U okviru redizajna Scala je zbog navedenog razloga dobila modernizovana i oblikom elegantnija glavna svjetla s novom dnevnom LED grafikom, koja se serijski dobija u kristalnom obliku.
Kućište glavnih svjetala je povećano, pa je u njega, kao u slučaju testnog modela, postalo moguće ugraditi i opcionu Matrix LED tehnologiju, koja zaslužuje iskrene pohvale kada je riječ o načinu osvjetljavanja puta u noćnoj vožnji. Vozaču posebno godi automatizam kojim ova savremena tehnologija po potrebi smjenjuje kratka i duga svjetla, ali i zamračuje pojedine zone svjetlosnog snopa kako bi smanjila efekat zasljepljivanja kod ostalih učesnika u saobraćaju. Da su modernizovana dnevna LED svjetla zanimljivija od dosadašnjeg rješenja, posvjedočili su nam i pojedini ljubitelji Škode s kojima smo došli u kontakt tokom testa.
Zajedno s njima, osim svjetlima, pozitivno smo bili iznenađeni i atraktivnošću opcione Race plave nijanse, koja se odlično uklopila s modernizovanim branicima te opcionim staklenim panoramskim krovom i produženim staklom petih vrata. Testni model nam je svana bio interesantan i po neobičnim, opcionim 17-inčnim aluminijumskim točkovima kombinovanim s plastičnim aerodinamičnim poklopcima koji, osim funkcionalne, imaju i dekorativnu ulogu.
Podsjećamo još da se testni paket serijski kombinuje sa 16-inčnim čeličnim točkovima, odnosno da kupci mogu da biraju između devet različitih karoserijskih boja u „uni” i metalik izdanjima.
Nova oprema Selection za stepen je bogatija od ulazne Essence i u osnovi nudi sve što je potrebno za ugodnu vožnju, ali je, po želji uvoznika, bogato nadograđena. Naime, enterijer nam je uz osnovne ponudio i mnoge zanimljive dodatne sadržaje poput opcionog multifunkcionalnog trokrakog upravljača sa finom, perforiranom kožnom oblogom, koja omogućava veoma ugodan kontakt sa dlanovima i prstima, bez neugodnog znojenja.
Digitalni instrumenti su od redizajna postali standard, a pred nama je bila opcija s 10,25-inčnim ekranom koji je rezolucijski, sadržajno i grafički uvijek bio na visini zadatka. Osvježeni enterijer, kao i do sada, krasi uzorna ergonomija, ali i obilnija upotreba dekorativnih crnih materijala i mekanijih gumiranih površina. Multimedija je obogaćena novim ekranom, koji u osnovnoj konfiguraciji ima dijagonalu od osam inča, dok je testni model imao opcioni navigacioni sistem Amundsen s 9,2-inčnim ekranom.
Da je riječ o automobilu pri čijem se konfigurisanju nije nimalo štedjelo, potvrđuje i panoramski stakleni krov, koji je kombinovan s električno pokretanim platnenim sjenilom. Čak 16.022 KM potrošeno je na dodatnu opremu, iz koje bismo izdvojili Climatronic dvozonski automatski klima-uređaj s centralnim ventilacionim otvorom za putnike u drugom redu. Lijepo nam je bilo koristiti i adaptivni tempomat, dok zbog ljetnjeg perioda nismo koristili grijače vjetrobrana i prednjih sjedišta, ali ih smatramo veoma korisnom doplatom. Osmijeh na lice donose i električno otvaranje petih vrata, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, te mnoštvo dodataka Simply Clever, među kojima su nam se najviše dopale kukice za kačenje kesa kod suvozača i u prtljažniku. Češki kompakt ima jedan od najvećih prtljažnika u klasi, sa osnovnom zapreminom od čak 467 litara.
Njegova zapremina se, po potrebi, obaranjem naslona zadnjih sjedišta može jednostavno povećati do 1.410 litara, a pristup mu se može olakšati i sistemom električnog pokretanja petih vrata. Scala je redizajnom dobila i kvalitetniju zvučnu izolaciju, a dodatnim peglanjem karoserijskih „neravnina” postignut je i bolji koeficijent otpora vazduha. Zahvaljujući toj činjenici visoke brzine do zakonski dozvoljenog maksimuma od 130 km/h ne predstavljaju ni najmanji problem, pa se Škodinim kompaktom možete ugodno voziti i na duže staze. Scala s pogonom poput testnog i ulaznom Essence opremom na tržište ulazi po cijeni od 40.492 KM. Odabirom paketa Selection cijena se uvećava do 43.245, a ako ste široke ruke i želite dodati svu dodatnu opremu, koju je imao testni model, onda ćete morati da izdvojite čak 59.267 KM, kojima je domaći uvoznik demonstrirao krajnje domete redizajnirane Scale.
Nema sumnje da će domaći kupci biti racionalniji u svom izboru i uglavnom birati kombinacije s početka ponude koje serijski nude većinu Scalinih najjačih komfornih aduta. Škoda je napravila odličan posao s redizajnom, jer su vizuelne promjene nabolje vidljive već na prvi pogled, zbog čega bi njen kompakt konačno mogao dobiti zapažen tržišni udio kojem su se nadali od samog starta prodaje.
POGON
Trocilindarski jednolitarski turbobenzinac u kombinaciji sa značajno uglađenijim sedmostepenim automatskim DSG mjenjačem predstavio nam se kao optimalan pogonski agregat za pokretanje 1.237 kg teške testne Scale. Do 115 KS stiže se pri 5.500 obrtaja u minutu, dok je 200 Nm obrtnog momenta dostupno u rasponu od 2.000 do 3.500 obrtaja. Mada se taj raspon može učiniti uskim, sedam brzina i pametna elektronika, čiji se rad brzo prilagođava jednom od četiri ponuđena režima rada: Eco, Normal, Sport i Individual, omogućavaju mjenjaču da motor bez problema drži u njemu. Izlazak iz ove zone obrtaja osjetiće se po odsustvu energičnijih ubrzanja, a zadržavanje u njoj izborom ručnog rada mjenjača, posebno u trećoj i četvrtoj brzini rezultiraće uzorno energičnim ubrzanjima i međuubrzanjima. Koliko su raskošne dinamičke mogućnosti testnog pogona, ali i njegova elastičnost, najbolje pokazuje podatak da je u drugoj brzini moguće voziti bez problema i do 90 km/h pri nešto više od 5.500 obrtaja, dok je crvena zona u rasponu od 6.000 do 8.000.
No, zbog automatskog prenosa kontrolna elektronika neće dozvoliti pogonu da ide preko sedam hiljada obrtaja, što je za ovaj koncept pogona pozitivno i, rekli bismo, očekivano, jer u njemu nema nikakvih sportskih predznaka. Prosječna potrošnja s lakoćom se može zadržavati na nivou od šest do sedam litara, dok se s malo pažnje prema gasu bez problema može računati i na četiri do pet. Transformacija iz ekonomičnog u dinamičan automobil je trenutna, i to je jedna od najboljih karakteristika malog trocilindraša čije su vibracije u međuvremenu značajno amortizovane i nešto primjetnije tek kada vozilo miruje.