Test - Kia Sorento

Odličan redizajn i elitno izdanje

Nepune tri godine nakon predstavljanja četvrte generacije Sorenta Kia je redizajnirala svoj najveći evropski SUV model...
16 Juni 2024

Odličan redizajn i elitno izdanje

Četvrta generacija Sorenta kupcima je ponuđena krajem 2020. godine, ali uprkos naočitom dizajnu, bogatoj opremi, optimalnim dizelskim i benzinskim motorima i odmjerenoj cijeni,nije uspjela ostvariti zapaženiji nastup na domaćem i evropskom tržištu, gdje je u prethodnim izdanjima kotirala kao jedan od poželjnijih SUV modela više srednje klase. 

IMG 7308

 U Kiji su kao dva najvažnija razloga za takav rezultat izdvojili trenutak predstavljanja, koji se poklopio s nepovoljnom ekonomskom situacijom i pandemijom virusa korone, te nedovoljno atraktivan dizajnza evropski ukus.

Aktuelni redizajn je zbog toga bio jedan od najradikalnijih i najobimnijih koji su pod Kijinim okriljem napravljeni u posljednje vrijeme. Razlog za to svakako treba tražiti i uprilagođavanju Sorenta novom Opposites United dizajnerskom jeziku korejskog brenda, koji je Kia premijerno promovisala svojim električnim SUV modelima. Osvježavanje Sorentovog dizajna sprovedeno je u skladu s najnovijim vizuelnim standardima koji su u okviru Kijinog asortimana promovisani električnim EV modelima serija 3, 5 i 9. Zajednička karakteristika svih ovih modela i testnog Sorenta jesu elegantna, a istovremeno prepoznatljiva linijska dnevna LED svjetla. Prednji dio sada karakteriše veoma široka maska hladnjaka čije je povećanje omogućio novi, tanji oblik svjetala, dok su glavna svoju dosadašnju horizontalnu orijentaciju promijenila u vertikalnu.

IMG 6682

Kao jedan od zaštitnih znakova novog dizajnerskog pravca,specifična dnevna LED svjetla vizuelno proširuju bokove automobila zbog čega se on čini masivnijim nego što zapravo jeste, te na cesti djeluje zaista impresivno. Ostali vozači na takvu vizuelnu predstavu reaguju veoma pozitivno, a sa velikim interesom novi Sorento zagledaju i oni koji sjede za upravljačima premium modela. Linijska grafika dnevnog svjetla koristi se i za pokazivače pravca, koji su lakše uočljivi nego kod prethodnika, a djeluje i puno efektnije kada su u funkciji.

IMG 7567

Zadnje svjetlosne grupe na prvi pogled djeluju nepromijenjeno. Ta konstacija je tačna samo kada je u pitanju oblik kućišta, dok su njihova svjetlosna grafika i LED tehnologija potpuno nove. I ovdje je primjetna specifična linijska grafika koja karakteriše prednja svjetla. Potpuno novi i moderniji stil promovisan je dizajnom 20-inčnih alunimijumskih točkova, koji ispunjavaju visoke aerodinamičke standarde.

IMG 6692

Kia uz novi Sorento nudi čak deset boja, među kojima je domaći uvoznik izabrao naočitu„perla” bijelu nijansu, koja je istakla 4,8 metara dugačku karoseriju, ali umanjila efekat sjaja mnogobrojnim hromiranim i metaliziranim ukrasima. Ko ih voli imati u prvom planu,trebalo bi da bira neku od tamnijih nijansi ili klasičnu crnu, na kojoj sve što je svijetlo dolazi do najboljeg izražaja.

IMG 6713

Osim potpuno izmenjenog prednjeg dijela, Kia je ponudila i značajno moderniji enterijer. Prvi utisak po ulasku u kabinu je natprosječnaprostranost, zbog koje imate osjećaj da sjedite u monovolumenu, a ne punopravnom SUV-u. Uzoran osjećaj prostranosti i svjetline obezbijeđen je širokim staklenim površinama i velikim električno pokretanim panoramskim krovom, koji se po potrebi za samo desetak sekundi može sklopiti i omogućiti svjež vazduh u kabini, ali i predivan, otvoren pogled na nebo.

IMG 6715

Glavnu ulogu u novom enterijeru dobio jezakrivljeni digitalni panel s dva spojena 12-inčna ekrana, koji po širini zauzimaju više od pola automobila. Rezolucijski i sadržajno predstavljaju sam vrh trenutne ponude, a nude i mnoštvo različitih grafičkih sadržaja, dok se sam prikaz instrumenata usklađuje u skladu s izborom načina rada pogona. Ispred vozača je modernizovani upravljač s mnoštvom daljinskih komandi koje mu omogućavaju upravljanje multimedijom, tempomatom, audio-sistemom, glasovnim komandama i ostalih sistemima.

IMG 6863

Presvučen je kvalitetnom kožom, koja ugodno pucketa pod prstima dajući tako do znanja da je precizno zategnuta i pedantno prošivena. Sve dodirne površine koje su na dohvatu ruke od mekane su plastike ili presvučene kožnim oblogama. Komande klima-uređaja su digitalizovane, ali su dizajnirane kao klasični tasteri koji imaju duplu funkciju.Za uzornu udobnost zadužena su foteljasta sjedišta, koja se opciono mogu dobiti i u drugom redu, gdje je testni model imao standardnu klupu specifičnu po činjenici da se može pomjerati uzdužno po podnim šinama.

IMG 7615

 Tako je moguće jednostavno balansirati prostorom koji se nudi u prtljažniku i na zadnjoj klupi. Pozadi je moguće podesiti nagib naslona, a dvije bočne sjedalne površine dolaze s grijačima. Trostepene imaju i prednja sjedišta, koja još nude i hlađenje, te električno podešavanje s produžetkom za podršku donjeg dijela nogu. Tu je i mogućnost masaže koja se aktivira nakon određenog vremenskog intervala ili nakon meškoljenja u sjedištu.

IMG 6899

Kabina je vrhunski izolovana od spoljne buke, dok je unutrašnjost ozvučna vrhunskim Bose audio-sistemom. Uz brojne promjene, jedino što je ostalo isto jeste zapremina prtljažnika. Ona varira od 179 litara s tri reda sjedišta, preko 813, koliko ima testni model sa dva, do čak 1.996 litara, koliko je na raspolaganju s preklopljenim naslonima sjedišta, kada se dobija dovoljno prostora za prevoz najkabastijeg tereta.

IMG 7002

Kombinacija modernog dizajna, najbogatijeg paketa opreme, optimalnog dizel-agregata s automatskim mjenjačem i 4x4 pogonom predstavlja najviše dostignuće koje Kia trenutno može da ponudi evropskim kupcima. Takav najviši nivo ispraćen je i adekvatnom cijenom. Naime, ulazni model novog Sorenta s dizel-opremom košta 124.099 KM, a tu cijenu opravdava činjenicom da joj se nema šta pridodati osim trećeg reda sjedišta.

IMG 7526

NEZAMJENJIVI DIZELAŠ

Kako se i očekuje od najvećeg, ali i najskupljeg SUV modela u ponudi, Sorentov pogon je složen, ali u praksi veoma ugodan. Vozač ima mogućnost da bira između sedam ponuđenih režima vožnje preko selektora na tunelu mjenjača,od kojih su četiri rezervisana za asfaltne, a tri za specifične podloge poput snijega, pijeska ili kamena. Po automatizmu automobil se svaki put startuje u Normal režimu, koji će, ako vozač nije zainteresovan da utiče na pogon, veoma dobro balansirati u različitim situacijama za vožnju.

IMG 7017

Dobro poznati 2,2-litarski dizel-agregat od starta ponude ponuđen je kao jedina pogonska opcija, dok će vremenom na tržište stići i hibridne kombinacije 1,6-litarskog benzinca i elektromotora. Iz prethodnih verzija dobro poznati dizelaš raspolaže sa 194 KS i 440 Nm obrtnog momenta. Protiv sebe ima 1.900 kilograma težak automobil, koji zavisno od opreme može da se optereti do mase od 2,5 ili 2,6 tona. Sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 9,2 sekunde i najvećom brzinom od 202 km/h, te potrošnjom u rasponu od sedam do 9,5 litara testni dizelaš se čini kao savršeno pogođen pogonski sklop koji se u vožnji gotovo i ne čuje. Osim odlične zvučne izolacije, za takav efekat zaslužan je i osmostepeni automatski mjenjač koji u svakoj situaciji rasterećuje pogon i čini vožnju veoma ugodnom.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...