Opel Antara (2006 – 2015)
Korejac s njemačkim pasošem
Nakon čistokrvnog terenca Frontere, Opel je ponudio SUV model Antaru, koja se sa Chevrolet Captivom proizvodila u GM-ovoj korejskoj fabrici…
Opel Antara (2006 – 2015) 2.0 CDTI (150 KS)
Mada je Antara prvobitno zamišljena kao Gran Turismo koncept sa troja vrata, čelnici Opela su se ipak odlučili da ju transformišu u petovratni SUV. Dizelski motori dolaze u dvolitarskom i 2.2-litarskom ruhu adekvatne snage od 150, 160 i 181 „konja“, dok benzinci nude neekonomične verzije Family i Ecotec 2.4-litarskog motora sa 138 i 165 KS. Za sportski nastrojene vozače, Opel je dizajnirao 3.2-litarski V6 pogonski agregat sa 224 konjske snage. Antara nudi pogon na prednje točkove i pogon na sva četiri točka.
Prenos dolazi u dvije verzije, jedna je šestostepeni manuelni mjenjač, a druga je automatski sa istim brojem stepeni. Automatski mjenjač, u kombinaciji sa bilo kojim benzinskim motorom i 4x4 pogonom je ekstremno veliki potrošač, tako da su za ekonomičnu vožnju jedina solucija dizelski motori, ali i na njihov račun su stizale žalbe, jer su vozači tvrdili da je njihova stvarna potrošnja mnogo veća od one navedene u specifikacijama vozila. Pozitivna okolnost za potencijalne kupce ovog modela je to što i Antara prati trend brzog opadanja cijena kao i ostali automobili iz Opel porodice.
To znači da se Antara može dobiti po povoljnijim cijenama u odnosu na konkurentske modele poput Toyote Rav4, Mazde CX-5 ili Volkswagen Tiguana. Taj trend, nažalost, nije jedini razlog nižoj cijeni Antare. Vlasnici ovog vozila brzo shvate da su meko vješanje, buka motora i loša kontrola vozila glavni uzrok niske cijene. Spojite to sa nedovoljno jakim benzinskim motorima i njihovom velikom potrošnjom i shvatićete da je ovo jedan veoma neekonomičan SUV. Crijevo za dovod goriva je takođe hendikep, koji povećava potrošnju, jer su se vozači žalili na curenje goriva iz njega, a ponekad je to dovodilo do kompletnog zastoja motora.
Korozija je česta pojava kod nosača registarskih oznaka, jer su nosači napravljeni od lakih materijala, koji usljed vibracija mogu oštetiti boju automobila. Lampica koja označava problem sa ESP-om često se pojavljivala, što je dovodilo do problema sa papučicom gasa. Naime, lampica se pali proizvoljno i tada papučica gasa prestaje da funkcioniše, usljed kratkog spoja u njenom senzoru. Vlasnici vozila sa automatskim mjenjačem nerijetko su osjetili trzanje motora pri kretanju brzinom između 70 i 100 kilometara na čas, što je primoralo Opel da povuče određen broj vozila sa tržišta.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 CDTI (150 KS) |
Prosječno |
8,9 |
Najmanje |
7,5 |
Najviše |
11,0 |
Prednosti
Prostranost, odlična preglednost, udobnost, verzija sa 7 sjedišta, pogon na sva četiri točka
Mane
Veoma loš odnos potrošnje i snage kod benzinskih motora, buka dizelskih motora, ekstremna neekonomičnost
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.991 ccm |
Snaga |
150 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
295 Nm pri 1.800 o/min |
Najveća brzina |
180 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
457 x 185 x 170 cm |
Masa |
1.805 kg |
Osovinski razmak |
270 cm |
Prtljažnik |
370-1.420 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2005. Predstavljena Antara GTC Concept, ali je Opel odustao od te varijante
• 2006. Na tržište dolazi Antara, petovratni hatchback sa tri dizelska i tri benzinska motora
• 2010. Najavljen Facelift, sa mnoštvom estetskih promjena
• 2011. U ponudu uvršteni novi 2.2 CDTI i 2.4 benzinski motor
⚠️ Obrati pažnju:
Automatski mjenjač je pravio probleme sa trzanjem automobila pri određenoj brzini.
Potrošnja goriva u praksi je mnogo veća od one navedene u specifikacijama.
Crijevo za dovod goriva sklono je pucanju i ispadanju iz ležišta.
Više informacija o modelu Opel Antara pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.