Opel Antara (2006 – 2015)

Korejac s njemačkim pasošem

Nakon čistokrvnog terenca Frontere, Opel je ponudio SUV model Antaru, koja se sa Chevrolet Captivom proizvodila u GM-ovoj korejskoj fabrici…
20 Decembar 2015

Korejac s njemačkim pasošem

Opel Antara (2006 – 2015) 2.0 CDTI (150 KS)

Mada je Antara prvobitno zamišljena kao Gran Turismo koncept sa troja vrata, čelnici Opela su se ipak odlučili da ju transformišu u petovratni SUV. Dizelski motori dolaze u dvolitarskom i 2.2-litarskom ruhu adekvatne snage od 150, 160 i 181 konja, dok benzinci nude neekonomične verzije Family i Ecotec 2.4-litarskog motora sa 138 i 165 KS. Za sportski nastrojene vozače, Opel je dizajnirao 3.2-litarski V6 pogonski agregat sa 224 konjske snage. Antara nudi pogon na prednje točkove i pogon na sva četiri točka.

Opel Antara 2011 1280 348b134e6d6e6d6076ff0e21e1691a56eb

Prenos dolazi u dvije verzije, jedna je šestostepeni manuelni mjenjač, a druga je automatski sa istim brojem stepeni. Automatski mjenjač, u kombinaciji sa bilo kojim benzinskim motorom i 4x4 pogonom je ekstremno veliki potrošač, tako da su za ekonomičnu vožnju jedina solucija dizelski motori, ali i na njihov račun su stizale žalbe, jer su vozači tvrdili da je njihova stvarna potrošnja mnogo veća od one navedene u specifikacijama vozila. Pozitivna okolnost za potencijalne kupce ovog modela je to što i Antara prati trend brzog opadanja cijena kao i ostali automobili iz Opel porodice.

Opel Antara 2011 1280x960 Wallpaper 08

To znači da se Antara može dobiti po povoljnijim cijenama u odnosu na konkurentske modele poput Toyote Rav4, Mazde CX-5 ili Volkswagen Tiguana. Taj trend, nažalost, nije jedini razlog nižoj cijeni Antare. Vlasnici ovog vozila brzo shvate da su meko vješanje, buka motora i loša kontrola vozila glavni uzrok niske cijene. Spojite to sa nedovoljno jakim benzinskim motorima i njihovom velikom potrošnjom i shvatićete da je ovo jedan veoma neekonomičan SUV. Crijevo za dovod goriva je takođe hendikep, koji povećava potrošnju, jer su se vozači žalili na curenje goriva iz njega, a ponekad je to dovodilo do kompletnog zastoja motora.

Opel Antara 2011 1280x960 Wallpaper 19

Korozija je česta pojava kod nosača registarskih oznaka, jer su nosači napravljeni od lakih materijala, koji usljed vibracija mogu oštetiti boju automobila. Lampica koja označava problem sa ESP-om često se pojavljivala, što je dovodilo do problema sa papučicom gasa. Naime, lampica se pali proizvoljno i tada papučica gasa prestaje da funkcioniše, usljed kratkog spoja u njenom senzoru. Vlasnici vozila sa automatskim mjenjačem nerijetko su osjetili trzanje motora pri kretanju brzinom između 70 i 100 kilometara na čas, što je primoralo Opel da povuče određen broj vozila sa tržišta. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 CDTI (150 KS)
Prosječno 8,9
Najmanje 7,5
Najviše 11,0

Prednosti

Prostranost, odlična preglednost, udobnost, verzija sa 7 sjedišta, pogon na sva četiri točka

Mane

Veoma loš odnos potrošnje i snage kod benzinskih motora, buka dizelskih motora, ekstremna neekonomičnost

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.991 ccm
Snaga 150 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 295 Nm pri 1.800 o/min
Najveća brzina 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,9 s
Dimenzije DxŠxV 457 x 185 x 170 cm
Masa 1.805 kg
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 370-1.420 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2005. Predstavljena Antara GTC Concept, ali je Opel odustao od te varijante

• 2006. Na tržište dolazi Antara, petovratni hatchback sa tri dizelska i tri benzinska motora

• 2010. Najavljen Facelift, sa mnoštvom estetskih promjena

• 2011. U ponudu uvršteni novi 2.2 CDTI i 2.4 benzinski motor

 

⚠️ Obrati pažnju:

1. Automatski mjenjač

Automatski mjenjač je pravio probleme sa trzanjem automobila pri određenoj brzini.

 

2. Potrošnja goriva

Potrošnja goriva u praksi je mnogo veća od one navedene u specifikacijama.

 

3. crijevo za gorivo 2

Crijevo za dovod goriva sklono je pucanju i ispadanju iz ležišta.

 

Više informacija o modelu Opel Antara pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

Omiljeni izbor fizičkih lica

Hyundai je na evropskom tržištu do sada proizveo i prodao više od dva miliona Tucsona, što je ...