Mazda RX7

Druga generacija poznatija kao japanski Porsche

Do završetka proizvodnje 1992. godine, ukupno je proizvedeno 272.027 primjeraka...
26 Decembar 2024

Druga generacija poznatija kao japanski Porsche

Druga generacija Mazde RX-7, poznata pod oznakom FC, predstavljena je 1985. godine s potpuno novim dizajnom i tehnološkim unaprijeđenjima koja su učvrstila njen status u svijetu sportskih automobila. Za razliku od prve generacije koja je bila fokusirana na čistu sportsku vožnju, RX-7 FC bio je osmišljen kao sofisticiraniji "grand tourer," namijenjen prije svega američkom tržištu. 

 

Glavni inženjer Akio Učijama i njegov tim inspiraciju su pronašli u prestižnim modelima poput Porschea 928, a rezultat je bio automobil sa savršenim spojem luksuza i performansi. Ključne inovacije uključivale su nezavisno zadnje vješanje, precizan sistem upravljanja sa zupčastom letvom i disk kočnice kao standard.

 

Tehnički napredak bio je posebno izražen u oblasti pogona. Mazda je ponudila atmosfernu i turbo verziju čuvenog rotacionog motora 13B. Turbo II verzija koristila je napredni "twin-scroll" turbo punjač, koji je smanjio kašnjenje pri nižim obrtajima, dok je na višim omogućavao značajno povećanje snage.

 

U prvoj iteraciji Turbo II isporučivao je 185 KS, dok je nakon unaprijeđenja 1989. godine snaga porasla na 205 KS. Pored toga, model je bio opremljen sistemom Dynamic Tracking Suspension System, koji je omogućavao pasivno upravljanje zadnjim točkovima, kao i Auto Adjusting Suspension, sistem za automatsko prilagođavanje amortizera uslovima na putu.

 

Posebnu pažnju privukle su limitirane verzije, poput serije Infini, dostupne isključivo u Japanu u svega 600 primjeraka godišnje. Infini verzije bile su opremljene unapređenim ECU-om, smanjenom težinom, BBS točkovima, aerodinamičkim dodacima i dodatnim ojačanjima. Osim toga, 1988. godine uvedena je i kabriolet verzija sa targa krovom i mekim sklopivim dijelom. Inovacije poput vjetrobrana protiv promaje i opcionalnih zvučnika u naslonima za glavu učinile su je atraktivnom za ljubitelje vožnje na otvorenom.

 

Do završetka proizvodnje 1992. godine, ukupno je proizvedeno 272.027 primjeraka. Sa modernim dizajnom, naprednim tehničkim rješenjima i posebnim edicijama, druga generacija RX-7 uspješno je nastavila nasljeđe svog prethodnika. Time je postavila temelj za treću i najslavniju generaciju, poznatu po svom kultnom statusu među sportskim automobilima.

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

Omiljeni izbor fizičkih lica

Hyundai je na evropskom tržištu do sada proizveo i prodao više od dva miliona Tucsona, što je ...