Hyundai Atos (1997-2007)
Jednostavnost je suština
Ovaj mališan odličan je izbor za sve vozače koji na vožnju automobilom gledaju sa stanovišta „od tačke A do tačke B“
Hyundai Atos (1997-2007) 1.0 (53 KS)
Atributi Atosa pokazuju da je riječ o čistom gradskom automobilu. Njegove dimenzije svrstavaju ga u grupu najmanjih automobila marke Hyundai, a opremljenost i vanjski izgled su nešto što će rijetko koga navesti da se okrene za ovim mališanom. Ponuda motora je glavni nedostatak, pogotovo za vozače koji preferiraju dizelske motore. Naime, Atos je opremljen samo dvama benzinskim motorima zapremine 1.0 i 1.1 litara.
Osim ponude, skromna je i snaga ovih motora – 53 i 63 konjske snage, ali kada uzmemo u obzir težinu i namjenu ovog automobila, moramo priznati da je njihova snaga sasvim dovoljna. Paketi opreme su nešto čime se Atos ne može pohvaliti, ali vozači su nerijetko uviđali da je Atos iznenađujuće udoban automobil kada bi zanemarili skromnost opreme. Putnicima je bilo jednako udobno kako na prednjim, tako i na zadnjim sjedištima. Euro NCAP test nagradio je ovaj automobil trima zvjezdicama, što je začuđujuće kada se uzme u obzir da osnovni paket opreme sadrži samo jedan vazdušni jastuk.
Kvalitet izrade unutrašnjosti je bolji nego što se da primijetiti, a vozači su rijetko prijavljivali habanje i oštećenja. Vanjski izgled je tokom 10 godina proizvodnje promijenjen dva puta, 1999. i 2003. godine, kada je Atos dobio tzv. „facelift“. Iskustva servisera samo potvrđuju mišljenje i iskustva vozača o ovom automobilu; veoma je pouzdan sa mehaničke strane, a jedine zamjerke su sitni kvarovi koji previše ne utiču na kompletan doživljaj vozila. Jedan od njih je TNG uređaj, čije ugrađivanje može dovesti do prestanka rada pumpe za gorivo.
Da bi se spriječio ovaj kvar, preporučuje se naizmjenično korištenje oba pogonska goriva tokom vožnje. Drugi sitni nedostaci ogledali su se u regularnim „pregorijevanjima“ sijalica, pucanju remenja, kao i začepljenju sistema za ubrizgavanje. Redovno servisiranje navedenih dijelova pomoglo je u produživanju njihovog životnog vijeka. Kada je riječ o limariji, primijeti se da je proizvođač štedio na kvalitetu iste; sitna oštećenja pragova, poklopca motora i branika prisutna su skoro kod svih modela.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.0 (53 KS) |
Prosječno |
6,5 |
Najmanje |
5,1 |
Najviše |
7,2 |
Prednosti
Ekonomičnost, pouzdanost, kvarovi su veoma rijetki i jeftini za popravku
Mane
Skromna ponuda agregata, siromašni paketi opreme, nedostatak dizelskih motora, pumpa za gorivo, oštećenja limarije
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
990 ccm |
Snaga |
56 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat |
82 Nm pri 3.100 o/min |
Najveća brzina |
142 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
15,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
349 x 149 x 161 cm |
Masa |
830 kg |
Osovinski razmak |
238 cm |
Prtljažnik |
263 - 1.064 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1997. – Predstavljen novi gradski automobil marke Hyundai raznih tržišnih naziva
• 1999. – Atos dobija svoj prvi facelift, gdje su predstavljeni novi paketi opreme
• 2003. – Obavljen drugi facelift, gdje se pažnja posvetila vanjskom izgledu automobila
• 2007. – Prekinuta proizvodnja za evropsko tržište
⚠️ Obrati pažnju:
Ugradnja TNG uređaja dovodila je do kvara pumpe za gorivo
Nedostatak dizelskih motora odvraćao je pojedine vozače od kupovine
Siromašni paketi opreme umanjivali su doživljaj udobne vožnje
Više informacija o modelu Hyundai Atos pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.